Mazda 6 SkyActiv-D 2.2 150pk Skylease (2015)

autoreview

Mazda 6 SkyActiv-D 2.2 150pk Skylease (2015)

Signalement

Uitvoering6 SkyActiv-D 2.2 150pk Skylease
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst129.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het mag best een beetje leuk zijn!

  • 129.000 km

En dat is zeker ook, en niet een beetje.

TOEN:

Mijn eerste Mazda ooit was een bordeaux rode Xedos 2l V6 handgeschakeld. Mijn tweede een handgeschakelde Mazda 6 soul-red 2.2l diesel uit 2015 in de skylease SEDAN uitvoering.

LATER:

Daarna 2 jaar een CX-5 GTM met full-options 165 PK automaat. Doordat ik binnenkort van werkgever verander verlies ik de mogelijkheid tot zakelijke lease.

De CX-5 GTM was in totaal toch echt de fijnste auto maar de 6 diesel bracht net die extra glimlach op het gezicht. Full options en hoge instap is zeker een pluspunt maar autorijden draait wat mij betreft om.... autorijden (tja). De 2.0l benzine zonder turbo rijdt meer dan prima maar ik ben gewoon verwend door de dynamiek en kracht van het biturbo dieselblok :)

De 6 met z’n 2.2l diesel was in 2015 al telkens een feest om in te rijden, en wat een kracht (380Nm), soeplesse en rust geeft deze auto me. De 6bak schakelt zeer fijn en het voelt erg solide aan, op elk moment is er kracht door z'n dubbele turbo, zelfs in z’n 6 voel je dat ie je (licht) in de stoel drukt.

Zowel bij de eerste 6 (4 jaar 160.00Km) als de CX5 (2 jaar 50.000Km) geen enkel technisch mankement ondervonden, netjes elke 20.000Km een onderhoudsbeurt that’s it. Wat een degelijkheid en betrouwbaar merk!

HEDEN:

Zoal eerder vermeld geen leaseauto meer voor mij maar prive een occasion bij Carnext aangeschaft. Hetzelfde model en uitvoering als de Mazda 6 die ik eerder leaste maar nu in het zwart :) En wederom dus de sedan uitvoering, minder praktisch dan de sportbreak maar veel eleganter en echt een andere auto wat mij betreft.

Aangezien ik met de fiets naar m’n nieuwe werkgever kan (3Km enkele reis) is de aanschaf van een “dikke” diesel vooral economisch niet de meest handige. Ik verwacht prive Max. 10.000 a 12.000 te gaan rijden, m’n vriendin woont op 85Km en elk jaar naar Zuid-Frankrijk zal tot een dergelijk totaal optellen.

In de berekening wel meegenomen dat de 6 met gemak 1 op 20 rijdt, daar heb ik reeds 4 jaar ervaring gehad, dit verzacht de €133 wegenbelasting p/m een beetje ;)

Maar zoals gezegd:
Het mag ook best een beetje leuk zijn!

(Over ~20.000Km post ik hier een update)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.