Mazda 6 2.3 DISI Turbo MPS (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 6 2.3 DISI Turbo MPS |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 21.250 km |
KM-stand laatst | 22.000 km |
Net in bezit
- 22.000 km
Na een hoop ellende met m'n vorige auto, een Audi Allroad uit 2001, heb ik besloten te kiezen voor een betrouwbaar merk en een relatief nieuwe auto.
Had nog nooit een Mazda gehad, maar ben groot fan van snel materiaal. Mijn MPS (eind januari 2008 op kenteken gezet)heeft 260pk en 4x4 wordt bijgeschakeld indien de situatie hier om vraagt.
De auto is een ex-dealer auto. De directeur is zelf ook liefhebber van snelle en mooie wagens. Hij heeft er een jaar in gereden, waarna de auto sinds februari 2009 in de showroom te koop heeft gestaan.
De auto is, met name voor het mooie, door de dealer verlaagd. De wegligging is werkelijk fantastisch! Retestrak en bloedsnel. Door het verlagen is het comfort, zeker in vergelijking met de Allroad met z'n luchtvering, net voldoende. Op de snelweg is er niets op aan te merken. Maar zodra het wegdek van mindere kwaliteit wordt, worden vooral de kortere oneffenheden hard doorgegeven aan de (gelukkige) inzittenden. Maar mede door de uitgebreid electrisch verstelbare bestuurdersstoel (met 3 geheugenposities) en het stuurwiel wat erg ver naar je toe gehaald kan worden, zit je (ook met mijn lengte van 1,96 m.) super!
Het verbruik krijg ik met moeite op 1 op 8. Hierbij afwisselend snel en normaal gereden. Door het enorme koppel kan je de auto wel als een diesel rijden, waardoor je net onder de 2.000 toeren kunt opschakelen. 60 in z'n 6 doet ie zonder morren en hij trekt dan ook nog redelijk snel op. Je schakelt je dan wel helemaal suf, omdat de versnellingen erg kort zijn.
Op snelwegtempo valt me het rijwind geluid tegen voor een auto van nieuw bijna € 50.000. Met name rond de voorportier ramen is het nogal lawaaig. Daarbij komt dat de banden (Bridgestone Potenza's) ook graag van zich laten horen. Maar als je het erg zuivere Bose sound system een tandje harder zet, verdwijnen alle geluiden naar de achtergrond.
Concluderend:
Mooie wolf in schaapskleren, alleen de liefhebber weet wat er voor hem/haar staat. Door het karakter is het ook echt een auto die bedoelt is voor de liefhebber.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.