Mercedes-Benz C 300 Coupé (2020)

autoreview

Mercedes-Benz C 300 Coupé (2020)

Signalement

UitvoeringC 300 Coupé
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

MB C300 Coupe First Year

Wowsens wat een fantastische auto is de C300 Coupe.
Comfort, souplesse en vermogen ten TOP!!!

Voordat ik bij MB uit kwam heb ik eerst 5 Audi’s gereden. Na de Audi 80 heb ik opvolgend alle A4 modellen gereden m.u.v. het laatste A4 model. Ik heb de A4 altijd mooi gevonden vanwege het ingetogen maar toch brute uiterlijk. De laatste A4 is voor mij qua lijnen te klassiek en te braaf. Als waardig opvolger van mijn laatste A4 ben ik voor een A5 gaan kijken. De lijnen van de A5 Coupe spraken me altijd al aan, alhoewel ook hier toch de wat klassiekere designer aan de slag was geweest. Meermaals een proefrit in de A5 gemaakt, dit daar van Audi afstappen in de basis geen optie was. Op zich een prima ervaring maar de automaat van de A5 komt niet heel soepel over en het feit dat de motor ver voorin ligt geeft de auto een wat zweverig gevoel in de bochten, ondanks het S Line onderstel.

Op een zeker moment had ik een Mercedes voor me rijden zonder type aanduiding etc. Ik dacht te gek, wat een mooie lijnen. Bleek een C Coupe te zijn. Op naar de dealer om een proefrit te maken in een C300. Ik reed de straat uit en was meteen verkocht. Qua rij dynamiek klopt werkelijk alles. Als je het aan iemand moet uitleggen is dit lastig. Het is de som van de details die de perfectie maken.

Dan komt het welbekende uitzoek proces in de snoepjes winkel. Eerst de motor…. Gezien het beperkte prijs verschil met kleinere broers stond de C300 meteen bovenaan. Even de C43 overwogen maar dat werd me te bruut. Bij de C300 het AMG pakket binnen en buiten etc, etc, gekozen, tenslotte de luchtvering erop. Op de luchtvering NOOIT besparen als je al de AMG pakketten hebt gekozen. Dit is een weergaloze vink op je wishlist waar je nooit spijt van krijgt. Naast diverse andere opties heb ik ook de Burmester gekozen. In de C-klasse het beste sound system wat je kunt krijgen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het B&O systeem wat ik in de Audi had echt vele malen beter is.

Wel nu het rijden zelf; elke dag dat je weer mag rijden in de MB is een waar feestje. Ondanks dat de C300 van 3 liter naar 2 liter motor gedowngraded is vanwege milieu etc., is het vermogen met 258pk + 14pk over de elektrische terugwinning gelijk gebleven, dit alles bij 370nM.

De 9-traps automaat schakelt feilloos en merendeels onmerkbaar. Naarmate de auto meer ingereden is wordt dit steeds mooier. De Dynamic Ride biedt Sport+, Sport, Comfort, Eco en een persoonlijke instelling. In Sport+ is het voor een woeste bui met wilde haren een waar feestje en dan gaat de C300 in 6 seconden naar de 100km.

De comfort modus is in het dagelijks gebruik in combi met de hierop afgestemde luchtvering heerlijk. Het sturen gaat meer dan precies, soepel en strak. Kanttekening; hier lag de Audi met sport onderstel toch iets strakker in de (klaverblad) bochten. De remmen op de MB zijn uiterst krachtig (Huge remklauwen en geperforeerde schijven) en zeer controleerbaar.

Op de Duitse autobaan is cruisen met hogere snelheden in de C300 comfort ten top. Je merkt niet dat je met plus 180 km/u bezig bent. Alles blijft solid functioneren zoals je dat wilt. Op naar de begrensde top van 250 km/u blijft het feestje onverminderd doorgaan zonder dat je enig gevoel krijgt dat je het eruit moet persen. De standaard Pirelli P Zero presteren weergaloos en geven veel grip en vertrouwen. De achterwiel aandrijving op de C300 levert bij het optrekken, met name in de bochten, een enorme big smile op.

Dan de auto van binnen. Het ziet er werkelijk gelikt uit. Wel een tikje conventioneler als de Audi. Misschien wel een tikje oubolliger. Ik moet zeggen dat ik hier nog steeds het meest aan moet wennen. Alles klopt in de MB, maar ben zo Audi gewend. De middenconsole van de MB is robuust een aansprekend, maar geeft in de breedte minder beenruimte als bij Audi. Daarnaast moet ik Audi qua Multimedia duidelijk de loftrompet geven. Het is bij Audi strakker en intuïtiever.

De S Line stoelen in de Audi versus de leren sport stoelen in de MB zitten in de Audi volwassener en op de lange afstand kom je er v.w.b. zit comfort relaxter uit als bij de MB.

Inmiddels 22000 fun km's verder is de C300 Coupe een ware aanwinst en biedt de bolide qua rij dynamiek een ongekend rijgenot en veelvuldig een enorme Big Smile 
Wordt vervolgt……..

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.