Mazda 323 FastBreak 2.0 DiTD GLX (2000)

autoreview

Mazda 323 FastBreak

Signalement

Uitvoering323 FastBreak 2.0 DiTD GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Mazda bevalt me erg goed en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Hij is lekker ruim en heeft goede stoelen die na 200.000 km nog steeds goed zitten. De motor levert 90 pk wat mijns inziens voldoende is voor de auto, je kunt lekker meekomen in het verkeer.
Het is een fijne reisauto om veel snelweg kilometers comfortabel mee af te leggen. Op snelheid is de motor redelijk stil.
Het verbruik is bijna altijd rond de 1:17 km/l.
Het luchtfilter is gevoelig voor vervuiling, de eerste keer dat het optrad liep het vermogen van de motor ver terug. Geen trekkracht meer bergop. De garage heeft het probleem niet vast kunnen stellen. Heeft motormanagement uitgelezen en geconcludeerd dat motor goed werkte. Daar vertrouwt men blijkbaar tegenwoordig op.
Zelf wat gelezen over werking van dieselmotoren, belangrijkste wat ik leerde is dat dieselmotoren werken met een groot lucht overschot om goed te kunnen functioneren, dus vandaar maar eens het filter gecontroleerd met succes. Met simpel nadenken (boerenverstand) kom je vaak een heel eind.

PROBLEMEN

Mistlampen inmiddels verwijderd en vervangen door kunstof afdichtingen zoals op de LX. Dit omdat de glazen telkens stuk gingen. wellicht gewoon pech gehad.
Diverse malen stabilisator stangetjes vervangen.
Popnagels van hitteschild lieten los na 1,5 jaar, zelf vastgezet met tiewraps en ze zitten nog vast.
Roestvorming geconstateerd op achterklep, wat mijns inziens niet mag voor een auto van deze leeftijd.
Het luchtfilter is gevoelig voor vervuiling, de voorgeschreven vervang afstand 40.000km wordt vaak niet gehaald. Ik maak daarom na 20.000km meestal het filter een keer goed schoon met stofzuiger.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.