Mazda 6 2.3 DISI Turbo MPS (2007)

autoreview

Mazda 6 2.3 DISI Turbo MPS (2007)

Signalement

Uitvoering6 2.3 DISI Turbo MPS
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf21.250 km
KM-stand laatst22.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Net in bezit

  • 22.000 km

Na een hoop ellende met m'n vorige auto, een Audi Allroad uit 2001, heb ik besloten te kiezen voor een betrouwbaar merk en een relatief nieuwe auto.

Had nog nooit een Mazda gehad, maar ben groot fan van snel materiaal. Mijn MPS (eind januari 2008 op kenteken gezet)heeft 260pk en 4x4 wordt bijgeschakeld indien de situatie hier om vraagt.

De auto is een ex-dealer auto. De directeur is zelf ook liefhebber van snelle en mooie wagens. Hij heeft er een jaar in gereden, waarna de auto sinds februari 2009 in de showroom te koop heeft gestaan.

De auto is, met name voor het mooie, door de dealer verlaagd. De wegligging is werkelijk fantastisch! Retestrak en bloedsnel. Door het verlagen is het comfort, zeker in vergelijking met de Allroad met z'n luchtvering, net voldoende. Op de snelweg is er niets op aan te merken. Maar zodra het wegdek van mindere kwaliteit wordt, worden vooral de kortere oneffenheden hard doorgegeven aan de (gelukkige) inzittenden. Maar mede door de uitgebreid electrisch verstelbare bestuurdersstoel (met 3 geheugenposities) en het stuurwiel wat erg ver naar je toe gehaald kan worden, zit je (ook met mijn lengte van 1,96 m.) super!

Het verbruik krijg ik met moeite op 1 op 8. Hierbij afwisselend snel en normaal gereden. Door het enorme koppel kan je de auto wel als een diesel rijden, waardoor je net onder de 2.000 toeren kunt opschakelen. 60 in z'n 6 doet ie zonder morren en hij trekt dan ook nog redelijk snel op. Je schakelt je dan wel helemaal suf, omdat de versnellingen erg kort zijn.

Op snelwegtempo valt me het rijwind geluid tegen voor een auto van nieuw bijna € 50.000. Met name rond de voorportier ramen is het nogal lawaaig. Daarbij komt dat de banden (Bridgestone Potenza's) ook graag van zich laten horen. Maar als je het erg zuivere Bose sound system een tandje harder zet, verdwijnen alle geluiden naar de achtergrond.

Concluderend:
Mooie wolf in schaapskleren, alleen de liefhebber weet wat er voor hem/haar staat. Door het karakter is het ook echt een auto die bedoelt is voor de liefhebber.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.