Mazda 323 FastBreak 2.0 DiTD Exclusive (2001)

autoreview

Mazda 323 FastBreak
Mazda 323 FastBreakMazda 323 FastBreakMazda 323 FastBreakMazda 323 FastBreakMazda 323 FastBreak - interieur

Signalement

Uitvoering323 FastBreak 2.0 DiTD Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf169.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze ex-ANWB lesauto gekocht zonder garantie bij een niet-bovagbedrijf die in ex-leaseauto"s handelt voor 5000 euro.
De stoelen zijn stevig en vrij hard maar geven echt veel steun. De auto is praktisch door de weg te klappen achterbank en geeft daarbij heel veel ruimte. En deze achterbank geeft 3 volwassen mensen achter ook nog een redelijke zit. Eigenlijk is de auto niet geschikt voor stadsgebruik, wat dat betreft was de 323 benzine uit 1991 veel soupeler,stiller en handelbaarder.
Nadeel is het geluid van de dieselmotor. Deze moderne motor uit 2001 maakt meer geluid dan bijvoorbeeld een Citroen diesel uit 1991.
De DITD-uitvoering vanaf begin 2001 zijn opgewaardeerd met intercooler en brengt het vermogen tot 100pk, nadeel is het ongunstigere brandstofverbruik van 1 liter op 100.

PROBLEMEN

Bij het testrijden van de auto bleek de motor in te houden en te haperen. Bleek de injectiepomp defect en daarmee ook de regelunit en de kabelboom. Dit is gerepareerd door de Mazda-dealer. De kosten van 4900 euro! zijn door leasemaatschappij en Mazda-dealer betaald. Wat was ik blij dat dit bij de proefrit gebeurde. Bleek volgens Mazda-dealer redelijk bekend(maar niet erkend) probleem bij de DITD-motors vanaf 150000km.
Ook wat problemen gehad met de dashboardverlichting maar dit is gerepareerd voor 75 euro.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.