Mercedes-Benz EQS 450+ AMG Line (2023)

autoreview

Mercedes-Benz EQS
Mercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQS

Signalement

UitvoeringEQS 450+ AMG Line
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst9.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Slechts aankoop ooit

  • 9.000 km

Na bijna 5 jaar een Tesla model S te hebben gereden gingen we op zoek naar een vervanger.
We hadden de Tesla graag gehouden maar door de hogere bijtelling die aanstaande is wilde we toch liever een nieuwe auto.
Na het zien van een aantal zeer goede reviews zijn we bij de Mercedes dealer binnen gestapt.
Daar hebben we aangegeven dat we Tesla gewend zijn en dat als we voor Mercedes zouden kiezen dot toch vooral een stap voorwaarts zou moeten zijn… we werden vriendelijk weggelachen want er is toch niks beter dan Mercedes? We konden een proefrit maken en die beviel op zich goed. Helaas was het erg druk op de weg en hebben we niet alle systemen goed uit kunnen proberen. We hebben ook geen uitleg van de auto gehad want de productexpert was op vakantie.
Bij terugkomst hebben we gevraagd of de EQS net als de Tesla altijd tussen de lijnen blijft als het systeem aanstaat. Het antwoord was een volmondig; Ja, dat zou hij moeten doen!
Uiteindelijk hebben we besloten een showroommodel te kopen daar de leertijden erg lang waren.

Bij oplevering was de versterker stuk. Na anderhalf uur wachten bleek het niet zo snel op te lossen. Helaas was onze Tesla al overgeschreven. Dus we konden niet veel meer doen dan wegrijden met deze auto zonder handsfree te kunnen bellen.
Na een eerste paar km viel het al op dat de EQS slingerend tussen de lijnen heen en weer bewoog. Een naar gevoel geeft dat.
Na een flinke rit naar de laadpaal. Helaas, laden ging niet. De Mercedes laadpas was niet geactiveerd! Sta je daar met je bijna lege accu.

Na een paar dagen was dit geregeld. Maar nu wilde de laadsnelheid niet boven de 100kw komen.
Zelfs als ik in de navigatie had aangegeven te gaan laden.
Na meerder onderzoeken blijkt dat je via de laadpaal zoekfunctie moet navigeren, dan zet hij de voorverwarming wel aan. Maar dus niet als je rechtstreeks naar een laadpaal navigeert.
Dit koste weken om er achter te komen.

Na een tijdje begon ik wat te wennen aan het slingeren van de auto ging ik steeds wat minder zelf sturen. Dat heb ik geweten. In een grote, overzichtelijke maar stevige bocht vloog de auto de vluchtstrook op!!! Ik ben me rot geschrokken en met een ruk aan het stuur terug de baan op gevlogen. Ik reed gelukkig heel rustig. Was dit met 130 km per uur gebeurd was het wellicht anders afgelopen.
De auto heeft dagen in de garage gestaan voor onderzoek en updates.
Tijdens die dagen kreeg ik een EQE mee. Deze auto reed veel fijner en hield hem ook beter tussen de lijnen al was die ook lang niet altijd feilloos.
Na een aantal updates gaf de garage aan dat de auto prima in orde was.

Helaas, geen verbetering.
We hebben bij Mercedes geklaagd maar die doen niks anders dan verwijzen naar de dealer.
De dealer geeft aan dat de auto technisch in orde is dus kan hij niks doen.
Op het verkoopproces wordt verder niet ingegaan.
We hebben de opdracht bevestiging getekend dus zijn we zelf verantwoordelijk voor de aanschaf! Ja hallo dat snap ik ook wel. Maar er is ons een auto verkocht die niet aan de verwachtingen voldoet! En een auto die 30k goedkoper is rijdt beter, hoe dan?

Deze week viel de navigatie steeds uit. Nu ken ik vrij goed de weg dus niet direct een probleem.
Maar ja als je wilt gaan laden verwarmd de acuut dus ook niet voor. Resultaat meer dan een uur aan de laadpaal.

Ik was het zo zat dat ik de auto wil terug geven. De dealer geeft aan dat dit kan. Dan krijg ik 95,000,- terug… de catalogus waarde is net onder de 130.000 en hij is nu drie maanden oud!

Mercedes ga je heel diep schamen!!!

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.