Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2017)

autoreview

Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2017)

Signalement

UitvoeringCX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf8.000 km
KM-stand laatst26.400 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het was het net niet!

  • 8.000 km

Sinds een paar maanden was ik eigenaar van een Mazda 2 GT. Heel prettige rijdersauto op 80 km wegen. Op de autoweg heeft de auto net niet het vermogen/ koppel om optimaal mee te komen.
Tja, dan gaat het knagen en komt de CX3 al gauw in beeld: 2 liter, koppel van meer dan 200 en 120 pk.
Voor de rest is het dezelfde auto qua ruimte als de 2, alleen zit je iets hoger. Dus eind april deze aangeschaft, 8000 km op de teller en alle luxe die er in de CX3 voorhanden is.
Hoe rijdt het: Op de autoweg is het een wereld van verschil met de 2: genoeg koppel om optimaal mee te komen met het verkeer.

Als ik een aantal km's gereden heb ( 20.000) kom ik weer in de lucht.

Nog steeds dik tevreden

  • 22.500 km

Sinds mei 14.500 zeer tevreden km's achter de wielen.
In juni 3500 km's rondje Du, A en I. Op de autowegen en bergen merk je pas echt dat de auto genoeg koppel heeft om relaxed mee te komen zonder dat het verbruik aan de haal gaat. Tijdens deze vakantie 6,5l/100km, 6,3 l/100km is mijn overall gemiddelde. Prima.
Ik ben een keer bij de garage geweest: iets ondefinieerbaars rechts voor:
een "klonk" als ik een oprit afrijd. Men denkt dat de schijven iets speling hebben. Dat wordt tijdens de eerste beurt verder onderzocht.
Ik heb in september Apple carplay laten inbouwen. Het werkt goed maar er treden ook nog wat "inschakelverschijnselen" op: De volgorde van aansluiten is zeer belangrijk. Eerst dient de kabel in de telefoon gestoken te worden en daarna dient gestart te worden. Andersom resulteert in hick-ups.
Al met al ben ik een tevreden CX3 berijder.

update apple carplay en geluid rechtsvoor

  • 22.970 km

De 2 aandachtspunten die ik vermeld heb in mijn vorige update hebben een andere oorzaak dan eerder aangegeven.
Het niet goed functioneren van apple CarPlay had alles te maken met de verkeerde aansluitkabel. Die was namelijk niet voor data geschikt. Je hebt echt een datakabel nodig! (zoals ook in de beschrijving van Mazda aangegeven). Nu ik die kabel gebruik, functioneert apple CarPlay uitstekend.
Wat de "klonk" rechtsvoor betreft: na uitgebreid onderzoek door Smolders in Westerhoven blijkt het hws de bovenste ophanging van de schokbrekers te zijn. Die bevestigingspunten worden binnenkort vervangen. Dan zal blijken of dat werkelijk de oorzaak is geweest.

Auto helaas ingeruild.

  • 26.400 km

Zoals al aangegeven had ik een rammel rechtsvoor. Daarvoor heeft de auto een tijd in de garage gestaan om dit op te lossen. Dit is helaas niet gelukt. Dit zit schijnbaar of blijkbaar in alle CX-3's. De rammel, hoe gering ook, ging me irriteren. Daar kwam nog bij dat ik een leenauto meekreeg die voorzien was van een automaat. In het verleden heb ik al eens een automaat gereden. Hierdoor kwam weer naar voren dat dat toch wel een relaxte manier van rijden is. Om een lang verhaal kort te maken: de Mazda CX-3 is een schitterende rijders-auto, mooi design, zuinig (1 op 16 ongeveer) maar voor mij met een nadeel: deze rammel. Daarom besloten om hem in te ruilen. De nieuwe is een automaat en van een Duits premium merk. Hiervan zal ik in de toekomst ook verslag doen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.