Lexus UX 250h Business Line (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | UX 250h Business Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 3.750 km |
KM-stand laatst | 13.500 km |
Excit CT welkom UX250h
- 5.600 km
Na zo,n 5 jaar in volle tevredenheid in een CT te mogen hebben gereden tijd voor wat anders. Belangrijke reden voor de switch was het steeds moeilijker in en uitstappen van de CT. De CT ligt gewoon erg laag. Andere niet onbelangrijke reden voor mij is de exclusiviteit van het merk Lexus. Auto,s van deze fabrikant kom je gewoon niet vaak tegen. (volgens de Lexus dealer gaat dit veranderen met de UX250h ?) . Als particulier bezitter zijn de "kosten per km" ook een belangrijke factor. Ben bij Lexus nooit teleurgesteld. Naast het regulier onderhoud nooit extra kosten gehad. Heb voorheen met mijn lease auto,s van franse origine wel andere ervaringen gehad.
Dan de UX250h zelf. De eerste ruim 1200 km zitten erop.
Het is echt weer een stapje hoger op de comfort ladder. Fijne, stille en vlotte auto. Techniek staat niet stil. De UX250h is voorzien van de 4e generatie hybride techniek en dat merk je als je uit een CT komt. Tuurlijk een iets zwaardere motor met meer pk en koppel is altijd fijner. De UX250h biedt meer. Het veercomfort is een verbetering t.o.v. de CT. De CT had soms een stoterig gedrag met name over putdeksels etc. De UX250h gaat hier vloeiender overheen. Ervaar in de UX250 een (nog) stiller compartiment. De auto nodigt niet uit tot een sportief weggedrag maar kan het wel! Vind een acceleratie 0-100 km in 8.4 seconden zelf gemeten een goede waarde. Ook in zg. rotonde bochten weinig bodyroll. Met het sturen en remmen heb ik een prettige ervaring. Gewoon goed. Verschil puntje met de CT....., verbruik. Met de CT was het mogelijk zonder jezelf al te veel beperking op te leggen om een verbruik van > 1:20 te realiseren. Beste waarde met de UX250h na 3 tankbeurten bedraagt 1: 19.5. Absoluut nog steeds een uitstekende waarde voor een auto met een lediggewicht van 1545 kg. Daarnaast is de airco altijd geactiveerd wat het verbruik ook enigszins verhoogd. ( weet niet of airco uit te schakelen valt, moet hierover dealer informeren). Conclusie, ga weer een aantal jaren comfortabel autorijden tegen een acceptabele km prijs in een auto waarvan mensen zich afvragen, "wat is er dat voor eentje" . ?
Update
- 13.500 km
Inmiddels ruim 10.000 km verder met de UX250h. Auto bevalt nog uitstekend. Is stil en comfortabel. Benzine verbruik in de wat koudere wintermaanden zit tussen de 1:16.5 en 1:18. Nog steeds een acceptabel verbruik voor een auto van ruim 1500 kg. Klein euvel, ruitenwisser bestuurderskant veegt niet goed. Hierop is nwe ruitenwisserarm gemonteerd hetgeen niet de oplossing bleek te zijn. Volgens Lexus zijn hier meerdere klachten over. Zelf nieuwe wisser gemonteerd en (voorlopig) probleempje opgelost. ..
Inmiddels via adapter draadloos "android auto" en mogelijkheid tot draadloos opladen telefoon geinstalleerd. Werkt perfect, echt een verbetering t.o.v. bekabeld android auto!.
De All Season Falken Euroall banden bevallen goed, echter wel wat bandengeluid waarneembaar, wellicht bij vervanging weer over op zomerbanden.
Paar zaken die ik graag anders had willen zien is een stevigere hoedenplank en bekleding portieren had wat meer aandacht van ontwerpers mogen hebben. Binnenkort de eerste onderhoudsbeurt. Wordt vervolgd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Lexus UX 250h F Sport Line Premium | Premium Navi | Sport-Interieur
- 2023
- 23.822 km

Lexus UX 250h Business Line | 18 Inch Lichtmetalen velgen | Privacy Glass | Keyless Entry
- 2019
- 95.454 km

Lexus UX 300h F SPORT Design | Premium Navigatie | Elektrisch bedienbare achterklep | Blind Spot Monitor
- 2024
- 6.161 km