Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • 5

Mazda 5 2.0 CiTD HP Executive (2007)

autoreview

2
Mazda 5 2.0 CiTD HP Executive (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering5 2.0 CiTD HP Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst170.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 106.000 km
  • 20 mei 2008

Ik verkeer ik een hele bijzonder situatie. Er staan bij ons twee Mazda5's voor de deur. De reden hiervoor is dat ik kort voor het 'krijgen' van deze diesel lease-auto, privé reeds een demowagen 1,8 Executive uit 2005 had gekocht. Deze beviel zeer goed en omdat wij vier kinderen hebben was de keuze voor ons snel gemaakt.

De 2,0 CiTD HP Executive is eigenlijk een Business uitvoering. Dat wil zeggen; als extra een vanuit fabriek ingebouwd navigatie systeem met achteruitrijdcamera en een groot inklapbaar scherm.

Het interieur wisselt veelvuldig van zakelijk gebruik (volgeladen kofferruimte) naar gezinsuitrusting. Grote pluspunten zijn daarom het eenvoudig op- en wegklappen van de stoelen op de derde zitrij en de schuifdeuren.

De hoge mpv-zitpositie en het vermogen van de HP diesel in combinatie met een goede wegligging, maakt de 5 voor mij een fantastische reisauto. Het gewicht van bijna 1.600 kilo wordt soepel op gang gebracht, blijft opvallend rustig bij plotselinge stuurbewegingen en het DSC-systeem doet feilloos zijn werk om alles weer tot een goed einde te brengen.
Als trekauto levert de motor ruim voldoende vermogen om de combinatie door bergachtig gebied te manoeuvreren.
Het is uiteraard geen sportauto maar je kunt er weldegelijk sportief mee rijden.
Gemiddeld verbruik van gemiddeld 1:15,6 is redelijk. Met 1.400 kg caravan blijft dit net boven de 1:10,

Na vervanging van de standaard Bridgestone banden voor Michelin Energy is het rolgeluid beduidend minder geworden, echter voorheen heeft het mij ook niet gestoord.

Conclusie; een betrouwbare fijne ruime auto met standaard een overcomplete uitrusting (CruiseControl, ClimateControl, DSC, etc). Ten opzichte van menig vergelijkbaar Europees model een gunstige aanschaf prijs!

UPDATE:
Na ruim anderhalf jaar tevreden de 100.000 km gepasseerd. Auto voldoet nog steeds ruim aan de verwachtingen en prestaties. Geen noemenswaardige problemen gekend met uitzondering van 'scheve' remschijven. Die door de dealer snel en vakkundig onder garantie zijn vervangen.

PROBLEMEN

  • 20 mei 2008

De 5 heeft reeds twee beurten gehad en er zijn geen gebreken geweest.
Bij de tweede beurt is het mechanisme van de versnellingspook vervangen omdat deze nogal stroef van 1 naar 2 verplaatste. Er is een terugroepactie geweest voor een bevestiging van een motorsteun die gecontroleerd diende te worden. Deze werkzaamheden zijn goed en uiteraard onder garantie verholpen.

EINDE (Lease-contract)

  • 170.000 km
  • 25 januari 2010

Het zit er weer op wat betreft de samenwerking tussen deze heerlijke auto en mij. Sinds eind november 2009 rijd ik tijdelijk in een huurauto tot mijn nieuwe 5 eind januari geleverd gaat worden.
In de ruim twee en een half jaar heeft deze auto nauwelijks problemen vertoond en daarom besloot ik, ondanks wat tegenwerking van mijn werkgever, toch weer te kiezen voor dit type.

Het gemiddelde verbruik bleef bij mij uitkomen op ca. 6.7l/100km. (vlotte rijstijl, voornamelijk snelweg)
Onderhoud heeft geen grote verrassingen opgeleverd en motor heeft tot op het einde ook geen olieverbruik gehad. Al met al een zeer betrouwbare auto. Een aanrader dus!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mazda 5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda 5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mazda 5 2.0 Touring Bj 2005 Apk 02-2023 2x schuifdeur,trekhaak,Clima,Cv Bj 2005 Ideale vakantie auto

    Mazda 5 2.0 Touring Bj 2005 Apk 02-2023 2x schuifdeur,trekhaak,Clima,Cv Bj 2005 Ideale vakantie auto

    • 2005
    • 283.797 km

    € 1.950

    Mazda 5 1.8 Touring 7-PERS TREKHAAK AIRCO LMV

    Mazda 5 1.8 Touring 7-PERS TREKHAAK AIRCO LMV

    • 2007
    • 313.695 km

    € 2.499

    Mazda 5 1.8 Executive 7-persoons | Trekhaak | Airco | Radio/Cd | LMV

    Mazda 5 1.8 Executive 7-persoons | Trekhaak | Airco | Radio/Cd | LMV

    • 2005
    • 225.776 km

    € 2.950

Meer Mazda 5 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda 5 specificaties
  • Mazda 5 occasions
  • Mazda 5 video's
Advies en informatie
  • Mazda 5 tests
  • Mazda 5 gebruikersreviews
  • Mazda 5 index
PREMIUM
Mazda 2 Hybrid - Test

Mazda 2 Hybrid - Test

Het mag een unicum worden genoemd: Mazda heeft twee totaal verschillende 2’s in de etalage....

Lees meer
 

Mazda 5 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 Executive (2005)

    Mazda 5 2.0 Executive (2005)

    1
    • 25 december 2020
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 1.8 Touring (2007)

    Mazda 5 1.8 Touring (2007)

    3
    • 17 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 CiTD Touring (2006)

    Mazda 5 2.0 CiTD Touring (2006)

    • 10 augustus 2012
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 1.8 Executive (2006)

    Mazda 5 1.8 Executive (2006)

    4
    • 24 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 CiTD HP Touring (2006)

    Mazda 5 2.0 CiTD HP Touring (2006)

    2
    • 13 maart 2011
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 CiTD HP Executive (2007)

    Mazda 5 2.0 CiTD HP Executive (2007)

    • 12 februari 2011
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 1.8 Executive (2005)

    Mazda 5 1.8 Executive (2005)

    • 17 januari 2009
meer reviews
Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Doorgaans vliegen bij Klokje Rond de torenhoge kilometerstanden je om de oren. Deze week is...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    • 31 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 Executive (2005)

    Mazda 5 2.0 Executive (2005)

    1
    • 25 december 2020
  • PREMIUM
    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 -...

    • 7 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 1.6 CiTD S (2011)

    Mazda 5 1.6 CiTD S (2011)

    3
    • 6 mei 2019
  • Nieuws
    De Tweeling: Mazda 5 - Ford i-Max

    De Tweeling: Mazda 5 - Ford i-Max

    27
    • 3 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 1.8 Touring (2007)

    Mazda 5 1.8 Touring (2007)

    3
    • 17 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 GT-M (2011)

    Mazda 5 2.0 GT-M (2011)

    4
    • 30 juli 2013
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • PREMIUM
    Mazda 2 Hybrid - Test

    Mazda 2 Hybrid - Test

    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    2
    • 7 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    2
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    6
    • 5 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    • 31 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden