Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Sport Selected (2019) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-5 SkyActiv-G 165 Sport Selected |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 0 km |
Eerste half jaar met de CX5
Vanaf 2010 in het bezit geweest van 2 Mitsubishi Outlanders, en dat tot tevredenheid. Maar omdat ik in maart 2020 zag dat Mitsubishi nederland ging verlaten, gekozen voor een ander merk, 2 voorwaarden:
Het moest een Japanner zijn, en automaat. En Mazda voldeed aan mijn zoekprofiel.
Zowel in de CX30 proefgereden als de CX5. En alhoewel de CX30 een prima auto is, toch gekozen voor de CX5 omdat ik meer ruimte gewend was. Dus vervolgens de CX5 meegekregen. En dat voelde top vanaf het eerste moment. De auto zit als het ware om je heen gebouwd. Heerlijk stil, en de automaat is relaxter dan de CVT's in de Mitsubishi. Heb mij altijd afgevraagd waarom de kritieken op CVT redelijk negatief waren, maar nu begrijp ik het, de 6traps automaat is veel relaxter. Daarnaast werd ik verwend met allerlei electronische hulpmiddelen en een 360 camera, prima multimedia systeem, wat heel makkelijk te bedienen valt met de draaiknop, iets wat de Mitsu's niet hadden. Aangezien ik mijn dealer diverse keren met een bezoekje heb moeten vereren, omdat we er prijstechnisch niet helemaal uitkwamen, gaf hij aan dat er ook voorraadauto's waren, en toen klopte de prijs!
Door het corona tijdperk nog niet zoveel kilometers gereden als ik normaal gewend ben, maar de 1e 10.000 zitten er op, zonder enig probleem, kraakje of piepje. De auto kan best zuinig lopen, helemaal met de 100 limiet, ik heb zelfs al 1 op 15 gereden, niet gek voor een auto van 1500 kg. Kortom, op naar de 20.000 en het volgende verslag
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.