Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 Skylease GT (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 Skylease GT |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand laatst | 73.000 km |
73000km ervaring
- 73.000 km
Ik schrijf deze ervaring na 73000km
In 2016 deze auto nieuw aangeschaft. We komen uit een Kia picanto en zochten een auto die op langere afstanden wat comfort had.
Binnen de familie hebben wij iemand die een cx5 rijd, en zo doende een keer de Mazda dealer Binnengestapt en kennis gemaakt met de cx3.
De eerste kilometers waren gelijk vanuit de dealer naar zuid Frankrijk, En tot de laatste 73000km met heel veel plezier gereden in deze auto.
Wat ging er kapot in die 73000km.
Naast het reguliere onderhoud 1x per jaar of na 20,000km.
* een defecte airco, bleek de condensator (garantie)
* achterklepgasveren ( terugroepactie )
* voorbanden vervangen na 32,000km
* we hebben ook wat problemen gehad met krakende schokbrekers eigenlijk al een paar duizend km na aanschaf. Zodra je een bocht nam of een drempel, kwam er een vervelende kraak vanuit de voorkant. En het vervelende was dat het niet altijd was.
Ik denk wel 4x terug geweest bij de dealer, En elke keer werd er wat vet tussen gesmeerd en binnen de kortste keren was het er weer. Na wat gesteggel bij de dealer omdat we niet tot een oplossing kwamen, mazda Nederland gebeld en geswitcht van dealer. Hier werden de schokbrekers vervangen en de klachten waren hierna weg.
Minpunten van de auto.
* De neus voelt op een of andere manier te zwaar aan, hiermee bedoel ik als er een hobbel in de weg zit duikt de neus helemaal in, ook met drempels nemen erg oncomfortabel.
* Ruimte op de achterbank,
* navigatie systeem. bij koud weer vaak problemen met opstarten. Ook vaker tijdens een lange rit het navigatie systeem vast zien slaan. Na opnieuw starten van de auto werkt alles weer.
Sterke punten
* de Motor is sterk en vlot, je hoeft eigenlijk niet veel toeren te maken om gewoon lekker met het verkeer mee te rijden. Ook bij sportief rijden een heerlijke motor met gemak 180kmph en op een nog comfortabele manier.
*kwaliteit van het interieur, alles netjes nog na 73000km en geen gekraak of gepiep.
* Verbruik de afgelopen 73000km was 6.2 liter op 100km
Ik heb deze auto in geruild. Dit omdat ik ruimte mis op de achterbank voor het kinderzitje van mijn zoon. Doordat de beenruimte krap is moet de bijrijderstoel een eind naar voren, hierdoor komen mijn partners benen in het dashboardkastje uit. niet echt veilig en ook de achterbak is niet gemaakt voor een kinderwagen.
Ik heb gekozen voor een Mazda 6 station uit 2018.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G 120 Automaat TS+ Trekhaak Clima + Cruise Control Stoelverwarming Navigatie DAB Extra Getint Glas lage Kilometerstand Hoge Zit Wit Metallic
- 2015
- 77.629 km

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G 120 GT-Luxury | Automaat | Stoelverwarming | HUD | Camera | Elektr. stoelverstelling | Clima | 18" LM | Navi |
- 2017
- 29.486 km

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G 120 SkyLease GT | AUTOMAAT | TREKHAAK | CAMERA | STOELVERW. |
- 2016
- 130.481 km
Lezersreacties (0)
Reageren