Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • CX-7

Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

autoreview

14
Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
15 februari 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCX-7 2.3 DISI Turbo Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst59.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 14 februari 2008

Dat het weer een Mazda moest worden was zeker, maar waarom de CX-7?
We hebben even gewacht op de komst van de nieuwe 6, toch gekozen voor de CX-7 omdat het een hogere auto is en over een geweldige motor (2.3 liter Turbo) beschikt.
Ook zeer belangrijk, het design vinden we erg mooi.
Hoewel een soort SUV is het geen lompe bak, het is eigenlijk zoals Mazda zegt, een cross-over tussen SUV en sportauto, en dat laatse is ie zeker.
Het stoere uiterlijk met de oplopende heuplijn en de geknepen zij-achterruiten, in combinatie met de zwarte kleur en de donkere achterramen....een plaatje.
Het dashboard is zeer fraai vormgegeven, oogt chique en sportief.


De ruimte is voldoende, fractie minder dan de 6 Sportbreak, maar voor ons gezin(4 pers.) groot genoeg.
Het design binnen is ook erg fraai, het zwarte leder van de stoelen met sierstreep in het midden, erg mooi.
Stoelen zitten goed en voldoende verstelbaar, ook op lange ritten is het goed toeven (ben zelf ongeveer 1.85 meter).
Achterin kunnen de kinderen ruim zitten, wordt misschien iets te krap als je richting de 2 meter lang bent.
Opbergruimte is aan de magere kant, in de deuren zijn de portiervaken erg klein.
Dashboardkastje normale afmeting en een vak in de middenarmsteun (met 12 Volt-aansl!).
Helaas geen lade onder de passagiersstoel of andere slimme vakjes.
In de 6 zaten de bekerhouders tussen de voorstoelen onder een fraai klepje weggewerkt, in de CX-7 zijn ze open, staat wat goedkoper/rommeliger.
En let op; geen asbakken voor en achterin, nu roken we niet, maar was wel handig geweest voor de kauwgom, snoeppapiertjes e.d.

Alles zit er op en eraan, alleen geen echte inbouw-navigatie leverbaar.
Maar gezien het weinige gebruik en de hoge kosten van zo’n systeem voldoet onze Tom-Tom, als je deze geladen hebt hoeft dat snoertje ook niet over het dashboard te hangen.
Wat zit er zoal op; (meesturende)Xenon verlichting incl. automatische reinigingsinstall., regen en lichtsensoren, tractioncontrol, stabiliteitscontrole, smart-card (dus geen sleutel nodig),Bose soundsysteem met 6 cd wisselaar en 9 speakers, elektr. verstelbare bestuurdersstoel (helaas zonder geheugen).
Voorstoelen zijn ook te verwarmen, is erg lekker met dit weer.

Hoe rijdt ie?? als de brandweer !!
2.3 liter met Turbo, goed voor 260 PK, enof dat rijdt.
Onderin de toeren is hij vrij tam, maar vanaf 2000/2500 toeren wordt het beest wakker. Kicken om af en toe even een sprintje te trekken, inhalen en invoegen geen probleem om even te versnellen (moet de teller wel in de gaten houden).
Op de snelweg is het ook heerlijk toeren bij 120 a 130 km/uur, rond de 2000 toeren in de 6e versnelling, heerlijk rustig en stil.
Ook bij hoge snelheden ligt ie als een blok op de weg en is nog opvallend rustig, wel kunnen je dan wel de windstroming langs de spiegels horen (geen fluiten!)
Die 18 inch wielen met rondom geventileerde schijven geven ruimte voor sportief rijgedrag. Vermogen wordt onder normale omstandigheden aan de voorwielen afgegeven, indien deze het vermogen niet kwijt kunnen wordt er electronisch de 4 wielaandrijving ingesteld waardoor er maximaal 50% van het vermogen naar de achterwielen gaat.
Echt zuinig is ie niet natuurlijk, het verbruik zakt nog, verwacht dat 1 op 9 gemiddeld haalbaar moet zijn.
Moest wel wennen aan het zicht, vooral bij verkeer van rechts moet je goed langs de A-stijl en de achteruitkijkspeigel kijken.
Ook zicht naar achteren is even wennen door de hoge achterkant, parkeersensoren achter laten monteren.

Wij zijn, zoals u leest, zeer enthousiast over deze auto.
We hebben meer het gevoel in een wat hoge sportauto te rijden dan een ruimtewagen.
Ik denk dat je de auto ook niet moet kopen als je een echte ruimtewagen zoekt, wel kopen als je je wilt onderscheiden in SUV-land.
Merk wel dat veel mensen deze auto (nog) niet kennen, geeft een beetje exclusief gevoel. Ze zijn allemaal verrast dat Mazda zo’n brute auto heeft.

