Mercedes-Benz C 300 e (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C 300 e |
---|---|
Versnellingen | 9, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 18.000 km |
Wanneer gaan we kilometers maken?
- 400 km
Deze C300e nu 3 maanden in bezit. Kilometerstand nu ... 400 kilometer. De reden hiervoor laat zich raden.
Leuk aangekleed met AMG lijn interieur/exterieur, spiegelpakket, rijassistentiepakket plus, Premium pack en nog wat kleine dingetjes.
2 Dingen vallen meteen op:
- lane assist is echt super. Hiervoor Audi en BMW gehad met deze optie, maar die 'slingeren' van streep naar streep. Merc houdt dit super strak tussen de lijnen. En kan zelfstandig inhalen
- wat een bak vermogen (320 pk, 700Nm). Stoplichtsprintje op nat wegdek heeft niet zo heel veel nut, maar de duw in je rug op de snelweg is indrukwekkend.
Rijdt sloom op stroom, is alleen iets voor in de bebouwde kom. Scheelt wel veel in BPM.
Met een beetje geluk over een maand weer klanten in Duitsland bezoeken. Ben benieuwd hoe het onderstel zich boven de 200 gedraagt. Ook in Sport+ komt het nogal zacht over, maar dat is alles na 3 jaar S-line stuiteren.
Ik hoop het snel te kunnen vertellen!
Na een jaar wat kilometers er bij
- 4.000 km
Door Corona nog steeds zeer weinig kilometers. Uiteraard geen problemen op die 4000 kilometer.
Toch wel wat positieve toevoegingen:
- op de snelweg achter een M3. Had laten merken wel in te zijn voor een lolletje. Toen we vrij baan hadden ging de M er met een hoop herrie van tussen. Even later moest ik er helaas af, maar zat nog steeds op zijn staart. Acceleratie van 100 tot 230 doet dus niets onder voor een M3. Geweldig toch? ;-)
- eindelijk een flinke rit naar Munchen. Uiteindelijk is de gemiddelde snelheid in Duitsland misschien nog wel lager dan in Nederland. Oneindige werkzaamheden, snelheidsbeperkingen en ongevallen. Maar op zo’n rit is de C300e fantastisch. Zeer comfortabel en stil. Na afremmen voor een inhalende vrachtwagen weer terug naar 220 stelt niets voor. Op hogere snelheid (240+) nog steeds zeer stabiel. Super.
Aftellen
- 18.000 km
Aftellen naar het nieuwe jaar. En een nieuwe auto. Vanwege lange levertijden alvast maar besteld. Weer terug naar BMW, maar dan volledig electrisch (I4). Duurt nog 10 maandjes...
De Merc zit intussen op 18000 kilometer. Het 'nieuwe werken' werpt zijn vruchten af.
Weinig bijzonders te melden. Wat wel irritant is, is dat regelmatig de electronica voor de lane assist het laat afweten. De garage kan niets vinden.
Het (te) comfortabele karakter van de Merc gaat toch wel vervelen. Na een proefrit met een BMW weet je weer wat scherpte is.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Uitgelicht aanbod

Mercedes-Benz C-klasse Estate 180 Sport Edition Premium Plus amg night pakket
- 2018
- 132.007 km

Mercedes-Benz C-klasse Estate 180 Business Solution PLUS Line: AMG
- 2020
- 90.000 km

Mercedes-Benz C-klasse 180 Avantgarde Automaat Licht metalen velgen | Navigatie | Parking support } | Inclusief 24 MB Premium Certified garantie voor Europa.
- 2018
- 59.056 km
Lees ook

Mercedes-AMG C43 4Matic – Audi S4 TDI - Dubbeltest

BMW 330i vs. Mercedes-Benz C300 - Dubbeltest

Rij-impressie Mercedes C-klasse

Mercedes’ eerste Shooting Brake was er voor de stroomlijn

Nieuwe BMW 5-serie en Mercedes-Benz E-klasse klaar voor strijd - Vooruitblik
