AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Exclusive Line (2025)

autoreview

Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Exclusive Line (2025)

Signalement

UitvoeringE 300 e 4MATIC Exclusive Line
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst6.150 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 6.150 km

Ik schrijf deze review omdat er heel weinig reviews op autoweek te vinden zijn over deze prachtige auto. Na een half jaar wachten heb ik op 10 januari deze prachtige Mercedes Benz E300 e Exclusive line in ontvangst mogen nemen. Eigenlijk een maand eerder dan verwacht. Ik wilde eigenlijk een zwarte maar omdat je op zwart alle krasjes en vuiligheid ziet ben ik gegaan voor de Velvet Brown met Machiatto beige interieur. Een hele mooie combinatie vind ik. Het is de exclusive line geworden omdat ik persé de klassieke look met ster op de motorkap wilde. De auto is heel rijk uitgerust met o.a. de MBUX superscreen, elektrisch verstelbare, verwarmde en geventileerde stoelen, keyless go ook met iphone (sleutel eigenlijk niet eens meer nodig), akoestische beglazing, digital light, burmester 4D sound en nog veel meer. Zelf nog gekozen voor stoelverwarming achter en head-up display.

De eerste 5000km
Tot nu toe ben ik heel erg tevreden over de auto. Vooral elektrisch rijden is heel erg fijn. Ik heb een laadpaal laten installeren en met een volle accu heb ik een rijbereik van ruim 80km. Ik verwacht dat dit in de zomer wellicht iets zal toenemen. Als je een eindbestemming in de navigatie instelt dan berekend de auto zelf waar elektrisch en waar met benzine wordt gereden. Hierdoor wordt de accu zo efficiënt mogelijk ingezet rekeninghoudend met emissievrij zones.
De auto is erg comfortabel afgesteld en dan heb ik nog niet eens de optionele airmatic luchtvering. De auto wordt aangedreven met een 2.0 benzine motor i.c.m. een 9traps automaat en hybride motor en is erg stil ook als de auto enkel op brandstof rijdt. Tot nu toe heb ik een gemiddeld brandstof verbruik van 24,0 km/l en 11,1 km / kWh dat vind ik erg netjes voor een auto met een gewicht van 2145 kg.
Voor nu heb ik maar 1 foto, maar binnenkort met het mooie weer komen er meer foto’s bij.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren