Mazda 626 2.0 DiTD GLX (1999)

autoreview

Mazda 626

Signalement

Uitvoering626 2.0 DiTD GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de auto gekocht in 2000 als zogenaamde een jaars auto met 55.000 km op de teller. Ik rijd redelijke afstanden en de eerste vier jaar reed ik circa 32000 km per jaar. Sinds enige tijd rijd ik per dag 200 km woonwerk verkeer en alles via de Duitse Autobahn. Het verbruik is goed, bij circa 1000 km gaat de reserve lamp aan en is er nog circa 10 liter in de tank. Het verbruik ligt gemiddeld op 1 liter diesel per 17,5 km. De onderhoudsbeurten zijn altijd uitgevoerd in 15000km intervallen. De olie hoeft tussentijds niet bijgevuld te worden. Ik heb volledig vertrouwen in de auto. Het model is echter wel erg olms(understatement), ook het nieuwe model kan mij niet echt bekoren. De Mazda is niet voor lange mensen, de kopsteunen zijn ontoereikend. Ik ben 1,90m lang en over teveel ruimte hoef ik niet te klagen. Overigens is de gehele achterzijde plat te leggen en kan geregeld een redelijk vrachtje naar de puin gebracht worden, wel zo handig. Waarschijnlijk wordt de opvolger een Volvo S60 D5. Ach het rijden wordt in principe steeds goekoper vandaar dat de Mazda nog enige tijd, tot die echt stuk is, mag blijven.

We hebben nu een Subaru WRX 2001 aangeschaft. Twee dagen in de week( 400 km) woon werk met de Soeb en de resterende dagen (600km) met de Mazda. De Mazda voldoet nog steeds, brandstof verbruik 1:17,5, olie verbruik niet noemens waardig (met 15dkm onderhoudinterval).

PROBLEMEN

Geen noemenswaardige problemen gehad tot nu toe. Bij rond 110000 km zakte de bestuurder stoel zakte langzaam in ligpositie. Dit euvel werd door de dealer verholpen onder het mom van de max 100000km garantie. Bij 180000km een wiellager vervangen.

267000km op de teller. Airco stuk. Condensor vervangen, montage en vullen 372 euro.

288000 Linker achter remklauw vast geroest(althans het handrem gedeelte), vervangen 310 euro

315000 Rechter voor wiel lager vervangen. O ja een nieuwe accu enige tijd geleden. De erst alles nog origineel, op naar de 400000.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.