Lynk & Co 01 (2021) #13
autoreview

Signalement
Uitvoering | 01 |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand laatst | 0 km |
Lynk&Co 01
Sinds 11-2021 een abonnement op de Lynk&Co 01. Hoewel ik op zich liever een auto bezit dan leen heeft het maandelijks opzegbare abonnement mij over de streep getrokken. Dan kun je het rustig ervaren en zit je er niet aan vast wanneer de auto niet bevalt of je het geld er niet meer voor (over) hebt.
Voor het geld ( € 500,- per maand bij de start, inmiddels € 550,- excl. brandstof) krijg je veel auto. Onderhuids is het een Volvo XC40 met andere koets erop.
Hij is ruim, rijd goed en alles zit erop en eraan.
Software is wel wat langzaam. Zo duurt het zo een minuut of 2 voordat alles ook echt is opgestart. Je kunt wel eerder wegrijden overigens.
Wel jammer is dat je continue je radio weer aan moet zetten en dat de lane-assist ook steeds weer aan staat.
Ik vind de lane-assist een drama. Veel te benauwd wanneer je in de buurt van een lijntje komt en de tegenreactie is mij te fors.
Het samenspel tussen benzinemotor en batterij loopt soepel. Houdt er wel rekening mee dat je bij snel wegrijden altijd op benzine rijdt.
Een storend punt is bij rijden op batterij het inhouden van de auto bij 95 km/u. Dat schijnt met het schakelproces te maken te hebben maar ik vind het behoorlijk link.
Verder vind ik de auto goed rijden. Erg stabiel, comfortabel en opvallend goed in de bochten. Helt nauwelijks over en je kunt er hard doorheen.
Stoelen zitten goed, zowel voor als achterin. Ik meet zelf 1,89m en kan ontspannen achter het stuur zitten. Zitting misschien wat aan de korte kant maar doordat je de stoel goed kunt verstellen heb ik voldoende steun aan de bovenbenen.
De beloofde capaciteit van de batterij (70km) haal je boven de 10 graden prima wanneer je rustig rijdt. In de winter is het met 60km wel bekeken.
Op benzine is (met rustige rijstijl) 1 op 16 zeker haalbaar.
Storingen heb ik niet gehad, dus kan ik ook weinig melden over de klantenservice (of het gebrek eraan als ik anderen mag geloven).
Vandaag heb ik de auto toch weer ingeleverd.
Redenen:
Het maandelijks bedrag is verhoogd, dat gaat nog wel een keer gebeuren waarmee de cashflow mij te groot wordt.
Met dure stroom is het voordeel van lagere brandstofkosten (grotendeels) weg
Ik heb steeds meer bedenkingen bij de Chinese overheid en gun het hen niet (meer).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Lynk & Co 01
Had je deze auto's al gezien?

Lynk & Co 01 1.5 Hybrid | Full Black Pack | ACC | Pan.Dak | 360 Cam. | Infinity | Fabrieksgarantie |
- 2022
- 59.529 km

Lynk & Co 01 1.5 Plug-in Hybrid | Private lease vanaf €499,- | Panoramadak | Adaptive cruise control | LED koplampen | Navigatie | Climate control | Apple Carplay / Android Auto |
- 2023
- 45.672 km

Lynk & Co 01 1.5 | Panoramadak | Adaptieve Cruise Control | Achteruitrijcamera | Elek. Achterklep | Stoelverwarming | Apple Car Play | Parkeersensoren voor + achter
- 2023
- 41.846 km