PROBLEMEN

  • 14 februari 2008

Te kort in bezit om al iets te kunnen melden.
Gebruikskosten voorlopig maar op goed gehouden ervan uitgaande dat deze auto net zo goed dienst doet als de vorige Mazda, was uitstekend, maar gezien het dorstieg karakter van deze auto een sterretje minder.
Nieuwwaarde/afschrijving buiten beschouwing gelaten, zie hieronder.

Update, ruim 8000 km.
Auto bevalt zeer goed, het vermogen en de weglegging geven veel rijplezier.
Enige probleem tot nu toe was storing in de (achteraf ingebouwde) parkeersensoren.
Dealer heeft module vervangen. Na 6000 km de auto even nagezien voor controle turbo en olie verversen. Auto bij huis opgehaald, en gepoetst weer terug gebracht.
Service met een grote hoofdletter S.
Verbruik blijft rond de 1:8, op snelweg bij 130 km uur ligt verbruik zo rond de 1:11/1:10. Mensen blijven nieuwsgierig wat voor merk het is en spreken je aan.
Foto’s toegevoegd.

Update, 11.000 km.
FOTO’S VERVANGEN voor betere.
Voor het eerst naar Frankrijk geweest, zag een beetje tegen de lange afstand aan maar met deze auto relaxt rijden, zitpositie was ook prima, 900 km in 10 uurtjes zonder echt vermoeid te zijn.
De auto had geen problemen met de vouwwagen (ong. 600 kg)en de ’heuvels’ op de tolweg, gewoon in de 6e versnelling, cruise control op 120 a 130 km/uur, terugschakelen niet nodig.
Na 11.000 km slechts 2 andere exemplaren onderweg gezien, mensen blijven achterom kijken om het merk en type te spotten.

NOG STEEDS TEVREDEN

  • 59.000 km
  • 13 oktober 2010

Nu bijna 60.000 km op de teller, ben nog steeds zeer tevreden en het vermogen blijft je verbazen en houdt het rijden in deze auto leuk.
Zo leuk zelfs dat we een nieuwe besteld hebben, zelfde type maar andere kleur (wit) en uiteraard de nieuwe uitvoering.
Zijn er dan geen minpuntjes, naast het verbruik (1:8, maar dat was ingecalculeerd) alleen het gevoel dat de auto na bijna 3 jaar iets rumoeriger wordt maar hebt het idee dat het vooral rolgeluid is van de achterbanden, ook bij onze vorige Mazda (6) bleek dit aan de Bridgestone banden te liggen als deze veel kilometers afgelegd hebben. Daarom de nieuwe auto direct met Michelins besteld.
De auto is nog steeds geen dagelijkse verschijning en wordt ook nog regelmatig bekeken en krijgen we positieve reacties.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mazda CX-7? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda CX-7
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Touring

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Touring

    • 2007
    • 100.387 km

    € 8.450

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive, Schuif/Kanteldak, Leder, Cruise!

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive, Schuif/Kanteldak, Leder, Cruise!

    • 2007
    • 146.256 km

    € 8.450

    Mazda CX-7 2.3 Turbo260PK Executive , Let Op Rechts Stuur, Trekhaak, Wit Leder, Elek. Schuif/Kanteldak, Clima, Cruise, LMV 18 Inch, Bose

    Mazda CX-7 2.3 Turbo260PK Executive , Let Op Rechts Stuur, Trekhaak, Wit Leder, Elek. Schuif/Kanteldak, Clima, Cruise, LMV 18 Inch, Bose

    • 2008
    • 147.755 km

    € 5.950

Meer Mazda CX-7 occasions

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda CX-7 specificaties
  • Mazda CX-7 occasions
  • Mazda CX-7 video's
Advies en informatie
  • Mazda CX-7 tests
  • Mazda CX-7 gebruikersreviews
  • Mazda CX-7 index
PREMIUM
Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Doorgaans vliegen bij Klokje Rond de torenhoge kilometerstanden je om de oren. Deze week is...

Lees meer
 

Mazda CX-7 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    6
    • 21 december 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 1 november 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 12 april 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    16
    • 18 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    2
    • 7 augustus 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    • 3 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    5
    • 22 oktober 2012
meer reviews
Test: Mazda CX-60

Test: Mazda CX-60

77

Mazda’s eerste plug-in hybride is de CX-60, een SUV die in alle opzichten boven de CX-5 staat....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    6
    • 21 december 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 1 november 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 12 april 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)

    Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)

    • 18 december 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    16
    • 18 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    2
    • 7 augustus 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.2 CiTD (2013)

    Mazda CX-7 2.2 CiTD (2013)

    8
    • 12 januari 2015
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

    Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje...

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Sneller laden voor Mazda MX-30

    Sneller laden voor Mazda MX-30

    55
    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS (2017)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS (2017)

    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-30 Advantage (2021)

    Mazda MX-30 Advantage (2021)

    8
    • 4 mei 2022
  • Test: Mazda CX-60

    Test: Mazda CX-60

    77
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden