Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Prestige (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Eclipse Cross PHEV Prestige |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 10.000 km |
Prachtige Crossover
- 10 km
Ik was op zoek naar een betaalbare en betrouwbare PHEV waar ik grotendeels mijn woon werkverkeer (+/- 50 Km) elektrisch mee kon rijden en mijn caravan (1500 Kg incl. belading) mee kon trekken. Verder vond ik een hogere instap belangrijk en een ruimere garantietermijn. Al deze ingrediënten vond ik in de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Prestige. Geïnspireerd door Irwin Versteegh (InstaAutoVlog) die deze auto getest heeft (zie YouTube), heb ik mijn huidige Citroen DS5 na een testrit ingeruild bij de Mitsubishi dealer voor deze geheel nieuwe Crossover.
Opmerking: Mijn eerste voorkeur ging uit naar een Toyota Rav4 PHEV of een Suzuki Across, maar deze vond ik te duur, evenals een Volvo XC 40 PHEV. Deze laatst genoemde auto had tevens alleen maar voorwielaandrijving. Echter 4 wielaandrijving (zoals de Eclipse Cross heeft), een elektromotor voor en eentje achter, lijkt mij wel heel erg fijn met caravan rijden. Een Ford Kuga PHEV was ook een optie, maar dit model sprak mij niet aan.
Ik heb deze Mitsubishi Eclipse Cross sinds half mei 2022 in bezit en wil mijn ervaringen in de komende jaren in een aantal reviews gaan weergeven.
Eerste km's met caravan
- 10.000 km
De afgelopen week heb ik de 10.000 km gepasseerd met de Eclipse Cross. In de zomervakantie met onze 1500kg wegende caravan aan de middellandse zee (Franse kust) en in de Ardèche geweest. Op de autoroute du soleil in het zuiden een verbruik van 13.8 liter/100km geteld (heuvelachtig) en in het noorden van Frankrijk (vlakker) een verbruik van 11.8 liter/100km. Misschien best veel maar gezien het totaal gewicht > 3500kg valt het misschien nog mee. Indien hij flink moet trekken hoor je de motor iets meer geluid maken. Dit is waarschijnlijk het moment dat er een rechtstreekse overbrenging tot stand komt op de voorwielen. Dit werkt soepel en goed. De auto regelt dit allemaal zelf.
De stoelen zitten comfortabel en het is verder een genot om in deze auto te rijden. Het stuur heb ik in de maximale stand naar mij toe getrokken, deze gaat niet verder maar is voor mij (mijn lengte is 1.75m) voldoende. Het schuifdak is wel fijn in de zomer bij niet te hoge snelheden. In de winter vind ik het daglicht plezierig van bovenaf. Het head-up display ontbreekt in deze auto (in de vorige wel aanwezig), maar ik mis hem niet. Het is fijn om in te stellen ‘op tijd’ voordat je instapt, de auto op te warmen of de ramen te ontwasemen. Dat bespaard je s’morgens een hoop tijd. Wat ik wel een beetje mis bij deze uitvoering is de dode hoek signalering op de buitenspiegels. Tot op heden verder geen enkele storing gehad. Al met al nog steeds blij met de keuze voor deze auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Black Edition Met veel extra's!
- 2023
- 12.815 km

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV First Edition + HEAD-UP / 360 CAMERA /
- 2021
- 106.438 km

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Intense+ | Navigatie | Camera | Stoelverwarming | Apple Carplay/Android Auto | Keyless Entry | LED Koplampen | Rijklaarprijs!
- 2024
- 48.348 km