Mercedes-Benz GL 450 CDI 4Matic (2010)

autoreview

Mercedes-Benz GL 450 CDI 4Matic (2010)

Signalement

UitvoeringGL 450 CDI 4Matic
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf72.800 km
KM-stand laatst87.260 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Even de eerste indrukken.

  • 73.130 km

Na de zware aanrijding met de ML die we slechts 1.5 week hebben gehad, met mijn vader afgesproken dat ik zijn GL over kon nemen die hij in mei gekocht heeft met 38.000 kilometer op de klok. Zo'n hoge auto was volgens hem niks en er moest dus weer iets anders komen... Hij is een echte S klasse rijder en kocht dus na 3 maanden GL gereden te hebben een S 450 CDI uit 2010 uit Duitsland. Dit werd veel gedoe met de waardebepaling en kon hij dus pas eergisteren komen. Mijn GL staat dus ook pas sinds gisteren op de oprit...

Eerst met klamme handjes in de huur- Espace samen met mijn vrouw naar het Brabantse land gereden en toen waren we er. Het geld stond al op mijn vader's rekening en de auto kon dus meteen mee.

Voorheen al wel korte ritjes gemaakt met deze auto, maar nog nooit op de snelweg. En wat is hij daar snel! De V8 komt echt snel uit de voeten met deze zware wagen. Dat had ik niet verwacht! Het dieselverbruik ligt nu bij mij op 1/6, dat valt dus tegen, maar dat had ik al verwacht...
De draaicircel is onverwacht klein, en hij stuurt echt erg licht...

Dan kijk je voor je uit, een kleurcombinatie de ik niet zou maken, dat grijs met zwart leer en zwarte houtinleg. Maar wel schitterend!
Je wordt echt omgeven in luxe!

Binnenkort wat foto's van de auto, van toen mijn vader hem kocht. En binnenkort zelf foto's!

Weer wat kilometers erbij!

  • 74.051 km

De kilometerstand is inmiddels weer wat hoger komen te staan. We zijn al wel tot de conclusie gekomen dat dit de fijnste wagen is die we ooit hebben gehad. Lekkere hoge zit, te veel luxe om op te noemen en erg snel. Alleen het verbruik valt met 1/5.5 tegen...

Ik was toch bijna de opties vergeten! Nou hier zijn ze:
-luchtvering
-zwart leer met witte stiksels
-zwart hout
-Comand met dvd wisselaar
-massagestoel rechtsvoor
-open dakjes
-airconditioning achter
-electrische trekhaak
-7 seater
-stoelverwarming achter en voor

Ze zijn het vast niet allemaal, maar zal binnenkort eens in de boekjes kijken... Mijn vader heeft me vandaag de foto's gemaild van bij het importbedrijf en ik zal er binnenkort zelf een paar schieten!

Vanaf nu met z'n vieren!

  • 77.200 km

Gisterenavond, 16 november 2011 om 22.34 is ons dochtertje Roos geboren. Vanaf nu zitten we dus met z'n vieren in de GL! Ze is heel gezond, precies op tijd geboren en een hele mooie baby.
Binnenkort is ons huis klaar en dan is het gezinnetje compleet!
Vanaf nu zal de GL mijn domein worden voor een tijdje, aangezien mijn vrouw nu dus even niet kan gaan werken.

De auto doet het nog steeds heel erg goed, rijdt nog steeds fantastisch en is heerlijk ruim. De kinderwagen past er zometeen dus prima in, samen met de andere bagage.

Snel meer!

Nu echt mijn ervaringen...

  • 78.833 km

na dat ik een week de hoofdbestuurder van de auto ben, kan ik mijn eigen ervaringen noteren, en hoef ik ze niet meer op te maken van de "rijdt goed, zo'n GL!" , "prima auto, hoor..." van mijn vrouw en de weekendkilometers op te maken...

Nu twee dagen weer aan het werk, en ben al op en neer gereden naar België om naar een project te kijken gereden. De auto is een echte kilometervreter waarmee je ongemerkt toch snel 190 rijdt... In de bergen stuurt hij erg lekker door de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Het verbruik ligt rond de 1/5 tot 1/8 in de bergen, valt me dus allersinds mee want je krijgt er wel wat voor terug... Net zoals ik al bij de ML gemeld had word ik misselijk van de comfortstand van de luchtvering, dus zodra ik op de snelweg rij gaat ie in de sportstand. Dit merk je onder andere aan de gasrespons, de stuurbekrachtiging en de remmen. Ook de vering is dan wat strakker...
We gingen met 4 man in mijn auto naar België, en zelfs als de voorstoelen in de achterste stand staan kun je achterin nog met de benen gestrekt zitten. Echt geweldig!

Ik heb er voor dat ik de grens over ging nog wel even motorolie bij gedaan, aangezien dit nog niet gebeurd was. Dit was wel nodig want er zat bijna niks meer in.

Ik ga nog lekker 2 weekjes genieten, dan krijg ik de RX binnen waar ik dan in zal gaan rijden. De GL zal dan 1.5 maand stilstaan omdat mijn vrouw nog niet kan werken. In de weekenden zullen we er wel in gaan rijden. Lees binnenkort ook de review van de RX...

Even stil staan voor de GL...

  • 79.650 km

Nu mijn RX van de zaak is geleverd, gaat de GL een paar weken stil staan. Mijn vrouw is nog met zwangerschapsverlof, dus die hoeft ook niet te gaan werken en ik ga natuurlijk in mijn RX rijden. In de weekenden is er wel kans dat we m' gebruiken. Jammer dat hij stil moet staan, want daar is een auto niet voor bedoeld, en al zeker zo een niet.

Het olieverbruik baart mij wel zorgen, ik heb een paar weken geleden bijgevuld en nu zat er weer weinig in. Binnenkort eens naar laten kijken...
Voor de rest is het echt een geweldige auto.

De 80.000 is gehaald!

  • 80.012 km

We hebben zondag op een ritje naar de Brabantse familie de 80.000 kilometer gehaald. In alle stijl, comfort en luxe.

De auto voldoet nog steeds prima, alleen het verbruik staat ons een beetje tegen.
Ik heb even een foto geplaatst, die van het interieur heb ik niet zelf gemaakt, maar van mijn vader gekregen van toen hij hem kocht. De auto is nu echt te smerig van binnen om foto's te maken maar als ik m' opgeruimd heb zal ik er zelf een maken.

Het olieverbruik begint volgens mij weer minder te worden. Gelukkig!

Zwitserland

  • 87.260 km

De wintersport zit er weer op, in twee weken tijd ruim 6000 kilometer gereden. Zelf weinig geskied, want ik heb natuurlijk een klein dochtertje, maar mijn zoon en vrouw hebben wel kunnen skieen en het was weer erg mooi.

Wat is het toch een geweldige wagen, lekker hoog, snel en ruim.
Op zo'n momenten ben ik erg blij dat ik een SUV heb gekocht.
In de A6 met Quattro aandrijving kwam ik niks tekort, de normale stationwagens met 120 door de sneeuw voorbij. Maar nu kan ik ze met 140 voorbij op de cruisecontrol. Dat is wel fijn hoor... Ook geen sneeuwkettingen meer nodig dus dat scheelt ook weer. Je krijgt ook veel positieve reacties van mede-weggebruikers. Erg fijn.

Er past ook erg veel in de auto, skischoenen, jassen, koffers en de buggy past er allemaal in.

Navigatie heeft me deze keer (bij wijze van uitzondering...) een keer wel de goede kant opgestuurd.

Helemaal niks negatiefs over de auto, de fijnste die ik ooit gehad heb!
Oh ja, het verbruik ligt op 1/9 in de bergen en in de sneeuw dus dat vind ik best netjes.
Binnenkort meer!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (123)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.