Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring (2004)

autoreview

Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring (2004)

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In september 2004 mocht ik een nieuwe leaseauto uitzoeken en is mijn keuze tenslotte gevallen op een Mazda 6 Sportbreak. Mijn vorige auto was een Seat Leon 1.9TDI sport gechiptuned met alle mogelijke extras. Een dijk van een auto!, maar vanwege gezinsuitbreiding toch maar naar iets groters gezocht.

De Mazda is een speciale uitvoering, de Dynamic. Een Touring versie met als standaard extra’s 16 inch lichtmetaal, CD-speler en uitlaat sierstuk als de belangrijkste kenmerken. Wel even zitten dubben over de kleur, maar dat is uiteindelijk Velocity Red geworden (oftwel fel rood metallic). Blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat de Mazda er erg mooi in uitkomt, zeker met de als accessoire geleverde dakspoiler erop.

De stereo vind ik echt ondermaats voor een auto in deze klasse. Heb er een MP-3 speler in laten bouwen maar het grootste verschil wordt gemaakt door de 3-weg pioneer speakers in de voor- en achterportieren + de tweeters. Een accessoire optie van zo’n 500 euro maar voor muziekliefhebbers zeker het aanbevelen waard. Verder nog wat extra’s als mistlampen, regensensor, kofferbakmat en trekhaak.

De auto rijdt voortreffelijk - een goede balans tussen comfort en sportief. Alleen heb ik onlangs ook met een Mazda 6 met stability control gereden en dat rijdt toch nog wel een stukje plezieriger. Maar ja er moet wat te wensen overblijven.

Een belangrijke doorslag voor mijn keuze is ook de dealer geweest (Mazda Legemaate, Zierikzee). Zeer vriendelijk familiebedrijf met een uitstekende reputatie. Iets waar ik alleen maar mee kan instemmen na 2 jaar tevreden Mazda rijden. Ik ben al naar een volgende auto aan het uitkijken en de Mazda 2.o CiTD staat heel hoog op mijn lijstje....maar dan wel in de executive uitvoering.

PROBLEMEN

Een rammelende afdekhoes - zelf verholpen door wat isolatietape om het stalen bevestigingsoog te doen.
Na zo’n 30.000km cuppende banden (Bridgestone Turanza). Banden zijn verwisseld van voor naar achteren - na een aantal duizend km was het cuppende geluid weg. Sindsdien zijn er ook nieuwe banden omgegaan en deze hebben het probleem nog niet gehad. Blijkbaar heeft Bridgestone deze banden aangepast (?)
Na 75.000 km blaasjes op mijn lichtmetalen velgen (een SOA voor velgen?) waarbij er enkele stukjes zijn afgesprongen. Na het probleem te hebben aangekaart bij Legemaate zijn er kosteloos 4 nieuwe velgen ondergelegd.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.