Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165 Skylease GT (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165 Skylease GT |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 450 km |
Zwabberende achteras
- 450 km
Na de 1e km verder getest op eerder geconstateerde zijwindgevoeligheid.
Alhoewel het wellicht wennen moet ik constateren dat de achteras nerveus is bij hobbels in bijvoorbeeld klaverbladen. Bij hogere snelheden deint de achterkant zijwaarts langer na dan ik gewend was bij mijn Opel. Als die zich eenmaal in de bocht had gezet was het weggedrag zeer voorspelbaar.
De zijwindgevoeligheid wijt ik aan 300 kilo minder leeggewicht dan de Opel inSignia waar ik dat niet van kende.
Ik vermoed dat de banden van de 17" standaard velgen slappe wangen hebben (Toyo). Begin mei komen de 19" velgen binnen hopelijk betere banden als dat het euvel is.
In stilstand en zijwaarts duwen lijken de banden erg veel en makkelijk zijwaartse bewegingen te maken.
I.t.t. alle testverslagen vind ik de wegligging niet strak, de besturing vaag en veel te licht.
Kortom wegligging doet ver onder t.o.v. Opel Insignia die comfortabeler was afgeveerd.
ALs de nieuwe banden geen soelaas bieden terug naar de dealer.
IEamnd anders vergelijkbare ervaringen?
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Zo komt de Mazda 6 uit de 100.000 kilometertest van AutoBild

100.000 km met de Mazda 6 Sportbreak Skyactiv-D 2.2 175

Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-D 175 (2017)

Dubbeltest Mazda 6 Sportbreak vs. Volvo V60

Test: Mazda 6 (2016)
