Mazda 6 SportBreak 2.3 S-VT Active AWD (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 6 SportBreak 2.3 S-VT Active AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 227.000 km |
KM-stand laatst | 227.000 km |
De slechtste auto die ik ooit bezat
- 227.000 km
Onze Volvo 850 was op en verscheept naar Libie.
We wilden een japanner, liefst een Mazda, omdat onze gezinsauto, een Mazda MPV V6 ons 3 jaar lang voor 0 kosten heeft vervoerd (deze is inmiddels verscheept naar Nigeria).
Ik vond een 6 S-VT met automaat en alle opties en ruilde deze voor mijn Volvo 780 Bertone, die in een garage stond weg te kwijnen.
Op weg naar huis viel me op dat de 167 PK aanvoelden als 90, maar misschien was de vorige eigenaar een te rustige rijder.
De prestaties werden niet beter, wel viel op dat het verbruik met 1:7 extreem hoog lag (OK, veel stadskilometers).
Toen de eerste APK: lassen, lassen en nog eens lassen. Een auto uit 2004 die roest! Ik besloot om met de auto op wintersport te gaan (4WD, en er zaten al winterbanden onder) en liet de garage meteen een beurt uitvoeren.
Tegen de oostenrijkse grens hield ineens de motor ermee op, midden op de autobahn. Gelukkig rolden we zo naar een parkeerplaats, mazzel met 3 kinderen in de auto.
ADAC gebeld, weggesleept en later de diagnose: krukaslager vastgelopen.
Mijn geloof in de betrouwbaarheid van japanners heeft een flinke knauw gekregen, dit mag niet gebeuren na deze kilometerstand, afgezien van de overvloedige roest.
Mijn huidige Volvo V70 R heeft er inmiddels 342.000 kilometer opzitten en rijdt nog als nieuw...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.