Mazda CX-5 SkyActiv-G 160 4WD GT-M (2018)

autoreview

Mazda CX-5
Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 160 4WD GT-M
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf16.542 km
KM-stand laatst16.452 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van rijden naar cruisen!

  • 16.452 km

Inmiddels ruim 8 maanden in bezit van de CX5 na een Avensis wagon.
De betrouwbaarheid van laatstgenoemde is de standaard.
Tot op dit moment alleen te maken gehad met de veiligheidsindicator van de bandenspanning.
De heads up display voorziet mij van alle gemakken.
De vanuit de middenconsole bedienbare NAV, radio en telefoon zijn uitermate gebruikersvriendelijk en hiermee veilig.
Veel instellingen aan te passen naar gemak/voorkeur.

De automaat reageert wat traag! Dit zou met een 7 of 8 schakelbak minder voelbaar zijn.
Persoonlijk rijd ik op de korte trajecten in de M-stand (half automatisch).
Met een tikje tegen de pook reageert de auto zeer alert en geeft je de mogelijkheid om je eigen schakelmoment te kiezen. Het gevolg is dat je eerder doorschakelt wanneer je vlot optrekt en hierdoor het hoge motorgeluid minimaliseert of juist niet naargelang je voorkeur en situatie!

De hoge instap en het overzicht in de verkeerssituaties zeker in vergelijk met mijn eerdere lage wagon hebben mij zeer positief verrast!
Langere reizen zijn veel comfortabeler en de veiligheids accessoires Keep lane assist en de adaptieve koplampen zorgen voor een heel rustige rijbeleving. Ik heb wel moeten wennen aan de reflecterende verkeersborden wanneer de koplampen verder vooruit kijken.
Het zeer lage geluidsniveau en een uitstekende geluidsinstallatie zijn onderdeel van op vakantie zijn.
Op cruisecontrole en ontspannen!

Verdere bediening doordacht: wegklappen stoelen achter, achterklep e.d.

Verbruik:
bij de korter ritten zal ik rond de 1 op 11/12 rijden.
Bij langere (meer snelweg) komt de 1 op 13/14 in zicht.
Ook bij de vakantieritten naar Oostenrijk 1 op 13,5

Al met al een zeer goede aankoop die mij en mijn gezin veel plezier,comfort en extra veiligheid brengen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.