Mazda 5 1.8 Business (2011)

autoreview

Mazda 5 1.8 Business (2011)

Signalement

Uitvoering5 1.8 Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf11.326 km
KM-stand laatst11.595 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vandaag de Madza 5 1.8 Business (demo) opgehaald

  • 11.595 km

Vandaag mijn 8e Mazda opgehaald. Eerder heb ik 2x een Mazda 323 hatchback, 2x een Mazda 323 sedan, 2x een Mazda Premacy en 1x een Mazda 6 gehad.
De Mazda gekocht bij de dealer in Veenendaal en het betrof een demo-model die op 31-10-2011 op kenteken was gezet en bij het ophalen 11.323 km op de teller had. Ik heb er geen aparte foto bij gezet want de kleur is identiek aan de standaardfoto die erbij werd gezet. Vandaag 272 km gereden en een hondenrek voor de handgeschakelde Mazda 5 1.8 business opgehaald (2e hands via marktplaats op de kop getikt voor 60 euro ipv 515 euro nieuw!!!)
Wat een ruimte in deze auto. Logische opbouw van het dashboard en alles zit op de goede plek. Fijne stoelen ook. De auto schakelt licht en soepel. De stuurbekrachtiging (ik meen elektrisch) werkt ook uitstekend.
De auto is prima qua geluids en rijcomfort.
Flinke regenbui gehad onderweg en wat is dat makkelijk die automatische ruitenwisserfunctie en in tunnels gaan ook automatisch de lampen aan. Ideaal.
Het is allemaal nog even wat onwennig na mijn vorige auto (Honda Jazz 1.4 iShift Style Mode van 2010) die het veld moest ruimen wegens ruimtegebrek in de auto. (Tijdens vakantie een auto vol en geen ruimte meer over voor de hond(en))
1e dag met de Mazda was weer een aangename beleving. Zojuist even de mobiele telefoon aan de bluetooth audio-installatie van de auto gekoppeld zodat de TomTom niet meer als carkit mee hoeft tijdens woon-werkverkeer. Die weg ken ik al meer dan 20 jaar dus die TomTom hoefde zeker niet mee om mijn werk te vinden ;-)
Wel vreemd dat een auto van 2011 geen USB-aansluiting op de audio-installatie heeft. Ik heb er maar een 16GB mp3 speler voor gekocht die dan via de wel aanwezige aux-aansluiting kan worden verbonden met de koptelefoonaansluiting van de mp3-speler.
Morgen het hondenrek maar eens zien te installeren.

18-7-2012: km stand 12660
Het hondenrek zit erin al moest ik er wat voor proviseren. Een deel van het bevestigingsmateriaal was kennelijk bij de vorige eigenaar in de auto achtergebleven.
De eerste 1000 kilometer zit er op en dat waren aangename kilometers. De auto is mooi stil en het rijden is echt relaxed. 2e tankbeurt 1 op 14.0 gehaald en dat is erg netjes voor een auto van dit formaat.
Even met de TomTom ernaast de afwijking van de snelheidsmeter bekeken. Bij 50km volgens de TomTom is 53 op de teller en bij 80 op de TomTom geeft de teller zo'n 84 aan. Bij 100 op de TomTom geeft de teller 105 aan en bij 120 op de TomTom staat de teller op 125-126. Er is dus een afwijking van zo'n 5%.
Als je de max. snelheid op je teller aanhoudt zal je dus nooit voor verrassingen komen voor zover het Justitie aangaat.
Binnenkort maar eens een inventarisatie en beschrijving van de auto van voor naar achter geven.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.