Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ASX 1.6 ClearTec Intense |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 160.000 km |
KM-stand laatst | 158.000 km |
Mitsubishi ASX
- 158.000 km
Na veel uitzoekwerk voor een Mitsubishi ASX gegaan.
Voordelen:
Niet te zwaar (scheelt toch wel aardig in de wegenbelasting;)
Mooi model (vind ik zelf), vooral in de kleur wit met zwart dak.
Nadelen:
Interieur niet echt mooi (understatement)
Van binnen ziet het er echt goedkoop uit, zo voelt alles ook.
Dun stuur, geen bluetooth.
Kleine motor, maar daar valt mee te leven als je geen haast hebt.
De auto via een particulier overgenomen. De hele gebruikers historie zat erbij, alle stempels van de onderhoudsbeurten waren aanwezig (via de officiële Mitsubishi dealer).
Meteen een beurt laten geven bij de Mitsubishi dealer bij mij in de buurt, Peter Ursem in Alkmaar. Daar werd roest aan de achterklep geconstateerd (bij kentekenplaatverlichting, op lasnaad ). Dat werd niet medegedeeld maar wel in het boekje genoteerd. Daar kwam ik later achter. Gelukkig zit er 12 jaar garantie op het roesten van de auto dus ik dacht dat de roest onder garantie zou worden verholpen. Na heel veel gedoe met de dealer zijn er foto's genomen en deze zijn naar de importeur gestuurd. De dealer gaf eerst aan dat als hij dat soort roest moest bijwerken hij wel aan de gang kon blijven. Vond ik een beetje vreemd want het komt dus blijkbaar zeer vaak voor dat een Mitsubishi na 4 jaar veel roest op de lasnaden heeft.
Om een lang verhaal kort te maken, niets meer van de dealer gehoord en na zelf contact te hebben opgenomen met de importeur ook niets meer gehoord.
Als dat de service is van Mitsubishi weet ik genoeg.
De roest heb ik op eigen kosten laten wegwerken (best wel veel werk dus prijzig) om mij veel frustratie te besparen. De auto heb ik daarna verkocht want ik reed er ook niet lekker meer in. Ik merkte aan kleine dingen dat de auto na 160000 km eigenlijk wel een beetje op was. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een Japans merk. Mijn vrouw rijdt een Toyota Pruis III met ook aardig wat kilometers en die rijdt nog als nieuw. Wat een verschil met Mitsubishi!
Nu een Toyota Auris (uit 2013 met 45000 km) gekocht. Een wereld van verschil (positief dan!). Auto rijdt (en ruikt) echt als nieuw. Ik weet dat het eigenlijk appels met peren vergelijken is maar ik ben weer gelukkig ;), dan maar geen suv achtige meer maar wel lekker rijden.
Kortom voor mij nooit een Mitsubishi meer, alles viel zwaar tegen, vooral de zeer slechte service van de dealer Peter Ursem in Alkmaar en de dramatische service (gewoon geen!) van de importeur. Dag en nacht verschil met Toyota, vooral de dealer in Zaandam (Beeks), daar is de service echt top!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.