• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Mercedes-Benz EQB

Curlew

Gebruiker
3b413b29-2020-mercedes-benz-eqb-spy-shots-1.jpg

d5e1eb36-2020-mercedes-benz-eqb-spy-shots-6.jpg

81171048-2020-mercedes-benz-eqb-spy-shots-8.jpg

8406302d-2020-mercedes-benz-eqb-spy-shots-11.jpg

Meer info en pics: https://www.carscoops.com/2019/09/2020-mercedes-eqb-ev-shows-more-of-its-glb-sourced-body/

Duidelijk een iets verbouwde GLB, terwijl de EQC en EQS meer afwijken van de GLC en S-klasse

Rutger DC

Gebruiker
Impressie:

385c52df-6d5d-4469-8510-2ac8aa2478fc_630_w0.jpg

Er komen twee elektrische compacte auto's van Mercedes-Benz. De elektrische GLA gaat EQA heten en de elektrische GLB EQB.

Rutger DC

Gebruiker
Wouter82 zei:
Ik heb het eerder gevraagd maar ik weet het antwoord niet meer, er komt dus geen EQ A-klasse?

Volgens mij blijft het bij de plug-in hybride A-klasse. Wel vreemd natuurlijk gezien de EQA Concept, maar goed.

nack

Gebruiker
Ik had het logischer gevonden wanneer Mercedes het lijntje Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG, Mercedes-EQ had gevolgd. Dan hadden ze elk model zonder naamsverstrengeling kunnen elektrificeren. Of er moet een Mercedes-AMG EQB aan zitten komen.

Joop 5528328

Gebruiker
nack zei:
Ik had het logischer gevonden wanneer Mercedes het lijntje Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG, Mercedes-EQ had gevolgd. Dan hadden ze elk model zonder naamsverstrengeling kunnen elektrificeren. Of er moet een Mercedes-AMG EQB aan zitten komen.

Waarom de vraag stellen als je hem zelf al beantwoordt?

R Wolters

Gebruiker
Waarom plakken ze de voorkant niet gewoon helemaal af (op wat uitsparingen voor de radarsystemen)? Het hoeft nu niet meer open te blijven voor de grille.

Rutger DC

Gebruiker
nack zei:

Mercedes-Benz en een logische nomenclatuur gaan niet samen. Zie al het gerommel met namen als ML/M-klasse. Het model heette M-klasse, de uitvoeringen bijvoorbeeld ML 320 omdat M 320 niet van BMW zou mogen en bij de derde generatie werd het na een facelift GLE, want dat zou voor meer logica zorgen. De GL werd GLS. De SLK werd tijdens een facelift SLC en verdween vervolgens. De CLS bleef CLS en werd geen CLE, wat je zou mogen verwachten na de nieuwe nomenclatuur, de CLS is immers afgeleid van de E-klasse en niet de S-klasse. Mercedes-Benz wilde meer logica creëren, maar bereikte het tegenovergestelde door midden in een modelcyclus nieuwe namen toe te passen en het inconsequent door te voeren.

Namen als GLA EQ, GLB EQ, GLC EQ etc. had ik logischer gevonden, dan duiken de modellen ook niet los op in de verkoopstatistieken en kan de GLA bijvoorbeeld beter concurreren met de Volvo XC40 (waarvan de elektrische uitvoering gewoon XC40 Recharge P8 heet).

Bovenaan