Mazda 323 FastBreak 2.0 DiTD Exclusive (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 FastBreak 2.0 DiTD Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 169.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze ex-ANWB lesauto gekocht zonder garantie bij een niet-bovagbedrijf die in ex-leaseauto"s handelt voor 5000 euro.
De stoelen zijn stevig en vrij hard maar geven echt veel steun. De auto is praktisch door de weg te klappen achterbank en geeft daarbij heel veel ruimte. En deze achterbank geeft 3 volwassen mensen achter ook nog een redelijke zit. Eigenlijk is de auto niet geschikt voor stadsgebruik, wat dat betreft was de 323 benzine uit 1991 veel soupeler,stiller en handelbaarder.
Nadeel is het geluid van de dieselmotor. Deze moderne motor uit 2001 maakt meer geluid dan bijvoorbeeld een Citroen diesel uit 1991.
De DITD-uitvoering vanaf begin 2001 zijn opgewaardeerd met intercooler en brengt het vermogen tot 100pk, nadeel is het ongunstigere brandstofverbruik van 1 liter op 100.
PROBLEMEN
Bij het testrijden van de auto bleek de motor in te houden en te haperen. Bleek de injectiepomp defect en daarmee ook de regelunit en de kabelboom. Dit is gerepareerd door de Mazda-dealer. De kosten van 4900 euro! zijn door leasemaatschappij en Mazda-dealer betaald. Wat was ik blij dat dit bij de proefrit gebeurde. Bleek volgens Mazda-dealer redelijk bekend(maar niet erkend) probleem bij de DITD-motors vanaf 150000km.
Ook wat problemen gehad met de dashboardverlichting maar dit is gerepareerd voor 75 euro.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren