Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 100 km |
KM-stand laatst | 10.800 km |
impulsaankoop.....
- 450 km
Als rechtgeaarde Japan aanhanger, wegens het als zelfstandige beginnen, een ex lease Renault Gran Scenic gekocht. Hiermee ruim 25000 probleemloze kilometers gereden. Veel plezier mee gehad en vooral comfortabel van A naar B.
Waren op zoek naar een model zoals Qashqai, i35 of Sportage. Vooral omdat deze stoere uitstraling hebben en niet echt op de ruimte gelet hoeft te worden. Eis was: hoge zit.
Test in Autoweek was veelbelovend. Toch maar even langs bij de dealer na via Internet prijzen gevraagd te hebben voor inruil. Een bruine uitvoering was 20 weken levertijd: niet handig met een 44000 kilometer per jaar. Dus inruil lager en veel te verwachten kosten bij de Renault: andere kleur dus de optie.
Een zwarte ASX in Intense uitvoering was binnen 1 week te leveren en dus knoop doorgehakt. Prima inruilprijs voor de Renault, en leuke sportieve auto terug met geweldige uitstraling.
De Mitsubishi komt heel stoer over, vooral met die grote gril. In het zwart is dat minder opvallend dan in een andere kleur. Ook de onderkanten van de bumpers zijn zwart waardoor ze minder goedkoop overkomen.
Wat opvalt zijn de goede stoelen, de robuuste bouw van de auto en alles erop en er aan (behalve zelfdimmende binnenspiegel).
De moter is geweldig boven de 2000 toeren. Dan snap je niet dat het een diesel is! De xenon lampen zijn enorm in lichtopbrengst. En het panorama dak maakt het vanbinnen gewoon groot.
Enorm is ook de beenruimte op de achterbank. Wat minder is de kofferbak, maar dat ik niet eerlijk als je een Gran Scenic gewend bent.
Het rijden gaat geweldig: heel solide, alhoewel hij licht stuurt. Trekkracht enorm boven 2000 toeren. Snel schakelen kan, zonder snukken. Remmen zijn goed te doseren.
we hebben deze auto in de showroom gekocht zonder proef te rijden. De verkoper vertelde, dat hij geweldig zou rijden. Is ook zo. De auto nodigt uit om gemakkelijk hard te rijden. Afgezien van wat windgeruis, geen lawaai. Als brandstof verbruik werd aangegeven bij 128 km per uur 5,4 liter per 100 km en dat bij deze km stand. Belooft nog wat!
Tot dit moment is dit het verslag van een tevreden ASX rijden.
Zal steeds wat meer vertellen over de ervaringen met deze auto.
uitproberen in Duitsland.
- 1.500 km
Zaterdag de ASX uitgeprobeerd in Duitsland. Ging vooral om hoe de motor loopt. Afgelopen week nieuwe software erop (update) en bleek luchtfilter aan ruitzijde los te zitten. Daardoor wat snukkende loop.
Auto liep goed, trok ook boven de 150 goed met 4 volwassenen en wat bagage. Bij regen wat "zoekerig" alhoewel de omstandigheden ook heel slecht waren.
Veel plezier van automatische verlichting en ruitenwissers.
Brandstof verbruik bij continue 130 km per uur en soms 160 rond de 6 liter per 100 km. Prima dus. Enig windgeruis langs dak waarneembaar.
Stoelen erg goed, evenals beenruimte achterbank.
Tot zover weer.
De 1e 10000 kilomters zitten erop...
- 10.800 km
Zoals de titel al zegt, met onze ASX hebben we de 1e 10.000 kilometers erop zitten.
Een kleine tussenstand hiervan.
De auto blijft lekker rijden; instap is lekker hoog, stoelen zijn erg goed. Even op en neer naar Berlijn was goed te doen. 4 mensen met bagage was geen probleem. Ook achterin goed vol te houden.
Brandstof verbruik is constant 1 op 16/17. In Duitsland constant rond de 150 km per uur gereden en dit verbruik ook daar gehaald.
Wat wel tegenvalt is het windgeruis bij de voorraam. Boven de 130 begint dat vervelend te worden. Gemeld bij de dealer en nu wordt een modivicatie uitgevoerd. Ook het geluid bij drempels valt tegen: bij in en uitveren hoor je de rubbers. Deze worden nu vervangen bij de eerstvolgende beurt.
Nog wat kleinigheden. De achterdeuren zijn klein en openen in een kleine hoek. Geeft een wat kleine doorgang zowel met in als uitstappen. De binnenverlichting komt niet verder dan de voorstoelen. Achter zit geen interieur verlichting. Is soms onhandig.
Aan het stuur zit de bediening voor de radio. Er kan via die bediening niet naar een andere zender gegaan worden, alleen zoeken is dan mogelijk. Dit is onhandig.
Het glazen panoramadak is geweldig. Voordeel is meer hoofdruimte, maar soms is de gedachte dat er minder lawaai doorkomt als het scherm gesloten is.
De xenon verlichting is iets wat ik niet meer wil missen, evenals de parkeerhulp achter. De afstelling is uitstekend en strak inparkeren is dus een fluitje van een cent.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.