MG ZS 50kWh Comfort (2024)

autoreview

MG ZS EV
MG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EV

Signalement

UitvoeringZS 50kWh Comfort
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verschrikking en ellende

  • 15.000 km

Allesbehalve tevreden. In juni 2024 een MG ZS EV opgehaald bij de dealer in Breda, althans dat was de bedoeling. Die bleek nog in een loods Waalwijk te staan, dus het leuke ‘nieuwe auto ophaalmoment’ was al niet heel feestelijk.

Met de auto blijkt echt van alles mis te zijn. In een halfjaar tijd heeft ‘ie al zeker 6 keer in de garage gestaan voor aanhoudende problemen met de remmen, en de eerste 3 keer werd ik -ondanks filmpjes die ik gemaakt had- simpelweg niet geloofd werd: ‘wij horen het probleem niet’. Pas na de 4e keer werd actie ondernomen, alle remmen zijn vervangen maar het probleem is er nog steeds. Na het opladen en starten van de auto ruikt het interieur naar een smeulende soldeerbout, daar is 3 maanden geleden een onderdeel voor besteld maar dat is nog altijd niet binnen. Ook is er gedoe met de software van de auto: de cruise control grijpt regelmatig in zonder dat dat nodig is, en de camera stopt er regelmatig mee waardoor rijhulpsystemen niet goed meer functioneren. Er zit een vervelende tik in het stuur die ze er niet uit krijgen. De voorruit piept en kraakt bij lage temperaturen alsof die los in de sponning ligt. En dan het rijbereik: ik was erop voorbereid dat dat door koud weer wat beperkter zou zijn dan in de zomer, maar van 320+ kilometer in juli naar amper 190 in de winter is echt wel wat meer dan ‘wat beperkter’.

En Privé Lease? Die horen het aan (via MG Breda en via mijzelf) maar ik moet elke keer het verhaal opnieuw doen (maken ze daar geen dossier van?) We zijn inmiddels weken verder en er is nog altijd geen concrete oplossing. Oké, er is geprobeerd om naar een oplossing binnen hetzelfde bedrijf te zoeken, maar dat sloeg eigenlijk kant noch wal.

Ik ben vooral HEEL blij dat ik binnen mijn 5-jaars contract al na 1 jaar van de auto af kan zonder meerkosten. Dat is dan ook precies wat er gaat gebeuren: exact 1 jaar en 1 dag na de startdatum gaat ie direct weer terug naar de dealer, ben blij dat ik van deze ellende af ben.

3,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE MG ZS

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.