Mazda CX-80 e-SkyActiv PHEV 327 Homura Plus (2024) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-80 e-SkyActiv PHEV 327 Homura Plus |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 3.000 km |
Mooi maar mist iets
- 1.000 km
Heb de mazda net 2 weken. Hiervoor had ik de tiguan all space.
1e keer dat ik een mazda rij. Super mooie auto, lekker ruim en groot. Alleen mis ik vooral de pit. Had echt verwacht dat er meer pit jn zou zitten. Geef gas op de snelweg en moet soms echt helemaal plankgas geven wil het vooruit komen. En dan niet eens te spreken over het motor geluid wat nagedaan wordt uit de speakers.. Hoe zet ik dat uit? Heel irritant..
Verbruik valt tegen, maarja wat verwacht je met zo'n schip en vooral als je maar net iets meer dan 30km kan op een volle accu.
Ik ben echt wel tevreden maar dit soort dingen zijn wel jammer. Want voor de rest is de uitrusting, afwerking en looks echt super!
Oja nog 1 punt.. Sleutel wordt niet altijd herkend en moet daarom steeds alles instellen. Dit werkt ook niet helemaal lekker. Al van alles geprobeerd, maar wil gewoon instappen en rijden. En niet alles weer instellen als ik weer als "gast" wordt herkend
Een maand later
- 3.000 km
Ondertussen een maand verder en hierbij een korte update over mijn ervaring met de Mazda CX-80.
De vering voelde in eerste instantie wat stug, maar… dat bleek deels te liggen aan losse spullen in de auto. Ik heb de laadkabel nu vastgezet met een autotasje met klittenband (van de Action) en dat scheelt enorm in geluid. Ook het apparaat in het vak bij het reservewiel (blijkbaar een eenmalige bandenpomp) zat los en heb ik beter vastgezet. Daarnaast heb ik de kentekenplaat van de aanhanger tussen het afdekzeil geklemd. Resultaat: veel minder geluid bij drempels en daardoor voelt de vering ook minder stug aan.
Over het algemeen ben ik tevreden, maar er zijn wel een paar punten waar ik me echt aan stoor:
Vermogen op de snelweg
Als ik op de snelweg vol gas geef, lijkt de auto niet veel sneller te gaan. Ik zie wel "boost" op het display, maar het voelt alsof hij inhoudt en ik echt moet wachten tot hij versnelt. Geen idee of dit een ingebouwde beveiliging is, maar het voelt niet goed.
Onverklaarbare geluiden
Ik hoor constant "ping pong ping ping" zonder duidelijke melding waarom. Dit leidt alleen maar af en werkt op mijn zenuwen. Ik heb al veel geluidsmeldingen uitgezet, maar toch blijft het. Binnenkort maar eens langs de garage...
Hoge verbruikscijfers
Het elektrische bereik is maximaal 30 km, net genoeg om naar werk te komen op een volle accu. Maar gecombineerd? Dat valt zwaar tegen. Met een volle tank van 60 liter heb ik in totaal 650 km gereden, wat neerkomt op gemiddeld 1 op 11. En dat is mét vier keer opladen tussendoor! Had ik beter een 5-liter benzinemotor kunnen rijden, volgens mij nog zuiniger...
Keyless entry werkt niet lekker
Als ik uitstap en naar de achterdeur aan de passagierskant loop om de kinderen eruit te laten (kinderslot staat aan), gaan de deuren automatisch op slot. Dan moet ik weer de sleutel uit mijn broekzak halen om de deur te openen. Echt super irritant.
Er zijn nog best wat kinderziektes en ik hoop dat Mazda deze snel oplost. Want als dit zo blijft, weet ik niet of mijn volgende auto weer een Mazda wordt…
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mazda CX-80
Had je deze auto's al gezien?

Mazda CX-80 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura Plus | €4.000,- Voorraad Voordeel | Panorama dak | Bose sound systeem | Full option! |
- 2025
- 9 km

Mazda CX-80 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura Plus | €4.000,- Voorraad Voordeel | Panorama dak | Bose sound systeem | Full option! |
- 2025
- 8 km

Mazda CX-80 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura Plus Leer / Navigatie / Camera
- 2024
- 6.989 km