Mercedes-Benz 320 E (1993) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320 E |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 152.000 km |
KM-stand laatst | 270.000 km |
Wat een auto!
- 270.000 km
Deze auto is niet voor niets door das haus uit sindelfingen uitgeroepen tot beste auto der weld.
Werkelijk waar een prachtauto. De opties die deze auto heeft, zijn o.a lederen bekleding, electrische verstelbare stoelen, schuif/kanteldak,cruise control, en een zeer krachtige betrouwbare motor een 6 in lijn, en een zeer bezondere omdat deze stuffenheck maar 1 jaar geproduceerd is in Sindelfingen, en er een prijskaartje aanhing van maar liefst 250.000 Gulden destijds.
Ik heb nagenoeg bijna niets aan moeten vervangen aan de auto, enkel was er een storing die naar verloop van tijd was gekomen, een kabelboompje vervangen, door de jaren heen aangetast door corrosie, en de normale beurtjes gehad.
De eenvoud van deze auto is ook goed te noemen, neem nou bijvoorbeeld een richtingaanwijzer. Heel simpel 2 schroevjes losdraaien, unit eruit, nieuwe unit erin klikken, en 2 schroevjes vastmaken klaar.
Niet hele bumpers die eruit moeten, maar gewoon plug en play.
De eenvoud siert deze auto. Heb nog nooit pech onderweg gehad met deze wagen, hij blijft maar rijden, en rijden, zonder problemen.
Ook door de jaren heen geen spatje roest kunnen ontdekken.
En prestaties blijven leveren, zeker als ik weer eens naar duitsland ga, en de A3 opga, en hem dan even gaat uittesten, blijft hij doorgaan, enkel bij 220 km/h merk ik dat auto zegt, ff wat minder.
de constructie kan het zeker aan, maar je merkt dat de auto door de jaren heen, wat onzekerder wordt, geen enkel ander auto van dit bouwjaar met bijna alles orgineel kan zeggen dat de auto nog rijdt, als nieuw.
Ook de bekende stoplichtsprintjes, menig japanse uitgebouwde auto, trek ik eruit met sprintjes. en dan zitten ze verbaasd en beduust achter het stuur, dat zo een oude auto hun eruit trekt.
Dit moet je natuurlijk niet elke dag doen, dat is voor geen enkel auto goed.
Maar het geeft aan, dat het toch een wolf in schaapskleren betreft.
Met recht kan gezegd worden, dat deze auto zeer betrouwbaar is, en zeker heel wat kms kan maken, het is weliswaar een benzine, maar de benzine doet zeker niet onder voor de dieselvarianten.
Ook het comfort van de stoelen is goed, de motor lekker stil, en cruise-controle aanzetten op 100 km/h en gewoon genieten met een bakje koffie.
Wat ik er zeker nog bij wil vermelden, is dat je er legio onderdelen, nog steeds kunt krijgen zowel bij de mercedes dealer, als bij de betere autospeciaalzaak.
En onderdelen zijn nagenoeg redelijk goedkoop, pas wel op met imitatie uit china.
Ik zou liever originele onderdelen monteren, zodat je zeker weet dat alles goed is en past en klopt.
(een sierlijstje uit china past ook goed)
maar motorisch of andere onderdelen doe het orgineel zodat je langer kan genieten van je benz.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Mercedes-Benz 500 E vs. Mercedes-AMG E 63 S - Dubbeltest

De restauratie van een W124

Lancia Thema 8.32 vs. Mercedes 500 E - Classics Dubbeltest

Nieuwe BMW 5-serie en Mercedes-Benz E-klasse klaar voor strijd - Vooruitblik

Mercedes-AMG EQS 53 vs. Porsche Taycan GTS - Dubbeltest
