Mercedes-Benz EQA 250 AMG Line (2022)

autoreview

Mercedes-Benz EQA 250 AMG Line (2022)

Signalement

UitvoeringEQA 250 AMG Line
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf22.600 km
KM-stand laatst27.000 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Passend Vervoer !

  • 22.730 km

Zoals ik in mijn laatste reviews datum 29-11-2024 m.b.t. de BMW iX1 x-drive 30 verschreef was deze auto niet wat hadden verwacht na 6 jaar i3 .
Ja, wat moet je ervan zeggen ; een EQA 250 in de AMG-line uitvoering is totaal is anders , toch in het premium gehalte een stapje hoger dan de iX1.
Die vrijdagochtend in Loon op Zand hem daar achter laten was het einde van een tijdperk !
Daar tegen weg rijden in een zeer luxe 250 =AMG-line ,spier witte uitvoering met AMG LMV en full optie heeft de pijn snel doen vergeten.
Deze 191pk VWD doet het een stuk rustiger met wegrijden dan zijn hongerige iX1 AWD met twee motoren a 190 pk en 495 Nm koppel.
Niet meer befrezen om achteruit het tuintje van de overburen in te vliegen ✈!
Vandaag 1-12-2024 alle Apps geïnstalleerd zodat ik morgens in een lekker warme auto kan stappen zonder de ruiten te hoeven krabben .
Nee, zal best goed komen voor deze -oudjes -!

Plussen en een Min puntje

  • 27.000 km

Zoals , de aanhef zeg : Plussen en een Minpuntje !

We zijn het jaar uit gereden met het gemeenschappelijke gevoel ( ook mijn vrouw rijd in deze auto) , god wat rijdt deze MB EQA 250 ,geweldig !
Immers na de kortstondige ( slechts twee maanden ) rij ervaringen in onze vorige auto ,de BMWIX1 xdrive 30 , hadden we niet verwacht om zo snel enthousiast zouden zijn over deze overstap naar de EQA 250 AMG-line uit 2022 ! ( nieuwe auto,s kopen moet je als gepensioneerde nooit doen ,zonde van het geld ) .
Het rijden erin is dagelijks een klein feestje , de simpele gemak in hoe deze voorwiel aangedreven auto rijdt , stuurt is een echte verrassing, zeker na de ruim 6 jaar BMW i3 gereden te hebben met zijn typische achterwielaandrijving met ook slechts 190 PK / 270 Nm .
De EQA is een reis auto pur-sang ,maar ook net zo prettig voor rondjes rond de kerk iets wat gepensioneerde veel doen !
Als je instap het voelt als thuis komen , ruim, mooi en overzichtelijk en zeker logisch dashboard ( was ook in de IX1 prefect ) ,goede stoelen met goede ondersteuning in de lendenen en flanken ,top .
Want ook deze MB - BEV heeft het waar genoegen om van uit huis het -voorverwarmen- via de App te activeren ,zelfs de stoelverwarming wordt mee ingeschakeld , geloof me dat is echt lekker !
Mede hierdoor is het eventuele IJsvrij maken van je auto een fluitje van een cent geen koude handen/vingers , gewoon instappen en weg rijden maar , dag buurman met je ijskrabber en half bevroren vingers .🥶

Het kleine -Minpuntje - dan .

Ook de MB - EQA is een BEV welke het -one pedal drive - principe beheerst en waarbij het de hierbij opgewekte stroom terug leverd aan de accu ,werkt zonder problemen.
Ons verbruik tot op heden na ruim 2000 km zo rond de 15a16 Kwh/100Km , is voor ons gelijk aan de IX1 xdrive 30 met twee motoren van 190 PK en 495 Nm .
Maar het min-puntje is toch wel dat na het uit-rijden naar een kruispunt of stoplicht en het dan tot stilstand komen ,dat de auto niet echt stilstaat maar verder wil kruipen.
De Permanent magneet motor blijven stroom ontvangen uit het regeneratie systeem ,dus wil gewoon door rollen/draaien ,moet je dus aan wennen,is niet anders !
Onze revaringen met alle hiervoor gereden I- modellen van BMW waren : geen stroom is stil staan hoe dan ook , vlakke weg ,berg op of berg af , stroompendaal los was stilstaan.
Nu heeft de EQA de MB -Autohold - functie aan boord een kunstje wat is afgekeken van zijn benzinemotor broertjes maar toch het niet haalt bij de oplossing ooit bedacht door BMW in het ontwerp van de i3 en i8 medio 2009 tot 2013 toen deze beiden op de markt kwamen !
Ik denk persoonlijk dat een -software update - door MB aan de E-motor configuratie wonderen zou kunnen doen en het Autohold overbodig maakt.
Immers twee verschillende magneten na weg vallen van de stroom houden elkaar vast ( de auto staat dan stil ) ,stroom erop is weer rijden maar !

Wat zijn op 1 jan-2025 de ervaringen na twee maanden en 2000 km gereden te hebben in de EAQ !

Het rijden is een dagelijks genoeg wat alle verwachtingen overtrof en het goede vertrouwen in de overstap van BMW en MB bevestigde.

wordt vervolgd .

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz EQA

Lease'm
Mercedes-Benz EQA 250+ Business Solution
€ 705
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.