Mercedes-Benz 190-serie (1960)

autoreview

Mercedes-Benz 190-serie (1960)
Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)Mercedes-Benz 190-serie (1960)

Signalement

Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1960
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst111.525 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste rit

  • 111.514 km

Al langer was ik op zoek naar een W121, een Mercedes-Benz Benz Ponton en dan geen 180, maar een 190. Dezelfde motor als in een 190SL, maar dan met een enkele carburateur. De uitstraling en het geweldige comfort voor een auto uit die tijd sprak mij aan.

Waarom deze 190?

  • 111.525 km

Al vanaf mijn kind zijn heb ik dit model van Mercedes-Benz altijd bewonderd. Het was iets aparts in vergelijking met een Opel Rekord of een Ford Taunus of Vauxhall. Zelfs een Borgward Isabella had het niet. Als jongen in de jaren '60 vond ik de Floshecke als opvolger van de Ponton niet het Mercedes-Benz model dat mij deed omdraaien op het zadel van mijn fiets, hoewel het zoveel meer auto was dan de Renault 4L, uit die tijd. In 2005 kocht ik mijn eerste klassieker een MGB die uit Californië kwam in de kleur signaaloranje, maar hier is gerestaureerd naar bijna concoursstaat in de kleur British racinggreen. Nadat ik in 2010 overgehaald was om van Ford naar Mercedes-Benz over te stappen ging ik dit merk steeds meer waarderen en verdiepen in dit merk. Na 4 jaren besloot ik dat er ook een klassieke Mercedes-Benz zou moeten komen. Niet maar zo één, maar één met een Nederlandse historie. In april 2016 deed zich na lang zoeken, kijken en vergelijken die kans voor. Een Nederlandse Automobiel met een verhaal, foto's en een ordner vol documenten. Hoewel de Ponton qua uiterlijke staat bijna een barnfind was, is het toch gelukt de auto haar de glans en uitstraling te geven die de auto ook in 1960 gehad moet hebben. De historie, het onderhoud, alle investeringen in de Ponton zijn nu allemaal gedocumenteerd en is ook vastgelegd in een taxatierapport. In de prijslijst achterin een oude Autovisie van 1960, die ik opzocht stond de Mercedes-Benz 190 voor ruim fl. 14.000,00. Toen ook al geen goedkope auto!
Nadat ik de auto zorgvuldig met het 2 emmersysteem gewassen had, is ze deel voor deel met klei behandeld, daarna zijn alle krassen met een scratchremover verwijderd. Na het deel voor deel cleaneren en herhaaldelijk polijsten keerde de oude diepe zwarte glans in de lak terug. De in glans herstelde lak is daarna afgesloten met een Carnauba wax van Sonax.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens