Mazda 323 FastBreak 1.8i GLX (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 FastBreak 1.8i GLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 119.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Mazda 323 FastBreak 1.8i GLX is voorzien van een LPG G3 (LPI Vialle) installatie. De auto was voorzien van de standaard 14’ wielen deze heb ik snel na aankoop vervangen door 17’ wielen. Deze wielen passen wat beter bij de motorisering. Een pluspunt is de souplesse van de motor en heerlijk schakelende versnellingsbak. Dit in combinatie met de 17’ wielen maken het tot een heerlijke rijdersauto. Het geluid wat uit de standaarduitlaat komt mag lekker genoemd worden. Het dashboard is eenvoudig maar overzichtelijk vormgegeven. De interieur ruimte valt mij zeer tegen, voor 2 volwassenen en 2 kinderen naar mijn idee te krap. De stoelen zijn ook matig dit omdat ze iel en slap aanvoelen. Na een afstand van meer dan 100 km beginnen de stoelen al te vermoeien. De kofferruimte is groot genoeg.
PROBLEMEN
Het stationair toerental liep niet constant, dit probleem werd verholpen na vervanging van een LPG injector en pomp en na het opnieuw inlezen van software door de Mazda dealer. Het olieverbruik was naar mijn idee hoog. De Mazda heeft mij 1 keer laten staan het probleem was de accu. Verder alleen onderhoud aan de normale slijtage onderdelen.
(De auto is dealeronderhouden)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.