Mercedes-Benz 280 SE (1981)

autoreview

Mercedes-Benz S-klasse W126
Mercedes-Benz W126Mercedes-Benz W126Mercedes-Benz W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126

Signalement

Uitvoering280 SE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1981
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf202.000 km
KM-stand laatst202.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

280 SE

  • 202.000 km

Ik heb in veel verschillende auto's gereden. Veel heel veel Alfa's, BMW 325 coupe, CRX V-Tec. Ik ben van huis uit een Alfist en dat blijft zo! JA wat moet je dan met een Benz zou je denken hahhaha
Ik wilde gewoon eens iets heel anders. Dat is met een 280 SE uit 1981 wel gelukt dan!
Ik heb de Benz gekocht van een garage die de auto had ingevoerd uit Zwitserland. Auto ziet er mooi uit. Geen roest en zilver-green met groene interieur en ja dat was effe wennen....
Een 280 SE met veel opties o.a Airco tempomaat ABS enz...
Gezien de hoge benzineprijs heb ik een LPG in laten bouwen. Alles er op en er aan voor 1500,-in Eindhoven. Het rijdt zo een 400 km op 25,- gas. 1 op 7 haal je zeker op de snelweg. Ik rijd dan wel normaal en nooit tot zelden in de kickdown b.v +- 130 km/h gemiddeld. Zag er allemaal goed uit, maar toen lag de koppakking er uit.... laten maken en dat kosten 1200,-
Airco-pomp is kapot gegaan. Een goed gebruikte voor 75,- gekocht. Lekke eindpot gebruikte voor 50,- Onderdelen zat voor een W126. Alles is echt makkelijk te krijgen en niet al te duur. Remblokken en schijven voor nog geen 200,- (nieuw, Brembo)

Verder geen kosten aan de auto gehad. Het rijdt leuk, maar het is allemaal gericht op comfort. Dus effe snel van A naar B doe je niet echt vind ik. ook op de snelweg geeft de auto je niet het gevoel dat je hard zou willen rijden. Het gaat allemaal lekker relax. Stoelen met springveren en zachte vering. Allemaal lekker, maar dus heel anders dan mijn 156 V6 of 155 of BMW 325 coupe! De auto weegt ook zo een 1650 kg met 185 pk en er gaat wat vermogen weg met LPG natuurlijk. Maar goed geen snelheid bekeuringen en het gevoel dat je niks kan overkomen in zo een auto met zo een lange neus en natuurlijk 1650 kg! Veilig gevoel is duidelijk merkbaar. Dus geen CRX V-Tec (190 pk+ en 1050 kg)gevoel dat je denkt bij ruim 200 km/h als ik nu ergens tegen aan rijd ben ik......eh...
Ik ben blij met de auto en mijn eerste ervaring met een Benz is dus positief. Hoewel de meeste mensen je aanzien voor een aso met zo een Benz en dus wederom heel anders is dan b.v in een Alfa dat men je auto leuk vindt en een praatje met maakt. Het is eenzaam aan de top zal ik maar zeggen hahahaha
Ik ben nu aan het kijken voor een Sec 500 V8. Het blijft altijd de vraag of die komt want met mij weet je het nooit. Als ik eens in een van de Alfa's van mijn broertje rijd ruil ik mijn Benz zonder na te denken in voor een Alfa.....

Wordt vervolgd!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.