Mercedes-Benz EQB 250+ AMG Line (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | EQB 250+ AMG Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 3.500 km |
De eerste weken zitten erop
- 3.500 km
Na 5 jaar de Tesla Model X gereden te hebben ben ik nu in het bezit van de Mercedes EQB 250+ AMG. Dit is trouwens de face-lift versie van de EQB en ik vind hem een stuk mooier dan z'n voorganger.
Inmiddels staat er ruim 3500km (ruim 2 weken over gedaan) op de teller en kan ik een eerste review geven.
Tov de Tesla mis ik:
* ruimte
* vermogen
* vierwielaandrijving
Dit zijn een paar zaken die ik na 5 jaar wel echt gewend ben en beetje als een gegeven zag.
Tov van de Tesla krijg ik terug:
* mooier interieur
* comfort
* betere indicatie van hoeveel range de auto nog heeft
Tot zover de vergelijkingen, hoe verschillend de 2 auto's ook moge zijn.
De EQB is comfortabel, is voldoende rap en heeft best stoere looks. De stoelen zitten heel prettig oa vanwege het verlengbare deel voor de benen dat zorgt voor meer steun aan de bovenbenen. De audio is van heel behoorlijk niveau en ik vind de shadow line uitvoering heel goed passen bij de zwarte 20" velgen.
Als ik me niet vergis heb ik alles aangevinkt wat er op de optielijst aan te vinken was dus zaken zoals keyless entry, Burmerster audio, pano, augmented navi etc zit er allemaal op. Ik vind de achteruitcamera niet tot de beste horen maar dat komt vooral omdat de camera van de Tesla extreem goed is en eigenlijk heb ik nog nooit een systeem gezien wat daar in de buurt van komt. De voice command werkt erg goed en de EQB heeft een paar handige feautures om het autorijden zo aangenaam mogelijk te maken.
Ik ben momenteel nog in gesprek met Mercedes over de (on)betrouwbaarheid van de software als het aankomt op routebegeleiding en waar te laden. Het lijkt erop dat de navi software (on)opzettelijk bepaalde fast chargers negeert. Ik heb dit zelf ondervonden, met nog een range van 50km, de software mij naar een onlogische charger stuurde terwijl er een paar km verder een Fastned charger op de route lag. In Nederland is dit niet zo'n groot probleem omdat er een volwassen infrastructuur is maar zeker in het buitenland (ik kom ieder jaar in zuid-Europa) kan dit toch wel de nodige range anxiety veroorzaken. Dit moet echt anders want anders is de auto eigenlijk compleet onbetrouwbaar.
Zoals gezegd is de auto voldoende snel maar zeker bij nat weer hebben de banden moeite om het vermogen op de voorwielen kwijt te kunnen. Ik heb naar de 350 4wd gekeken maar vanwege bepaalde condities van de werkgever heb ik daar vanaf gezien. Daar heb ik geen spijt van maar het is wel een dingetje waar je op moet letten.
Conclusie na 2 weken:
* fijne comfortabele auto
* voldoende ruim
* goeie actieradius met betrouwbare range indicator
* had een maatje grote gemogen
* sw, op de charge begeleiding na, werkt snel, fijn en geavanceerd
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz EQB 250+ AMG Line 7-Persoons | Panoramadak | Advanced Sound System | Sfeerverlichting | Memory | Stoelverwarming | Spiegelpakket | Licht en Zichtpakket
- 2024
- 15.105 km

Mercedes-Benz EQB 250+ Business Solution AMG 71 kWh / Panoramadak/ Night/ Head Up/ Burmester/ 360 camera
- 2025
- 1.066 km

Mercedes-Benz EQB 250 Business Line | 7 persoons | Dodehoek ass. | Stoelverwarming | Sfeerverlichting | Achteruitrijcamera
- 2024
- 7.805 km