Mazda CX-5 SkyActiv-G 160 4WD GT-M (2017) #6
autoreview
Signalement
| Uitvoering | CX-5 SkyActiv-G 160 4WD GT-M |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2017 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 42.826 km |
| KM-stand laatst | 82.000 km |
Vervolgverhaal
- 82.000 km
Door een technisch probleem kan ik niet verder met de bestaande review. Daarom start ik dit vervolgverhaal. Eerst maar eens testen of het lukt, want met mijn review voor de MX5 bleek dit onmogelijk.
En jawel. Hij accepteert het verhaal, alleen de eigen foto’s lukken nog niet. Dat ga ik dan later nog wel proberen.
We hebben de Mazda nu bijna twee jaar in bezit en hebben er ongeveer 40000 km mee gereden. Vooral mijn vrouw en dochter maken hier de kilometers mee. Zelf rij ik er maar af en toe in. Mijn ervaringen over de eerste 20000 km staan dus in de eerste review. Die ga ik hier niet herhalen, maar ik ben wel blij dat het eindelijk lukt om weer mijn ervaringen te delen.
De CX-5 wordt naast het dagelijks gebruik door mijn vrouw, vooral ingezet als trekauto voor de paardentrailer. Daarbij is hij voor de wedstrijden ook nog eens inwendig afgeladen met materialen en 3 a 4 personen van het enduranceteam. Een stevige belading en een forse trailer met paard erachter. Hij toont zich dan een ideale trekmachine. Met gemak komt alles in beweging en dankzij de vierwielaandrijving lukt dit ook op natte modderige grasvelden en wedstrijdterreinen. De bagageruimte is ruim genoeg, maar we houden zeker geen ruimte over. Het verbruik blijft daarbij over het algemeen heel redelijk, zo rond de 9 liter per 100 km. Kortom, we zijn er enorm content mee.
In het gewone dagelijks gebruik is het ook een heerlijke auto. Comfortabele stoelen, stoel- en achterbankverwarming, goede airco, headup display, stoelgeheugen voor twee bestuurders etc. Hij heeft een bak luxe die ik in mijn eigen BMW cabrio (zie review) behoorlijk mis. De Mazda heeft me een verwend nest gemaakt. En dan vergeet ik nog de Bose stereo. Fantastisch geluid!!
Het verbruik ligt meestal tussen de zes en zeven liter per 100 km. Prima wat mij betreft. De betrouwbaarheid is ook goed. Groot malheur maken we nog niet mee. Het enige wat irriteert is dat de spiegels niet altijd goed in- en uitklappen bij het openen en afsluiten. Er is al naar gekeken, maar 100% opgelost is het niet.
Tot zover deze herstart van de review. Hopelijk kan ik er nu wer regelmatig een aanvulling op geven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 TS+ Nederlandse Auto / Navigatie / Stoelverwarming voor / Stuurverwarming / Parkeercamera / Parkeersensoren
- 2017
- 83.193 km

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 Skylease GT | Trekhaak | Leder | BOSE |
- 2018
- 126.745 km

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 Style Selected | BOSE | Leder | 360 Cameras |
- 2020
- 51.448 km
Lees ook

SUV of stationwagon: occasionprijzen Mazda 6 versus CX-5

Mazda CX-5 (2017-2021) - Occasion-aankoopadvies

Praktijkverbruik Mazda CX-5: Traditionele technologie onder de loep

Praktijkervaring Mazda CX-5: dit vinden eigenaren van hun auto


Lezersreacties (0)
Reageren