AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

MG ZT-T 135 CDTI (2004)

autoreview

MG ZT-T 135 CDTI (2004)

Signalement

UitvoeringZT-T 135 CDTI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf333.104 km
KM-stand laatst337.787 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ex-Demo MG ZT-T 135 CDT-i gekocht

  • 337.787 km

Hallo,
11-06-2017 kreeg ik mijn MG ZT-T 135 CDT-i en heb er na zo'n anderhalve maand 4683km mee gereden.
Verbruik heeft al op 5,8 gestaan maar is inmiddels toch weer opgelopen naar 6,4.
Dit komt omdat ik pas vanaf zijn onderhoudsbeurt die 24 juli is uitgevoerd wat vlotter ben gaan rijden.
Hele bijzondere auto.
Trekt hoegenaamd ook toch bekijks.....
Doorslag moet ik wel bekennen zijn de BMW motor en details.
Van huis uit heel veel engelse auto's meegemaakt die normaal gesproken absoluut moeten leiden tot een "nooit meer ervaring".
Maar, mede door een onlangs gekochte Jaguar XJ 3.2 en de daarmee weer enigszins opgebouwde vertrouwensband, toch gezwicht voor deze schitterende verschijning.
Het mag uit mijn verleden qua auto's wel blijken ( en dan heb ik ze nog lang niet allemaal hier vermeld ) ik "val" voor de afwijking.
De MG rijdt erg fijn.
Hij heeft ondanks zijn afgelegde kilometers eigenlijk nog alles goed in orde.
Oké er zijn wat kleine puntjes van kritiek, wat steenslag, ondanks de PDC toch een bumperhoekje geraakt, mistlampje rechtsvoor zit niet helemaal lekker, de bekleding heeft op de wangen iets van in- en uitstap-beschadigingen maar verder ziet hij er goed uit.
De display van de boardcomputer vertoond diagonaal een paar uitgevallen pixels/strepen maar bij de juiste buitentemperatuur is alles prima afleesbaar.
Wat ik al eerder met een X-type Tourer heb meegemaakt voor wat betreft de B-, en C-stijl strips die dus tussen de deuren zitten vind ik wel heel erg jammer, hier is corrosie onderaan begonnen waardoor er twee plaatjes vervangen dienen te worden.
Ik kan mij herinneren dat die niet zo eenvoudig op de kop te tikken zijn.
Als ik deze kan bestellen zal ik ook 4 afdekplaatjes van de bevestigingspunten van de dakrails bestellen, die ontbreken.
Er zitten er nog 2 op maar je kunt voelen dat ook deze bij het minste of geringste straks ook verdwenen zijn.
Wat nog gedaan moet worden zijn:
Koplampen polijsten en afstellen, ze staan ondanks de verse APK te laag.
De A-stijl bekleding rechts vastlijmen.
Een aantal lepeldeukjes verwijderen ( de leek zal er niet moeilijk over doen, ik wel.... )
Een slang vervangen van de Turbo die scheurtjes vertoont.
De auto betreft een Demo van MG Nederland, hij is daardoor erg luxe uitgevoerd.
De vorige eigenaar wist mij dit mede te delen en bij navraag bleek dit correct.
Zelfs de foto's van de auto zijn daarbij terug te vinden op het internet.
De wielen zijn kennelijk een keer gewisseld maar gelukkig niet ten nadele.
De zitpositie mede door de fantastische sportstoelen die voorzien zijn van half leder is erg goed.
Volledig verstelbaar tevens de stuurkolom.
Navigatie, uiteraard verouderd, werkt goed en ziet er in het geheel keurig uit.
Het vermelden waard vind ik de schitterende klokken, blauw van kleur, echt eye-catcher die meteen bij mij een "Bentley-gevoel" oproept.
Separate achterruit, alarm, Xenon met wiswas, het is allemaal aanwezig.
Pluspunten:
-Chique uitstraling
-Aparte verschijning
-BMW techniek
-Onderdelen normaal verkrijgbaar en geprijsd
Minpunten:
-Geen snelheidsduivel
-Corrosie op B-, en C-stijl kapjes
Ben benieuwd hoelang deze relatie in stand blijft maar kon wel eens van langere duur zijn, ik vind hem erg mooi en hij rijdt fijn, verbruik prima, en kosten ok.
De beurt die pas is uitgevoerd omvatte:
-Olie
-Filters
-Schijven en blokken voor
-Airco stang gelast ( aluminium ) en opnieuw gevuld
-Stabilisatorstangen vóór vervangen
Kosten totaal nét geen € 600.
Ook ervaring ermee?
Reageer maar....
Met vriendelijke groet,

Lezersreacties (0)

Reageren