Mazda CX-80

Matt 5069850

Asfaltkampioen
Sbd7bOI.png

IHxHcEi.png

mVXdDlU.png

rLlznOi.png

88Z57lI.png

X4J5oQe.png

mDtU1hZ.png

wqBaFKc.png

Stills uit deze video:

Ik vind de CX-60 best een indrukwekkende auto. Zie je ook vaak in de dikste uitvoeringen. Al vind ik zelf degene in normale trim juist mooier; minder plomp. Deze CX-80 ziet er chique uit, al vind ik de CX-90 op details nog een stuk beter, maar gelukkig geen nepuitlaten. Ben benieuwd of ze de plug-in hebben verbeterd, want er zijn nogal wat problemen met de CX-60.

Laatst bewerkt:
Mooier dan de CX-60. Extra lengte en andere D-stijl (derde zijruitje) staat 'm beter.
Ik was niet zo kapot van het uiterlijk van de CX-60. Die heeft een wat "hangende kont". Deze lijkt beter.

Zie de CX-60 nu dagelijks staan. Interieur is prachtig. Ik ga ervan uit dat dat hetzelfde is bij de CX-80.

Nadeel bij de 6-zitter lijkt die hele dikke armsteunen. Juist de 6-zitter zou een voordeel kunnen zijn, dat je dan middendoor kan kruipen om naar de derde zitrij te gaan. Dat lijkt hier niet mogelijk. De 7-zitter SUV's staan nou niet bekend om hun makkelijke toegang tot de derde zitrij........

Mooier dan de CX-60. Extra lengte en andere D-stijl (derde zijruitje) staat 'm beter.
Ik was niet zo kapot van het uiterlijk van de CX-60. Die heeft een wat "hangende kont". Deze lijkt beter.

Zie de CX-60 nu dagelijks staan. Interieur is prachtig. Ik ga ervan uit dat dat hetzelfde is bij de CX-80.

Nadeel bij de 6-zitter lijkt die hele dikke armsteunen. Juist de 6-zitter zou een voordeel kunnen zijn, dat je dan middendoor kan kruipen om naar de derde zitrij te gaan. Dat lijkt hier niet mogelijk. De 7-zitter SUV's staan nou niet bekend om hun makkelijke toegang tot de derde zitrij........
Die armsteun kan je weglaten.
Mooie auto, maar heb liever een nieuwe 3 dit is mij wat te groot.

Vreselijke kleur die tweede. En in zo’n lichte kleur vind ik de kont heel lelijk. Valt minder op in donkere kleur.
Interieur blijft prachtig. (y)

Laatst bewerkt:
Imposante Mazda hoor, zowel van binnen als buiten, en betere proporties dan bij de CX-60. Hopelijk krijgen ze de kwaliteit onder controle.

AW past juist goed op de 3e zitrij, autogefuhl niet echt. Hij is wel 1m89, maar verschil is toch best groot.

Australië en Nieuw-Zeeland zijn de enige markten die alle modellen krijgen: de CX-60, CX-70, CX-80 en CX-90.

mazda-cx-80-4.jpg

mazda-cx-80-1.jpg

mazda-cx-80-2.jpg

mazda-cx-80-28.jpg

mazda-cx-80-27.jpg

mazda-cx-60-cx-70-cx-80-cx-90-lineup-range-2.jpg

mazda-cx-60-cx-80.jpg

Vind de CX-80 net als de CX-60 niet mooi. Beetje een pijpenla; heel lang maar ook smal ogend, met een zijkant waar niets gebeurt.

Australië en Nieuw-Zeeland zijn de enige markten die alle modellen krijgen

Bizar!

Vind de CX-80 net als de CX-60 niet mooi. Beetje een pijpenla; heel lang maar ook smal ogend, met een zijkant waar niets gebeurt.

Vind de CX-60 absoluut niet smal ogen. Wel vind ik de CX-80 te lang ogen, niet geslaagd. De CX-90 oogt juist perfect in verhouding.

IMG_4507-copy.jpg

+ achterportieren bijna 90 graden open (net als bij de CX-5)
+ Echte knoppen
+ Fijn, gebalanceerd rijgedrag (beter dan CX-60) en krachtige 6-cilinder diesel
- 3e zitrij alleen voor kinderen
- Veel geluidswaarschuwingen (kan toch wel uit?)

Geen directe concurrent van BMW (qua rijden en (afwerking)details), maar je betaalt wel een stuk minder natuurlijk voor een goeie SUV. Vreemd dat ze de PHEV niet hebben getest, ben juist benieuwd of ze die miskleun inmiddels hebben verbeterd.

AW vind de derde zitrij wel weer goed voor een dergelijk model. Qua rijden een verbetering tegenover de CX-60 maar nog altijd is het rijden en de aandrijving niet zoals het hoort. Dit lijkt me echt zo'n auto die je na een jaar zat bent. Op video ook echt geen mooie auto, vind ik, te smalle spoorbreedte. Zelfs de 20" lijkt de klein.

De auto ziet er prima uit en de spoorbreedte is prima, maar goed het is voor jou blijkbaar moeilijk om een auto mooi te vinden. De aandrijving is prima, zolang je maar normaal met de auto rijdt, iets wat je bij veel Plugin hybrides leest.

De auto ziet er prima uit en de spoorbreedte is prima, maar goed het is voor jou blijkbaar moeilijk om een auto mooi te vinden. De aandrijving is prima, zolang je maar normaal met de auto rijdt, iets wat je bij veel Plugin hybrides leest.

Mooi of niet mooi is toch geen 'feit' maar puur persoonlijke smaak?
Het is soms zelfs niet uit te leggen waarom iets 'niet mooi' gevonden wordt.

Vanuit bepaalde hoeken vind ik het zeker een mooie auto, maar helemaal in balans vind ik 'm niet.
De CX-60 vindt ik in het echt overigens mooier als op foto's :)

Op het Australische fotootje is goed te zien dat de CX-70 en CX-90 een grotere spoorbreedte hebben en ik ben het met MCW eens dat dat beter oogt.
mazda-cx-60-cx-70-cx-80-cx-90-lineup-range-2.jpg

Ik vind het interieur prachtig. Maar de kleurencombinatie van licht leer met dat lichte hout, en ook die "geitenwollensokken-grijze" stof op het dashboard vind ik "op het randje". Mij lijkt dat lichte leer met het donkere hout veel mooier. Maar die optie biedt Mazda niet.

Carscoops-Mazda-1234.webp

Zag gisteren de CX-80 (met dealerstickertjes) op de snelweg. De gekke lange verhoudingen waren niet zo goed te zien. Daarvoor moet je denk ik de auto echt in z'n geheel zien aankomen en een bocht om zien gaan ofzo. Vond de kont wel wat 'zwaar' ogen.

Zag vandaag eens een CX-80. Uiteraard weer in een dikke uitvoering want Mazda trekt ander soort publiek aan dan de massa. Vind het model e echt niet uitzien. Verhoudingen zijn volledig zoek en de smalle spoorbreedte maakt het niet veel beter.

Er staat er ook één buiten bij de Mazda-dealer hier.
Ik vind vooral de kleuren niet mooi. Dat fletse beige en ook een hele lelijke rosé-kleur.

Vergeleken met andere Mazda modellen vind ik de CX-80 wat lomp met name de achterkant. De voorkant is wel weer typisch Mazda.

Terug
Bovenaan