Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 GT-Luxury (2018) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | CX-5 SkyActiv-G 165 GT-Luxury |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 100.250 km |
KM-stand laatst | 109.500 km |
Fijne auto, maar...
- 109.500 km
Ik heb de Mazda gekocht omdat ik het simpelweg een bloedmooie auto vond en technisch zijn er weinig gekke klachten over deze auto. De auto rijdt ook erg comfortabel en is vrij stil van binnen. Toch werd de auto na nog geen jaar alweer ingeruild en dat heeft met heel veel kleine dingetjes te maken.
Om maar even met de grootste te beginnen, het motorvermogen komt er erg slecht en ouderwets uit is mijn conclusie. Dat dit de trekauto van verschillende jaargangen is snap ik dan ook niet. De auto moet je echt op toeren houden anders is hij simpelweg niet thuis. Dit heeft alles te maken dat het een turboloze motor betreft. We zijn met de losse auto op vakantie geweest naar Italië en als je over snelwegen rijdt met wat hoogteverschil dan kan je gas geven wat je wilt maar de fut is er dan echt uit. Hoe de caravan trekkers met een cx5 in dit soort situaties boven komen is mij een raadsel. Verder is het rijden comfortabel en stil alleen het verbruik kan wel beter. (Zo'n 7.5/100 is niet meer van deze tijd) Dat zal ongetwijfeld met de aerodynamica te maken hebben van de SUV.
Dan over naar de kleine dingetjes waar ik me aan stoorde. En ja, ik ben een zeikerd op dat gebied.
- waarom gaat mijn coming/leaving home verlichting aan bij daglicht?
- waarom blijven mijn ruitenwissers halverwege staan als ik het contact uit zet in de regen?
- waarom zijn de stoelzittingen van de voorstoelen zo kort?
- waarom als ik de motor uitzet vallen alle elektrische componenten uit zoals de radio etc?? Ik wil dit pas als ik de deur hendel ga bedienen.
- waarom heeft de motorkap geen gasveren? Zo'n steeltje die je zelf uitzet hoort op een Fiat Panda.
- waarom heeft het dashboard kasje en middenconsole geen softclose?
- waarom wordt de stuur verwarming alleen op kwart voor twee warm? (De rest van het stuurwiel dus niet!)
- waarom wordt de zitting van de stoelverwarming erg warm en het ruggedeelte niet?
- waarom zit er zoveel speling in de hemelbekleding? Misschien dat het enkel bij mij zo was maar ik kon het zo'n 5 cm omhoog drukken.
Dit zijn zomaar een aantal "zeik dingetjes" die een VW/Audi velen maler beter doet. Ik was denk ik een beetje verwend nadat ik hiervoor drie keer op rij een vw passat hebt gehad. Het kan goed zijn dat een andere koper zich hier totaal niet aan stoort en wellicht valt het niet eens op. Voor mij heeft het ervoor gezorgd dat ik de auto maar 9 maanden in bezit heb gehad en toch een Audi A4 Avant B9 ben gaan rijden.
Hopelijk is deze korte review zinvol voor degene die voor een cx5 aan het kijken zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mazda CX-5
Had je deze auto's al gezien?

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 Sportive , Head-up, 360 Cam , Leder/alcantara, Bose sound ,Dab enz.
- 2021
- 29.585 km

Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 165pk 2WD Skylease
- 2018
- 93.876 km

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD , Automaat, Schuifdak, Leder, Bose, LMV 19 Inch, Navi, Clima, Cruise, Camera, PDC, Stoelverwarming
- 2017
- 157.814 km