Mazda 3 Sedan 1.6 CiTD Active (2008)

autoreview

Mazda 3 Sedan 1.6 CiTD Active (2008)

Signalement

Uitvoering3 Sedan 1.6 CiTD Active
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf225.000 km
KM-stand laatst249.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet Mazda waardig

  • 249.200 km

Tja, besloten de 6 om te ruilen voor de 3 van mijn zus die er niet langer in wilde rijden.

Na beiden meerdere DITD's en een 6 citd te hebben gereden tot rond de 300k km's en eigenlijk 0 problemen, is de 3 met de helaas beruchte 1.6 Hdi in ons midden gekomen in 2013,welke ik in 2017 heb overgenomen. Zus wou er niet langer in rijden na enkele malen gestrand te zijn met motorisch malheur. Door een kapot vliegwiel van de 6 en dus dure reparatie voor een auto met +-370000 km, deze aan de kant gezet en ga ik, zodra hier een autobrug staat, deze zelf repareren. Hij loopt nog als een naaimachine namelijk.
Nu echter de 3 en heb helaas nu al meer onkosten gehad in 20000 km dan aan de 6 in 200000 km. Problemen met inspuiting, 2 nieuwe, commonrail druksensor riemschijf van de multiriem enz...en gestrand.... Me nooit eerder overkomen op een kapotte accu na in de 6. Nu weer een druksensor. Om moedeloos van te worden. Inmiddels wel egr en roetfilter uitgeprogrammeerd cq verwijderd.
Let wel, puur qua rijden een donders fijne auto en als de motor goed loopt helemaal. Lichtvoetig dan de 6, maar sneller amechtig. In de 3 of 4de versnelling aanzienlijk minder trekkracht dan de 2.0 citd ondanks dat die 170 kg zwaarder is en maar 11pk meer, maar veel meer koppel. En daar gaat het om bij een diesel
Op korte termijn vliegt de 3 eruit en ga ik de 6 op de 500k km zetten als het lukken wil. Die vertrouw ik meer met 5 ton op de klok dan die hdi met 2,5 ton km's. Voorlopig even genoeg van Frans spul dus.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mazda 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.