Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (1997) #3

autoreview

Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (1997)

Signalement

UitvoeringSLK 230 Kompressor
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mercedes SLK 230 kompressor

De kapconstructie is natuurlijk geweldig lekker fijn in de winterperiode zo’n harde kap en nog altijd bij je ook nog.

De 2.3 kompressor motor heeft ook altijd genoeg kracht en is nog zuinig ook 1 op 10, 1 op 11 is zonder meer haalbaar.
Hij heeft bijna net zoveel kracht als mijn vorige auto een Mercedes E320 en dat zegt nogal wat van de kompressor-motor.
Ook het geluid is mooi zeker als je open rijdt hoor je de uitlaat goed.

Echt een sportieve, redelijk comfortabele (met mijn lengte 1.87m zit ik gewoon goed erin) roadster.

Ook het weggedrag is sterk verbeterd dit dankzij montage van 17’ plus Pirreli-banden rijdt en stuurt nu veel beter dan de originele combinatie vind ik.
De auto kun je vele malen sneller door de bocht sturen nu.
Hij trekt nog wel een beetje sporen maarja ligt waarschijnlijk aan de brede bandenmaat (245 breed) achter en dit is alleen op slecht wegdek dus.

Het is nu heerlijk weer om cabrio te rijden lekker 30 graden, lekker bakken in de eigen zonnenstudio.
Zonnenbril is nu niet overbodig als je cabrio rijdt ivm de felle zon en de open zit.
(je hebt nu geen bescherming van het dak tegen de zon als de kap open is)

PROBLEMEN

Toen ik deze auto kocht heb ik alles meteen in orde laten brengen.

Dus afgezien van een lijstje om de automaat da ik zelf met mij nagel had beschadigt eigenlijk nog geen problemen gehad met deze auto.

Alleen de banden heb ik nog gewisseld omdat deze versleten waren maarja das eigenlijk normaal onderhoud dus.

Deze auto heeft nu net een grote beurt gehad.
Er klonk een bijgeluidje achter de bestuurdersstoel net af de pomp van het dak nog aan stond ofzo.
Bleek de benzinepomp te zijn deze is opnieuw gemonteerd.
Verder was er zoals te verwachten viel niks aan.
Alleen het gebruikelijke onderhoud.

Oktober onder auto winterbanden op 15 inch slk 200 velgen laten monteren TIP rijd veel fijner in de winter bij veel sneeuw weinig tot zeer weinig grip op zomerbanden.
Ook heb ik bekerhouders laten monteren en is de APK- en alarm-keuring uitgevoerd.

In november weer problemen gehad met de brandstofpomp bijgeluid nieuwe op laten zetten.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens