Mazda 323 1.3 LX (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 1.3 LX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 125.500 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Mazda 323 is sinds januari 2001 mijn eerste auto. De auto komt robuust en solide over en is zeer betrouwbaar.
De prestaties zijn goed te noemen. Tot circa 140 km/h is de acceleratie goed. Bij 165 km/h is echter het maximum bereikt. Ook met 4 volwassenen kan de auto nog goed meekomen in het verkeer. Het motorgeluid op de snelweg zou wel iets minder kunnen. Het gemiddeld verbruik is 1 op 13.5.
Echt luxe is de auto niet. Met een ruitenwisser op de achterruit, in hoogte verstelbare gordels en een lampje boven het contactslot heb je het wel gehad. Geen overbodige luxe is het signaal wanneer de verlichting nog aan staat, aangezien er geen verklikkerlampje voor het dimlicht aanwezig is.
Al met al een prima auto, en mijn volgende wordt ongetwijfeld weer een 323, maar gezien het aantal kilometers dat ik rij, wordt het wel een diesel.
PROBLEMEN
In de drie jaar dat ik er in rij, heb ik een defecte thermostaat gehad, dit was een goedkope reparatie (f 30) en een defecte ontstekingsmodule. Deze laatse is vervangen door een exemplaar van de sloop. De reparatie hiervan was 205 euro.
08012004: De auto is weer glansrijk door de keuring gekomen. Het enige wat met de grote berut is vervangen is de V-snaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren