Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2016)

autoreview

Mazda CX-3
Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3

Signalement

UitvoeringCX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst21.638 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen Mazda CX-3 GT-M na 21.638km

  • 21.638 km

Na met diverse auto's proef te hebben gereden is onze keuze in juli 2016 op de Mazda CX-3 Skyactiv-G120 GT-M automaat, in de kleur Titanium Flash gevallen. De doorslag voor ons was het aansprekende model, de 2 liter motor (zonder turbo) met een automaat(6AT 2WD), en de Japanse kwaliteit. Na met diverse turbo motoren met automaat proef te hebben gereden, was het een genot om in deze auto geen turbo gat te ervaren.

De auto hebben we bij Mazda dealer Knoop in Maarssen aangeschaft. Als extra hebben we bij aflevering de auto laten voorzien van een middenarm steun, trekhaak met afneembare kogel en een rubberen vloermatten set. Na een maand is de optie, waarbij de spiegels automatisch naar binnen klappen bij het afsluiten van de deuren, achteraf gemonteerd.

Wat verder aan deze GT-M opvalt is de lichtopbrengst van de opvallende led verlichting. Geweldige lichtopbrengst waarbij de koplampen meesturen, hetgeen een welkome aanvulling is bij slecht verlichte wegen.

In juni 2017 hebben we een rondrit door Noorwegen en Zweden gemaakt. Hierbij is de CX-3 een stille, strak sturende en relatief zuinige auto gebleken. Zo hebben we op 313,74 liter benzine, 5043 km afgelegd (1:16,07).
Daarbij moeten we wel zeggen dat je in Noorwegen niet harder dan max. 80 km/u mag rijden. Behoudens in Duitsland hebben we overal de maximale snelheden opgezocht. In Duitsland hebben we, daar waar het mocht, een max. snelheid van 135 km/u aangehouden.

Daarnaast zijn wij zeer aangenaam verrast door de adaptieve cruisecontrol die boven de 25 km/u zelf remt en weer gas geeft zodra de weg voor je vrij is, of indien je richting aangeeft om van rijstrook te wisselen (die dan vrij is). Dit maakt het autorijden meer ontspannener.

In totaal staat de teller vanaf 29 juli 2016 nu op 21.638 km en is het een heerlijke rijdersauto met een goed comfort, pittige motor en (voor een automaat) een zuinige auto gebleken! Het gemiddeld verbruik bij woon- werkverkeer (35 km enkele reis) ligt met een rustige rijstijl zo 1 op 16.

Het enige wat tegenvalt is het kaartmateriaal van het navigatiesysteem! Het MZD Connect systeem zelf werk uitstekend, maar de kaarten zijn zeer gedateerd (laatste kaart update dateert van dec. 2016)!

Amazing Mazda and Drive Together!!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum