Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT (2017)

autoreview

Mazda CX-5
Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst25.119 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer tevreden

10-6-2017 onze hagelnieuwe MAZDA CX-5 SKYLEASE GT 2WD Automaat opgehaald, uitgebreid met een achteruitrijcamera, afneembare trekhaak en een spatlappenset, gekozen voor de mooiste kleur (vinden wij) t.w. kristal rood, nu bijna een jaar later kunnen we een echt zeggen dat het een prima auto is, met name de hoge zit bevalt ons goed, de auto rijd als een “normale”auto, ik vind hem net zo strak rijden als een gewone “lage” auto..
Wij hebben altijd als particulier auto gereden, ofwel niet zakelijk en geen lease; een (sky)leaseuitvoering is namelijk ook voor de particulier verkrijgbaar.
Ik heb van alles gereden van div. handbak tot div. automaten, van super simpel tot erg luxe, van weinig PK’s tot veel PK’, nooit gedieseld maar altijd op benzine gereden en ook een aantal jaren hybride.
Vanwege de uitstekende ervaringen met Japanse auto en de hoge zit wens ging de strijd verleden jaar tussen de Toyota RAV Hybride en de Mazda CX5, de CX 5 heeft het uiteindelijk gewonnen, hybride aanschaffen/rijden werd mij als particulier te duur en de CX5 vonden we mooier en net zo lekker rijden dan de RAV.
Met pijn in het hart hebben we afscheid genomen van een uitstekende Toyota dealer (OTO Nijkerk) en zijn we nu klant bij Mazda (Freeroad), waar het ook prettig aan toe gaat.
Maar verder over de CX5, tot op heden nog geen echt negatieve punten, als ik toch wat zou noemen is het dat mogelijk door de harde (speciale) lak deze wat gevoeliger is voor steenslag en dat de stop/start functie wisselvallig is, maar zonder dat je er last van hebt, verder zoals wel bij meer auto’s zijn de voorruitdakstijlen dik en nemen die wat zicht weg dus daar moet je goed op letten. Positief zijn wij over de (met leer bekleden) stoelen, zowel mijn vrouw (1.72) als ik (1.89) zitten prima en ook de automaat bevalt goed, ik kan mij dan ook niet helemaal vinden ik de negatieve opmerking mbt deze automaat, zal ook wel aan de rijstijl liggen, onze CX5 heeft na 14.000 km een gemiddeld (uitgerekend, dus niet het nog gunstiger verbruik wat de boordcomputer aangeeft) benzinegebruik van een nette 1 op 14,5
Een tot op heden (en ik verwacht ook wel dat het zo blijft) probleemloze fijne auto die volgende maand zijn eerste beurt gaat krijgen.

2 jaar verder

  • 25.119 km

We zijn 2 jaar verder, auto bevalt nog steeds prima, even een kleine update: verleden jaar de eerste onderhoudsbeurt gehad bij een kilometerstand van 15.076, daarbij gevraagd om even een band te controleren omdat ik een melding kreeg dat de bandenspanning niet oke was en er inderdaad een band had lucht tekort. Er bleek een spijker in te zitten op een kritieke plek zodanig dat de band vervangen moest worden, totale kosten van deze 1e beurt incl nieuwe band € 442,62.
Auto is nog een keer bij de dealer geweest omdat ik het vermoeden had dat de koplampen te hoog afgesteld stonden mede omdat ik lichtsignalen kreeg van tegenliggers (had toen wel fietsendrager met 2 fietsen achterop de trekhaak), maar na onderzoek bleek dat niet het geval.
4-6-2019 de 2e onderhoudsbeurt gehad bij kilometerstand 25.119, kosten € 438,87
Laatst de nieuwe CX30 bekeken (Mazda show in het Naarderbos), ik stootte bij instappen mijn hoofd omdat de daklijn nogal laag is, ook kon de stoel niet genoeg naar achteren, kortom wij zijn verwent met de CX5 en blijven mooi doorrijden in deze tot op heden uitstekende auto.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Mazda
Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Centre-Line (5D/6H)
€ 619
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum