Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • 323 FastBreak

Mazda 323 FastBreak 2.0 DiTD GLX (2000)

autoreview

Mazda 323 FastBreak 2.0 DiTD GLX (2000)
hennus
  • hennus6
  • Gebruikersreview
30 april 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering323 FastBreak 2.0 DiTD GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf200.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 29 april 2006

Een zeer betrouwbare auto.
Jammer dat ik wat problemen heb gehad met de banden maar dat lag niet aan de auto.


Waarom deze Mazda
Ik rijd voor mijn werk flink wat kilometers dus was opzoek naar een betrouwbare diesel. Dit omdat mijn orige auto kuren ging vertonen en ik er rugpijn in kreeg.
Mazda’s zijn zeer betrouwbare auto’s, betaalbaar, sterk en hebben een direct ingespoten diesel. Voor dat geld heb je een Toyota met een oude diesel van 70 pk en die ook nog zuipt.
Bij een Volkswagendealer stond deze auto met twee ton op de teller, een diesel kan wel hogere kilometerstanden aan dus dat leek mij geen probleem.

Indruk
De Mazda 323 fastbreak is een combinatie tussen en station en een hatchback (zo worst hij vaak beschreven. Ik zie hem vooral als een iets langere station.
Voordeel is dat de extra centimeters meer ruimte scheppen voor de inzittenden.
Het is een nette auto met een stille direct ingespoten diesel. De deuren voelen wat licht aan en de geluidsisolatie is niet zo goed (merk je alleen als je echt doortrekt in toeren)
Het is een turbodiesel met een inhoud van 2 liter voordeel hiervoor is dat je genoeg koppel hebt om met lage toeren te rijden maar je hebt wel een turbogat.
vanaf 2300 toeren krijg je de extra duw in de rug en kan je best opschieten.
De auto staat bekend om zijn sportieve rijkwaliteiten en is altijd leuk op bochtige weggetjes.
Op de snelweg voel je dat als de weg iets afloopt dat je een heel klein beetje moet bijsturen, tja afstelling daarom kan je zo lekker bochtjes draaien.
De GLX uitvoering heeft airco, boordcomputer en een volledig opklapbare voorstoel (handige voor grote dingen) ook handig is de deelbare achterbank en dat de stoel delen ook makelijk verwijderd kunnen worden.
De trekhaak komt ook goed van pas voor een fietsendrager en het trekken van een paardentrailer (trekgewicht 1400 kg)
Eerst nog wel gekeken naar een VW golf maar na de fastbreak geprobeerd te hebben hoef ik dat niet meer.

update 8 mei 2006
Heb nu er nu wat meer kilometer is gereden en rijd mooi strak. inhalen is een fluitje van een cent alleen je rijd snel iets te hard. Rijden met een paardentrailer gaat geweldig, ook heuvelop hoeft je niet terug naar de 4. Ben er nog steeds heel tevreden. Hij heeft weinig moeite met deze dingen en is mooi ruim.
Inhalen is een fluitje van een cent en er kan een hoop rommel mee en er is veel ruimte voor passagiers.
Voordeel van de combi tussen een station en een hatchback.

update 30 mei 2006 204900 km
Auto heeft een grote beurt en APK gehad. Remschijven bleken nog voldoende dik maar bleken erg verroest. Moesten vervangen worden anders kom de auto niet door de APK.
Jammer maar helaas direct de blokken later vervangen maar is gewoon onderhoud
stabilatorstangen moeten nog vervangen worden maar zijn niet op voorraad.
Airco doet niet zoveel maar komt later wel een keer mis ik niet echt.
De auto is nu een stuk stiller en stuurt nog wat strakker

update 1 oktober 2006 231000 km
Vorige maand alsnog de airco gemaakt, stabilisatorstangen vervangen en nieuwe olie erin.
Auto heeft nu nieuwe olie 5w-40 volsyntetisch.
Auto rijd een stuk strakker.
Tevens deze maand voorzien van licht-metalen velgen en rijd nu nog strakker.

update 27 oktober 233980 km
Trilling in het stuur, hierop auto uit laten balanceren helpt niet, daarop nog een keer na laten balanceren en voorbanden vervangen.
Met een busje forte in de brandstoftank is de motor stiller geworden.
Helpt niks uiteindelijk via de Mazda dealer Knaap in Lelystad(waar ik nooit meer naar toe ga)
Bij van den Akker de banden voor aan de auto uit laten balanceren en leek opgelost..
Verbruik is trouwens ongeveer 1 op 19 dus dat is wel netjes

update 11 november 238500 km
Hoi eindelijk ben ik erachter waarom die trilling in mijn auto zat. Het trilde bij het gasgeven, remmen en ook op hogere snelheden.
Het bleek dat de centreerringen bij de lichtmetalen velgen niet geplaatst waren (dingen van een paar euro, hierdoor zaten de velgen niet op de assen maar alleen op de bouten vast!!
Lag dus niet aan de auto maar gewoon een stom van de monteur.
Auto op winterbanden gezet.

update 21 november 240900 km
litertje olie bijgevuld, geen problemen

Update 20 februari 261000 km
grote beurt gehad waarbij de cilinder van de koppeling nieuw ringen heeft gekregen.
Twee plekken op de motorkap waar de blanke lak loslaat.

update 17 maart rijd nu in een Golf 5 als voorloopauto voor mijn leaseauto
en daarom deze auto verkocht.

Conclusie: goede auto, doet het altijdtotaal plaatje zeer betrouwbaar, heeft me nooit in de steek gelaten.

PROBLEMEN

  • 29 april 2006

- Bij aankoop bleken de remschijver verroest en deze zijn samen met de blokken vervangen.
- Lampje kofferbak is stuk maar daar is nog niks aan gedaan, waren ze vergeten bij de beurt maar kan ik nog wel mee leven.
- speling op de stabilatorstangen achter. maar deze gingen ook alweer meer dan 2 ton mee. Deze zijn vervangen
- Airco werkt matig, afgeperst en werkt weer goed
- Trilling in de auto bleek door het missen van centreerringen van een paar euro per stuk

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mazda 323? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda 323
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda 323 specificaties
  • Mazda 323 occasions
  • Mazda 323 video's
Advies en informatie
  • Mazda 323 tests
  • Mazda 323 gebruikersreviews
  • Mazda 323 index
PREMIUM
Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Doorgaans vliegen bij Klokje Rond de torenhoge kilometerstanden je om de oren. Deze week is...

Lees meer
 

Mazda 323 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLX (2000)

    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLX (2000)

    2
    • 16 februari 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 FastBreak 1.8i GLX (2000)

    Mazda 323 FastBreak 1.8i GLX (2000)

    8
    • 7 november 2014
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 FastBreak 1.8i GLS (2000)

    Mazda 323 FastBreak 1.8i GLS (2000)

    11
    • 26 november 2013
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLX (2000)

    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLX (2000)

    • 12 april 2013
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLS (2001)

    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLS (2001)

    3
    • 24 februari 2013
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 FastBreak 2.0 D LX (1998)

    Mazda 323 FastBreak 2.0 D LX (1998)

    • 18 maart 2010
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLX (2000)

    Mazda 323 FastBreak 1.5i GLX (2000)

    6
    • 8 november 2009
meer reviews
Mazda 323 FastBreak (1999 / 463.439 km) - Op de Rollenbank

Mazda 323 FastBreak (1999 / 463.439 km) - Op de Rollenbank

42

Mail van Nathan van Assen: of we interesse hebben in de Mazda 323 voor Op de Rollenbank. Met...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Mazda 323 sedan (1993) - Liefhebber Gezocht

    Mazda 323 sedan (1993) - Liefhebber Gezocht

    47
    • 25 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 (1995)

    Mazda 323 (1995)

    5
    • 2 maart 2022
  • Nieuws
    Mazda 323C (1997) - In het Wild

    Mazda 323C (1997) - In het Wild

    30
    • 22 november 2021
  • Achtergrond
    Waarom de eerste Mazda 323 toen de minst Japanse Japanner was

    Waarom de eerste Mazda 323 toen de minst...

    33
    • 30 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.8i GLX (1994)

    Mazda 323 1.8i GLX (1994)

    8
    • 18 april 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    3
    • 30 november 2020
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

    Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje...

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Sneller laden voor Mazda MX-30

    Sneller laden voor Mazda MX-30

    55
    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS (2017)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS (2017)

    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-30 Advantage (2021)

    Mazda MX-30 Advantage (2021)

    8
    • 4 mei 2022
  • Test: Mazda CX-60

    Test: Mazda CX-60

    77
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden