Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165 Skylease GT (2016)

autoreview

Mazda 6 SportBreak
Mazda 6 SportBreakMazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreak

Signalement

Uitvoering6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165 Skylease GT
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst450 km
Lezerswaardering: 17%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zwabberende achteras

  • 450 km

Na de 1e km verder getest op eerder geconstateerde zijwindgevoeligheid.

Alhoewel het wellicht wennen moet ik constateren dat de achteras nerveus is bij hobbels in bijvoorbeeld klaverbladen. Bij hogere snelheden deint de achterkant zijwaarts langer na dan ik gewend was bij mijn Opel. Als die zich eenmaal in de bocht had gezet was het weggedrag zeer voorspelbaar.

De zijwindgevoeligheid wijt ik aan 300 kilo minder leeggewicht dan de Opel inSignia waar ik dat niet van kende.

Ik vermoed dat de banden van de 17" standaard velgen slappe wangen hebben (Toyo). Begin mei komen de 19" velgen binnen hopelijk betere banden als dat het euvel is.

In stilstand en zijwaarts duwen lijken de banden erg veel en makkelijk zijwaartse bewegingen te maken.

I.t.t. alle testverslagen vind ik de wegligging niet strak, de besturing vaag en veel te licht.

Kortom wegligging doet ver onder t.o.v. Opel Insignia die comfortabeler was afgeveerd.

ALs de nieuwe banden geen soelaas bieden terug naar de dealer.

IEamnd anders vergelijkbare ervaringen?

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens