Mazda 6 SportBreak 2.3 S-VT Active AWD (2004)

autoreview

Mazda 6 SportBreak
Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 - interieurMazda 6 - interieur

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.3 S-VT Active AWD
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf227.000 km
KM-stand laatst227.000 km
Lezerswaardering: 26%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De slechtste auto die ik ooit bezat

  • 227.000 km

Onze Volvo 850 was op en verscheept naar Libie.
We wilden een japanner, liefst een Mazda, omdat onze gezinsauto, een Mazda MPV V6 ons 3 jaar lang voor 0 kosten heeft vervoerd (deze is inmiddels verscheept naar Nigeria).

Ik vond een 6 S-VT met automaat en alle opties en ruilde deze voor mijn Volvo 780 Bertone, die in een garage stond weg te kwijnen.

Op weg naar huis viel me op dat de 167 PK aanvoelden als 90, maar misschien was de vorige eigenaar een te rustige rijder.
De prestaties werden niet beter, wel viel op dat het verbruik met 1:7 extreem hoog lag (OK, veel stadskilometers).
Toen de eerste APK: lassen, lassen en nog eens lassen. Een auto uit 2004 die roest! Ik besloot om met de auto op wintersport te gaan (4WD, en er zaten al winterbanden onder) en liet de garage meteen een beurt uitvoeren.

Tegen de oostenrijkse grens hield ineens de motor ermee op, midden op de autobahn. Gelukkig rolden we zo naar een parkeerplaats, mazzel met 3 kinderen in de auto.

ADAC gebeld, weggesleept en later de diagnose: krukaslager vastgelopen.

Mijn geloof in de betrouwbaarheid van japanners heeft een flinke knauw gekregen, dit mag niet gebeuren na deze kilometerstand, afgezien van de overvloedige roest.
Mijn huidige Volvo V70 R heeft er inmiddels 342.000 kilometer opzitten en rijdt nog als nieuw...

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.