Mercedes-Benz EQS (exterieur @ pag. 2)

M

MCW

Guest
mercedes-benz_100786705_h.jpg

mercedes-benz_100786704_h.jpg

mercedes-benz_100786703_h.jpg

mercedes-benz_100786709_h.jpg

mercedes-benz_100786706_h.jpg

mercedes-benz_100786707_h.jpg

mercedes-benz_100786708_h.jpg

mercedes-benz_100786702_h.jpg

mercedes-benz_100786712_h.jpg

mercedes-benz_100786716_h.jpg

mercedes-benz_100786715_h.jpg

https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2F21C0172_161.jpg

Thomas-Kuppers-with-Mercedes-EQS.jpg

https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2F21C0172_115.jpg

Alle afbeeldingen: https://www.motorauthority.com/news/1131719_preview-mercedes-benz-eqs-specs-price-review-info-photos

Binnen het ‘koepelontwerp’ heeft Mercedes-Benz een ruim interieur gecreëerd. De inzittenden zitten op de batterij, die een capaciteit van meer dan 100 kWh krijgt. Wanneer je de portieren zonder raamomlijsting opent, is het afhankelijk van de versie wat je ziet. Mercedes komt met twee verschillende dashboards voor de auto. De een is een bekende en direct afgeleid van het S-Klasse ontwerp.

Het dashboard kent een centraal scherm dat in lengterichting is geplaatst. Het sluit aan op de middentunnel. Een leuk detail is het deel aan de passagierszijde waarin optioneel kleine Mercedes-sterretjes zijn aangebracht die licht kunnen geven. De andere optie als dashboard is de hyperscreen, een indrukwekkend geheel met drie schermen dat naadloos op elkaar aansluiten. De schermen volgen optisch het gevleugelde ontwerp van het dashboard en is daarmee 1,41 meter lang.

Het deel aan de passagierszijde is eveneens een display. De types voor China kunnen op het scherm bewegend beeld tonen, zo heeft Autovisie achterhaald. In Europa moet Mercedes daar statische beelden tonen. De regelgeving hier staat geen video of internet op de schermen toe. Mercedes geeft aan dat het voor toekomstige verbeteringen in over-the-air updates voorziet, zodat de EQS altijd actueel is. Meer info: https://www.autovisie.nl/nieuws/mercedes-eqs-brengt-studiemodel-f015-tot-leven/

https://www.youtube.com/watch?v=80_MrAMc4mg

MBdoubleyou

Gebruiker
Het is helemaal high tech, hypermodern, futuristisch, en nog nooit eerder vertoond.......maar echt mooi kan ik het niet vinden. ik zou me gek poetsen, denk ik o_O :p. Wel beter dan dat rare dash uit de S-klasse.

V

Vakantiebarrel

Guest
Op de laatste foto komt de aap uit de mouw. De instapmodellen krijgen een houten dashboard.

M

MCW

Guest
Zoals in de tekst staat kan je kiezen tussen een S-klasse achtig dashboard of hyperscreen. Op de perssite van MB staat het andere dash gewoon, zie ik nu :D

xhjnphF.jpg

2hOCWsP.jpg

re8RkZ3.jpg

MqDol2D.jpg

b4LJit1.jpg

HlIYJmM.jpg

Alle persfoto's: https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=49404229&relId=1001&resultInfoTypeId=172&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPXRodW1icyZmcm9tSW5mb1R5cGVJZD00MTAxMg!!&rs=0&ajaxRequestsMade=1#toRelation

S-klasse ter vergelijking:
vz2ul6l.png

Sport Leicht

Gebruiker
Wow... Stap je in deze auto dan stap je zo de toekomst in! Best even wennen, maar het ziet er allemaal wel zeer hoogwaardig uit.

Wat ik wel bijzonder vind is de keuze uit 2 verschillende dashboards, waarbij de traditionelere uitvoering dus feitelijk de goedkopere basis-versie is. Je zou dat ook kunnen zien als een degradatie van de S-Klasse, waar ook een soortgelijk dashboard in zit. Of dat marketing-technisch dan helemaal handig is zal op termijn moeten blijken, de S-Klasse is toch sinds jaar en dag het absolute topmodel en zou daarmee iets van die status kunnen verliezen.

Passchier

Gebruiker
met drie schermen dat naadloos op elkaar aansluiten

Qua 'behuizing' sluiten de schermen naadloos op elkaar aan, maar achter het glas zijn het 3 losse schermen, toch?

@mcw, de 1e passage in je openingspost is tzelfde als de 3e passage.

Cd6lop

Gebruiker
Sport Leicht zei:
Wow... Stap je in deze auto dan stap je zo de toekomst in! Best even wennen, maar het ziet er allemaal wel zeer hoogwaardig uit.

Wat ik wel bijzonder vind is de keuze uit 2 verschillende dashboards, waarbij de traditionelere uitvoering dus feitelijk de goedkopere basis-versie is. Je zou dat ook kunnen zien als een degradatie van de S-Klasse, waar ook een soortgelijk dashboard in zit. Of dat marketing-technisch dan helemaal handig is zal op termijn moeten blijken, de S-Klasse is toch sinds jaar en dag het absolute topmodel en zou daarmee iets van die status kunnen verliezen.

Ik denk dat ze wat meer conservatieve clientèle niet willen afschrikken met teveel scherm. Vind beiden uitvoeringen zeer geslaagd, wat ik tot op heden heb gezien van EQS zeer fraai, Mercedes zet meteen een statement neer.

Cd6lop

Gebruiker
Zo te zien staat achterbank ook voldoende hoog en is een comfortabele zit mogelijk in tegenstelling tot Model S waat achterbankzitting zeer laag is en van comfortabel zitten geen sprake is, dito Model 3. Daar wordt nooit aamdacht aan besteed maar euvel bij veel EV's.

iDS

Gebruiker
Ik hoef niet zo'n breedbeeld-TV voor mijn neus als ik aan het rijden ben, ondanks dat belachelijke kleine schermpje, zou ik toch eerder voor een 'standaard'versie kiezen.
Het zwaarste over de top vind echter die 'sfeer'verlichting: die zal het samen met de reuzenscherm en een witte lederen bekleding goed doen bij de rappersgilde:
- bij het begin van de avond op blauw en je hebt een rijdende discotheek,
- op het einde van de avond op rood en je kan de scharrel(s) van de avond al in de sfeer brengen met een rijdende hoerenkast.

Het doet echt afbreuk aan het geheel, geeft een érg goedkoop effect; zonder die effectzoekerij wel een aangename omgeving om in te vertoeven.

Cd6lop

Gebruiker
Je zal interieurverlichting kunnen dimmen of uitzetten, dashboard in de avond ook deels kunnen dimmen. Saab had dat eerder ook. Mercedes zal echt wel overal aan gedacht hebben.

M

MCW

Guest
Het ziet er in ieder geval modern en zeer hoogwaardig uit. Al die schermen hoeven van mij niet, het doel van autorijden is autorijden. Vind sowieso maar raar dat je zoveel schermen (incl HUD) hebt in zo'n kleine ruimte. Waarom moet je bv navigatie op min. drie verschillende plekken kunnen zien?

Een volledig vlakke vloer had achterin wel gemoeten bij een nieuwe EV, vind ik. Het normale dashboard vind ik ook mooi, die vier roosters zoals bovenop het S-klasse dashboard vond ik toch al niks dus nu een stuk fraaier. Wel krijg je wel érg veel hout (of welk materiaal je ook kiest) voor je neus. Dan vind ik dat bij de S-klasse wel weer mooier

Sport Leicht

Gebruiker
Dergelijke sfeerverlichting hoort er tegenwoordig bij in elke nieuwe auto, en Mercedes past het op een prachtige wijze toe waardoor ook in het donker alle belijningen van het interieur op een mooie manier zichtbaar zijn. Ook in mijn E is dat al zo, en je kunt het op elke gewenste kleur en lichtsterkte instellen. Bij mij staat ie op aqua-blauw op 80% sterkte, zeer chique en sfeervol!

Iemand die dit zelf niet gewend is en/of er zelf geen ervaringen mee heeft kan hier blijkbaar niet over oordelen, want om het als “hoerenkast” te bestempelen is volkomen belachelijk en slaat de plank volledig mis.

M

MCW

Guest
Op foto's komt het sowieso veel heftiger over dan in het echt.

D Elzinga

Gebruiker
Sport Leicht zei:
want om het als “hoerenkast” te bestempelen is volkomen belachelijk en slaat de plank volledig mis.

Nou ik vind die zwoele rode verlichting toch wel vrij fout hoor, dat zou ik niet kiezen:) Setje gelijkkleurige gordijntjes erbij en klaar is de mobiele peeskamer.

DagDromer

Gebruiker
Sport Leicht zei:
Dergelijke sfeerverlichting hoort er tegenwoordig bij in elke nieuwe auto, en Mercedes past het op een prachtige wijze toe waardoor ook in het donker alle belijningen van het interieur op een mooie manier zichtbaar zijn. Ook in mijn E is dat al zo, en je kunt het op elke gewenste kleur en lichtsterkte instellen. Bij mij staat ie op aqua-blauw op 80% sterkte, zeer chique en sfeervol!

Iemand die dit zelf niet gewend is en/of er zelf geen ervaringen mee heeft kan hier blijkbaar niet over oordelen, want om het als “hoerenkast” te bestempelen is volkomen belachelijk en slaat de plank volledig mis.

