Mazda CX-5 SkyActiv-G 194 Signature (2019) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | CX-5 SkyActiv-G 194 Signature | 
|---|---|
| Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat | 
| Bouwjaar | 2019 | 
| Jaar van aanschaf | 2019 | 
| KM-stand bij aanschaf | 6 km | 
| KM-stand laatst | 75 km | 
Eerste rijimpressie
- 75 km
Overgestapt van Mitsubishi PHEV naar Mazda CX5 
Ik heb omdat ik een caravan moet trekken gekozen voor de2,5L 194 Pk versie in de luxe signatuur uitvoering.
Proefritten heb ik gemaakt in een Seat ateca 150 Pk DSG, Peugeot 3008 180 Pk puretech, en ben wel wezen kijken naar de Hyundai Sportage en Toyota Rav4.
Ik ben gecharmeerd van het Audi interieur (de q3 lag buiten bereik) daarom vielen die Hyundai en Toyota eigenlijk af. 
Bij de CX5 had ik toch wel een beetje het audi gevoel betreft het rijden en besturing, en ik vind hem gewoon heel erg mooi.
De CX5 heeft een automaat die vaak bekritiseerd wordt, het is geen DSG maar ik vind hem deze best oké, en ik kom uit een traploze automaat van de PHEV dus ben souplesse gewend.
De CX5 stuurt wel een stuk beter dan de Outlander en dat is echt veel leuker om mee te rijden.
Verder is de afwerking helemaal top, als je het niet zou weten waan je jezelf in een Duitse premium auto.
Over het koppel gesproken, die is in hoger toerental beschikbaar, maar in vergelijking met de Peugeot en de Ateca heb ik niet het gevoel te kort te komen, in tegendeel want bij de eerste km was ik eigenlijk al overtuigd dat de Mazda hem ging worden.
Nadelen heb je met Japanse auto ook, zo lopen ze op bepaalde facetten toch achter op Duitsers en begrijp ik sommige keuzes niet.
1 Zo moet je voor online verkeersinfo een hotspot met je telefoon opzetten, maar gelukkig hebben we Apple CarPlay.
2 Ramen en schuifdak kunnen nog steeds niet met de sleutel gesloten worden.
3 De stoelen zijn niet op hetzelfde niveau als bij Audi
Betrouwbaarheid en kosten kan ik natuurlijk nog niet beoordelen, maar het is Japans en gezien de kosten van de Mitsubishi durfde ik het wel aan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G Sportive I Leder I Bose I 360° I Stoelmemo I Stoel&Stuur-verw. I Dealer-onderhouden I NL-auto
- 2021
- 89.280 km

Mazda CX-5 2.5 4WD SkyActiv-G 194 Signature LEDER | 360 CAM | BOSE | ADAPTIVE FULL OPTION UNIEK
- 2021
- 48.295 km

Mazda CX-5 2.0 SKY-ACTIV-G 165PK BOSE LEER NAVI TREKHAAK CAMERA CARPLAY AIRCO LMV PDC
- 2018
- 73.153 km
Lees ook

SUV of stationwagon: occasionprijzen Mazda 6 versus CX-5

Mazda CX-5 (2017-2021) - Occasion-aankoopadvies

Praktijkverbruik Mazda CX-5: Traditionele technologie onder de loep

Praktijkervaring Mazda CX-5: dit vinden eigenaren van hun auto

