Lynk & Co 01 (2023) #7
autoreview
Signalement
Versnellingen | 7, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 11.000 km |
KM-stand laatst | 35.000 km |
Autorijden 2.0
- 35.000 km
Na mijn Seat Ateca 2018, nu deze Link&Co. Heerlijke comfortabele en kwalitatieve auto met Volvo degelijkheid en Chinees gemak. Heerlijk stil, ook bij benzinemotor gebruik. Echt goede rijeigenschappen in bochten en rechtuit, met alleen hoorbare korte hobbels. Perfecte mix van comfort en stevigheid. De constructeurs zijn uiterst vakkundig te werk gegaan. In alles gaat t vanzelfsprekend, al is het goed de autogids helemaal en herhaald door te spitten. En dan soms kom ik nog verrassende shortcuts tegen in de software of de fysieke knopjes.
De auto heeft me n maand lang moeiteloos door Spanje gevoerd, wel voornamelijk op benzine. Tijdens twee pogingen tot inbraak in Cordoba, bleek de gelaagde portierruit zo sterk dat herhaald inslaan niet lukte. Het derde ruitje sneuvelde wel, maar de auto kregen ze niet open. Bravo!
Heb de auto nu n jaar. Trekt de caravan met gemak. Is snel ( genoeg) op vraag. En de service bij de Volvo dealer/Link&Co dealer is prijzig maar perfect.
Zijn er kleine hindernissen? Jawel: bij 94/95 km per uur houdt de auto heel kort even in. Blijkt n ingebakken kwaaltje te zijn omdat de electronica dan geen keuze kan maken vanwege toerental versnellingsbak (7 met dubbele koppeling dus normaal naadloos schakelen) electrische aandrijving en benzinemotor. Volgens de dealer kan t geen kwaad. Verder minpuntje: negen van de tien keer pakt de software Apple carplay moeiteloos op, wel na enige tijd. Maar die ene keer dat t niet automatisch gaat is toch n minpuntje.
Mijn auto is na 1 jaar geïmporteerd uit Zweden, dat maakte dat het leek of de updates-over-the-air niet meer kwamen. Het display meldde dan “ Oeps, er is iets misgegaan. Probeer het later” . Na consultatie van de dealer bleek dat die mededeling betekende dat de auto up to date was. Dat stelde gerust ( na uitlezing en databank check ) , maar die tekst bevreemde toch.
Ik ben inmiddels gepensioneerd, maar lokaal rijbereik van 70 km is eigenlijk altijd voldoende. Ik heb pas in maart voor t eerst getankt dit jaar. Ik laad thuis op, op zonnestroom. Dat compenseert het hogere gewicht van 1850kg in de houderschapsbelasting wel.
Snelladen kan niet. Daarvoor moet ik n Link&Co 08 kopen😉.
Ik ben al met al zeer tevreden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Lynk & Co 01 1.5 PHEV PLUG-IN HYBRIDE | COMPLETE AUTO | ELEKTRISCH PANORAMADAK | FULL OPTIONS | LYNK & CO GARANTIE T/M 12-2026 | RIJKLAAR GELEVERD | BTW VERREKENBAAR |
- 2022
- 82.289 km

Lynk & Co 01 1.5 Core | Camera | Adaptieve cruise control | Panoramadak | Stoelverwarming | Parkeersensoren | Navigatie
- 2025
- 3 km

Lynk & Co 01 1.5 Core | Nieuw! | Camera | Adaptieve cruise control | Panoramadak | Stoelverwarming | Parkeersensoren | Navigatie
- 2025
- 9 km
Lezersreacties (0)
Reageren