Is idd een vreemde gewaarwording, maar idd een dergelijk interieurverlichtingspakket helpt in de sfeer in de auto en beïnvloed daarmee de ‘energie’ van de bestuurder. Zijn ook heel veel onderzoeken naar gedaan. Zo is blauw een kleur die energie geeft, oranje een gevoel van warmte en geborgenheid etc etc.

DeeTwee

Gebruiker
Sport Leicht zei:
Want een bordeel ziet er in jouw ervaring heel anders uit?

Sport Leicht

Gebruiker
D Elzinga zei:
Sport Leicht zei:
want om het als “hoerenkast” te bestempelen is volkomen belachelijk en slaat de plank volledig mis.

Nou ik vind die zwoele rode verlichting toch wel vrij fout hoor, dat zou ik niet kiezen:) Setje gelijkkleurige gordijntjes erbij en klaar is de mobiele peeskamer.

Nogmaals, elke kleur is in te stellen. Zelfs roze, leuk in café Nol maar ik hoef het niet in de auto. Dus iedereen kan het naar eigen smaak instellen en z’n eigen sfeer creëren zonder montage van after-market spulletjes van de Halfords, hoe mooi is dat!

Pietzoveel

Gebruiker
ik geloof niet dat ik het zou missen als het er niet op zit.... Dus betaal ik voor iets dat ik niet nodig heb. Maar aan de andere kant, via Aliexperes koop je dit soort spullen voor een paar tientjes dus maakt het op het totale aanschafbedrag niets meer uit.

Joop 5528328

Gebruiker
Lol, over AliExpress beginnen bij een MB EQS. Reken er maar niet op dat MB er rouwig om is dat Pietje de verlichting niet zo mooi vindto_O..

iDS

Gebruiker
Joop 5528328 zei:
Lol, over AliExpress beginnen bij een MB EQS. Reken er maar niet op dat MB er rouwig om is dat Pietje de verlichting niet zo mooi vindto_O..
Opgelet hé Piet: je praat hier niet over een ordinaire DS: er staat een ster voor je neus DUS het is mooi!

Zoals Sport Leicht terecht opmerkt:
elke Chinees, arabier of nouveau riche à la Trump kan zijn bling bling lekker instellen zoals hij wilt. Wat zou Mercedes malen om een paar klanten met goede smaak?

Ik heb trouwens nog een paar waardevolle tips voor Mercedes:
de ster in de naaf van het stuur kan ook nog in LED en waarom geen pods aanbieden met een LEDje in? Kan je lekker licht geven uit je oren, maakt het sfeertje helemaal af.
Nog iemand die nog een hoekje ontdekt waar MB vergeten is discolicht te verbergen?

DeeTwee

Gebruiker
iDS zei:
Nog iemand die nog een hoekje ontdekt waar MB vergeten is discolicht te verbergen?
Dat hoekje van de disco waar nog onopgemerkt gevoosd kan worden bedoel je? Waar in mercedestermen de hoerenkast pas écht begint?

Sport Leicht

Gebruiker
Ik kan mij best voorstellen dat je even moet wennen aan interieurs met veel sfeervolle verlichting en moderne bediening middels beeldschermen als je zelf zo’n auto niet gewend bent. De stap van een Blackberry naar een iPhone was ook groot, maar wie wil er nu nog terug?

Met IDS en D2 zal het ooit ook wel goedkomen, uiteindelijk zullen alle merken (zelfs Ford en Citroen) volgen met dergelijke systemen en vindt iedereen het prachtig.

Sport Leicht

Gebruiker
DeeTwee zei:
Och nee, slechts een toefje relativering her en der, ik voel dat dit topic dat kan gebruiken ;)

Na de zoveelste “relativering” begon het meer op trollen te lijken, vandaar mijn “relativering” ;)

DeeTwee

Gebruiker
Sport Leicht zei:
DeeTwee zei:
Och nee, slechts een toefje relativering her en der, ik voel dat dit topic dat kan gebruiken ;)

Na de zoveelste “relativering” begon het meer op trollen te lijken, vandaar mijn “relativering” ;)
Wanneer precies? Na de zoveelste nuffige terechtwijzing van jouw kant richting iemand met een jou onwelgevallige mening?

Cd6lop

Gebruiker
Sport Leicht zei:
c9diR3m.jpg

utiaD1V.jpg

De interieurruimte lijkt enorm, benieuwd naar de buitenmaten, bagageruimte etc.

Ik vind het een plaatje, Mercedes heeft zich overtroffen en wat mij betreft sofar de meest fraaie EV, zeker qua interieur . Lijkt wel sciencefiction materiaal. Kwalitatief zal het ook top zijn, als vlaggeschip van de EQ serie zeer geslaagd. De specs zullen ook grensverleggend zijn vlgs Duitse pers, over paar dagen weten we meer.

iDS

Gebruiker
Sport Leicht zei:
DeeTwee zei:

Het is natuurlijk een zwaktebod om een mening die je in al je kinderlijke enthousiasme niet deelt, als trollen te omschrijven.
Na het onnozele commentaar van Jopie was wat tegengas wel op zijn plaats.
Ik zal jullie de fundamentele bezwaren besparen, al is mijn mening wel degelijk op argumenten gebaseerd.

Sport Leicht

Gebruiker
Cd6lop zei:
Ik vind het een plaatje, Mercedes heeft zich overtroffen en wat mij betreft sofar de meest fraaie EV, zeker qua interieur . Lijkt wel sciencefiction materiaal. Kwalitatief zal het ook top zijn, als vlaggeschip van de EQ serie zeer geslaagd. De specs zullen ook grensverleggend zijn vlgs Duitse pers...

Volledig mee eens. Mercedes-Benz is wederom grensverleggend, net als bij de onlangs gepresenteerde S en C hebben alle andere merken ook bij de EQS volledig het nakijken en moeten flink aan de bak om aansluiting te vinden. En ja, uiteindelijk zullen er velen (zoals altijd, al zeker een halve eeuw het geval is) de goede voorbeelden van Mercedes volgen, over een jaar of 10 verwacht ik wel dat Nokia2110-fans IDS en D2 heel blij zullen zijn met de sfeerverlichting en schermtechnieken in hun toekomstige Citroen of Ford (tenminste, als deze merken tegen die tijd nog bestaan)

DeeTwee

Gebruiker
Ach gut. SL heeft wederom fanboi-krampjes. Wat is het toch, dat je kritiek op jouw merkje zo persoonlijk opvat?

Passchier

Gebruiker
DeeTwee zei:
Ach gut. SL heeft wederom fanboi-krampjes. Wat is het toch, dat je kritiek op jouw merkje zo persoonlijk opvat?

Ik zie hoe de discussie zich hier ontwikkeld en je hebt helemaal gelijk hoor. Het ego van onze vriend RDW is ongekend groot.

M

MCW

Guest
Alvinho Gonzalez zei:
Man wat een hok op wielen!

Taycan Cross: "Wat een gedrocht op wielen!"
CLA 45 S: "Wat een hok op wielen!"
E-tron GT: "Wat een hok op wielen!"
S-klasse: "Leuk en aardig maar de 7 Serie is en blijft absoluut de grote vedette van deze klasse!"
E 63 4Matic: "Leuk en aardig maar de BMW M5 is absoluut de grote vedette van deze klasse!"
S8 Abt: "Wat een hok op wielen"
A4 vs C-klasse: "Leuk en aardig maar de 3 Serie Touring is absoluut de grote vedette van deze klasse!"

enz enz. Kunnen dit soort trollen aub op de homepage blijven? Voegt 0,0 wat toe.

Sport Leicht

Gebruiker
Wat fijn dat JP2021 z’n plasje er ook nog even overheen heeft gedaan, onder het motto “samen staan we sterk” toch....? ;)

Zullen we het nu dan maar weer over de auto in kwestie hebben? Die is tenslotte bijzonder en baanbrekend genoeg om ons op te focussen. [size=x-small]mooi woord he d2? Focussen.... [/size]

DeeTwee

Gebruiker
Het heeft niet zoveel zin om op trolvinho te reageren volgens mij. Plempt z'n kak als een zeemeeuw op een forum om dat vervolgens straal te vergeten.

R Wolters

Gebruiker
Prachtig. Mercedes snapt het. Gewoon vol inzetten op beschikbare technologie en niet op 2 gedachtes blijven hangen. Nu is het voor MB natuurlijk wel makkelijk want de kosten spelen daar een stuk minder een rol dan bij auto's van 30...40k. De meeste MB klanten voor dit soort auto's stappen toch niet opeens over naar BMW als die iets meer korting zou geven.

Sport Leicht

Gebruiker
Ik denk ook wel dat dit de juiste mannier is om de merken die zich puur op EV richten het hoofd te bieden. Daarbij hoop ik echter wel dat de verbrandingsmotor nog lang niet is uitgespeeld, en dat deze ook op de lange termijn gewoon naast EV blijven bestaan. Vooral ook qua uiterlijk, hoe goed zo’n elektrische Benz er ook uit kan zien, voor mij kan het nooit tippen aan de modellen van de traditionele sedans.

Passchier

Gebruiker
Sport Leicht zei:
Wat fijn dat JP2021 z’n plasje er ook nog even overheen heeft gedaan, onder het motto “samen staan we sterk” toch....? ;)
Ja, een discussietechniek die jij ook fijntjes weet toe te passen!
En he, RWD, dit keer geen pittig bericht in mn inbox? Doe je dat soort dingen niet meer?

Bovenaan