Mazda CX-5 SkyActiv-G 194 Signature (2019) #2

autoreview

Mazda CX-5
Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 194 Signature
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst75 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste rijimpressie

  • 75 km

Overgestapt van Mitsubishi PHEV naar Mazda CX5
Ik heb omdat ik een caravan moet trekken gekozen voor de2,5L 194 Pk versie in de luxe signatuur uitvoering.
Proefritten heb ik gemaakt in een Seat ateca 150 Pk DSG, Peugeot 3008 180 Pk puretech, en ben wel wezen kijken naar de Hyundai Sportage en Toyota Rav4.
Ik ben gecharmeerd van het Audi interieur (de q3 lag buiten bereik) daarom vielen die Hyundai en Toyota eigenlijk af.
Bij de CX5 had ik toch wel een beetje het audi gevoel betreft het rijden en besturing, en ik vind hem gewoon heel erg mooi.
De CX5 heeft een automaat die vaak bekritiseerd wordt, het is geen DSG maar ik vind hem deze best oké, en ik kom uit een traploze automaat van de PHEV dus ben souplesse gewend.
De CX5 stuurt wel een stuk beter dan de Outlander en dat is echt veel leuker om mee te rijden.
Verder is de afwerking helemaal top, als je het niet zou weten waan je jezelf in een Duitse premium auto.
Over het koppel gesproken, die is in hoger toerental beschikbaar, maar in vergelijking met de Peugeot en de Ateca heb ik niet het gevoel te kort te komen, in tegendeel want bij de eerste km was ik eigenlijk al overtuigd dat de Mazda hem ging worden.
Nadelen heb je met Japanse auto ook, zo lopen ze op bepaalde facetten toch achter op Duitsers en begrijp ik sommige keuzes niet.
1 Zo moet je voor online verkeersinfo een hotspot met je telefoon opzetten, maar gelukkig hebben we Apple CarPlay.
2 Ramen en schuifdak kunnen nog steeds niet met de sleutel gesloten worden.
3 De stoelen zijn niet op hetzelfde niveau als bij Audi
Betrouwbaarheid en kosten kan ik natuurlijk nog niet beoordelen, maar het is Japans en gezien de kosten van de Mitsubishi durfde ik het wel aan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.