Lynk & Co 01 (2021) #3
autoreview

Signalement
Uitvoering | 01 |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand laatst | 9.500 km |
Auto super - Organisatie/support onvoldoende
- 9.500 km
Ik rij de Lynk en Co nu een paar maanden en ben over de hardware van de auto zeer tevreden. Het is wat mij betreft de betere versie van de Volvo XC40, 10 cm langer en een mooier interieur.
Aflevering:
Dit ging sympathiek vanuit de Club in Amsterdam – zeer vriendelijk geholpen! Wel door iemand die totaal geen ervaring had/heeft met auto’s en dit model.
Aandrijving:
Een hybride met een 17 KWh accu! Dat zie je niet vaak. Dit resulteert er in dat je ook daadwerkelijk (in de zomer met de juiste buitentemperatuur) 70 km ver op elektra kan rijden, voor korte ritten prima!
De 1.5 driecilinder is verder een prima motor met een niet zo duidelijke 3 cilinder roffel – helemaal prima.
Comfort:
Erg stil voor zijn klasse. Op korte oneffenheden slaan de 19 inch wielen wel wat, maar op hogere snelheid is het een comfortabel vervoermiddel. Goede stoelen en goed verstelbaar i.cm. het stuur. Plaatsing van het navigatie scherm en ook zeer goed, je hoeft niet ver te rijken / voorover te buigen om het scherm te kunnen bedienen.
Software:
De software van de telematica zit nog vol met bugs en errors; zeer vervelend in de dagelijkse praktijk. De iOS app werkt in zijn geheel niet, lynk en co kan ook niet aangeven waarom niet. Waarom staat de app dan in de app store?
Echt onvoorstelbaar dat een auto ontwikkeld door Volvo in dit stadium al de markt is opgestuurd!! Het is geheel nog niet uitontwikkeld. Het auto delen waar Lynk en Co zich op voor staat is geheel nog niet mogelijk - geen idee wanneer dit wel het geval zal zijn.
Lynk en Co Support:
Dan de Lynk en Co organisatie: dit is niet Volvo, maar een separate start up met "clubs" in grote steden met veelal zeer jong en onervaren personeel. Toen ik de auto net had als een van de eerste was het contact leggen en opvolging van vragen per telefoon, mail of chat nog mogelijk.
Inmiddels ontvang je nooit een reactie op e-mail, is chat verwijderd van de webpagina en sta je minimaal 30 minuten in de wacht voordat je iemand te spreken krijg die je ook vaak niet kan helpen. Beloftes dat je word teruggebeld worden nooit nagekomen.
Met het oplossen van een simpele schade en software update ben ik nu al 2 maanden en 23 telefoontjes verder bezig. Ergste is nog dat een afspraak voor services niet werd nagekomen en niemand kwam opdagen. Het is echt om droevig van te worden.
Ik ben oprecht verbaasd dat de organisatie, komende vanuit Volvo, zo slecht is opgezet en nu al de klantvraag niet aan kan. Er bekruipt mij een beetje het VanMoof Tesla gevoel waar ik soortgelijke ervaringen had…..
Servicebeurt:
Wat lastig is, is dat je niet zelf naar een Volvo dealer kan/mag t.b.v. korte service. Je moet altijd een afspraak maken bij Lynk en Co, die de auto thuis komt ophalen. Bij 1 daags services is er geen vervangend vervoer en zit je een dag zonder auto. Ik heb inmiddels al 2x ervaren dat de auto is weggeweest, maar er niets is gebeurt/opgelost! Soms heb ik de indruk dat de Volvo dealers niet helemaal weten wat ze aan moeten met dit nieuwe model.
Conclusie:
Wanneer de software in order zou zijn is het een zeer sterke aanbieding voor maar 500,- per maand exclusief brandstof. Met de hardware is niets mis – zeer fijne auto! Denk goed na of je niet capabele klantenservice/ ondersteuning kan/wil accepteren. Als er echt wat is met jou auto is dit niet zomaar opgelost….
Als dit zo blijft is het voor mij genoeg reden om weer naar iets anders over te stappen op termijn.
------------
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.