Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2023)

autoreview

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Executive (2023)

Signalement

UitvoeringEclipse Cross PHEV Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst11.110 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het eerste jaar

  • 6.950 km

We hadden geen ervaring met een automaat en evenmin met een plug-in-hybride auto.
De opvolger van de Yeti moest in ieder geval 1500 kg caravantrekgewicht kunnen hanteren en vanwege buitenlandse zomer en winter caravankilometers, een fatsoenlijke actie radius hebben, maar ook voordelig rijden in de buurt.
Met een aantal zonnepanelen op ons dak was het voor ons al vrij snel duidelijk dat het een plug in hybride zou moeten worden.
De instellingen in het menu zijn erg uitgebreid, de TomTom doet z'n werk naar behoren en de zitposities zijn prima in te stellen.
Het was even wennen aan alle nieuwigheden, maar die periode duurde gelukkig kort.
Het dak hebben we gewrapped, gewoon, omdat we dat mooi vinden.
Er is een afneembare trekhaak gemonteerd.
Af importeur zijn Vredestein Quatrac Pro banden geleverd, waar we erg blij mee zijn.
De elektrische actie radius als caravantrekker is erg beperkt, maximaal 25 km, maar de motor springt daarna naadloos en onmerkbaar bij, het gebruik valt niet tegen met ongeveer 1 op 10 km. Grote afstanden met de caravan hebben we nog niet afgelegd, maar het is samen met een Fendt 465 een stabiele combinatie, ook bij inhaalmanoeuvres en lichte Nederlandse heuvels en hellingen. Een snelheid van 100 km is geen probleem gebleken, maar wij houden het meestal op ongeveer 85 tot 90 km per uur.
Er zijn speciale Emuk caravanspiegels voor deze Eclipse Cross te koop.
Solo rijden is een ander verhaal, afhankelijk van de afgelegde elektrische buurtkilometers, varieerde het van 1 op 23, tot 1 op 32.
Wij rijden meestal in de eco-stand en stand 5 voor de terugwinning.
Het verschil in de winter en in de zomer is bij accu-gebruik best merkbaar: 's winters ongeveer 40 km en 's zomers lukken accukilometers 45 km wel.
Zonder ook maar iets te kort te doen aan deze geweldige auto.... als de 4x4 Yeti hybride zou zijn, dan wisten we het nog zo net niet, maar ja...

Korte update

  • 11.110 km

Voor het eerst een behoorlijke rit gemaakt zonder accuhulp, een korte vakantie naar Oostenrijk, een retourtje van 1686 km.
De meeste ritten voorafgaand aan de vakantie waren in de vrij nabije omgeving, variërend van 20 tot 50 km. met enkele uitschieters tot 400 km en na elke rit "even" opladen, nu dus alleen tanken, en dat was te merken. Meestal op de eco stand, maar in Duitsland ligt de snelheidslimiet hoger, wij reden regelmatig tussen de 110 en 130 km/u. De vakantiekilometers: 1686 Km met een gemiddeld verbruik van 1: 13,4.
Deze week komt de eerste beurt, we hebben 'm nu een jaar zonder problemen en eigenlijk ook zonder opmerkingen.
Het is een stabiele, redelijk stille, ruime en comfortabele auto gebleken, het contact met de dealer in Nijverdal is beperkt gebleven tot een enkele vraag, die altijd vlot en tot tevredenheid beantwoord werd.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.