Lexus LS 460 President (2007) #2

autoreview

Lexus LS 460 President (2007)
Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)Lexus LS 460 President (2007)

Signalement

UitvoeringLS 460 President
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf98.800 km
KM-stand laatst122.876 km
Lezerswaardering: 79%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Uitzonderlijke familiewagen

  • 101.800 km

Tsja, je moet op zoek naar een nieuwe familiewagen en hebt op dat moment een BMW E39 M5 en een E39 530iA Touring in bezit...

De Touring heft serieus geld gekost en was duurder rijden dan de M5. Echter als je een dergelijke auto inruilt krijg je er niks voor terug en aangezien ik mijn familie wel met een veilig gevoel wil rondrijden moest de M5 ook helaas het veld ruimen.

Wensenenlijstje gemaakt:
- Sedan (Touring zat nooit vol)
- Minimaal een V8 in het vooronder
- Betrouwbaar
- Automaat
- Comfort
- Rustige vormgeving, niks schreeuwends

Na 4 maanden zoeken en standard begonnen met de grote 3 ( 7 serie,- S klasse, A8), welke allemaal afvielen vanwege ofwel electronische problemen, of motorische problemen of niet onze smaak uiteindelijke uitgekomen bij deze Lexus.

Bij de inruil van de M5 een jaar garantie bedongen, welke we al hebben moeten gebruiken voor de volgende zaken:
- Linkerkoplamp Xenon koplamp (90 euro bij de dealer LOL)
- 2x wielsensor ( a 34 euro per stuk)

Tot nu toe zijn wij reuze enthiousiast over de wagen. Erg stil aan boord, DTS soundsysteem met 19 speakers van Mark Levinson zorgt ervoor dat je films kan kijken als in een bioscoop. Muziek klinkt echt loepzuiver echt geniaal. Een totaal andere klasse dan Harmann Kardonn of Bose etcetc

Qua prestaties doet hij natuurlijk onder voor de M5 maar niet zo erg als verwacht, wel zijn de standard remmen berekent op hun taak en dat was niet het geval met de M5. Op hoge snelheden (270km/plus) ligt de wagen nog steeds als een blok op de weg.

Ondanks dat verbruik voor mij niet telt, is het wel tot nu toe een van de zuinigere wagens ( 1op11,6 heb ik al kunnen noteren). Voor een dergelijke wagen vind ik dat wel knap.

Qua verschijning is hij redelijk ingetogen, natuurlijk is het een lel van een wagen, maar hij straalt rust uit. Ook tot nu toe dergelijke wagens nog niet tegengekomen op de weg, dus ik rijd iets aparts.

Bijna 1 jaar in bezit

  • 108.050 km

Nou,

Nog een maand en dan alweer een jaar in bezit. Gisteren alvast de APK laten doen, want deze loopt eind januari af en dan schitter ik weer door afwezigheid vanweg werk. Ging er fluitend doorheen, geen drama's te melden.

Wel gaf de wagen aan dat het airco filter vervangen moet worden, dus gelijk mee laten pakken a 34 euro excl. Ook heb ik de accu laten vervangen om te kijken of de wagen nu langer stil kan blijven staan, nu doe ik er 3 weken mee voordat hij leeg is en ik ben meestal langer weg. Voor de rest nog winterbanden om de velgen laten leggen

Wel spelen er nog wat kleinere garantie zaken welke aangepakt zullen worden, echter heeft Auto Timon goede argumenten om dat later dit jaar aan te pakken, hij zit namelijk momenteel in een verhuizing. Ik heb geen haast wagen functioneert dikke prima.

Na bijna een jaar en 10000 kilometer rijden kan ik wel zeggen dat de LS een zeer betrouwbare wagen is en dat de kosten tot nu toe meer dan meevallen. De wagen bevalt zo goed dat er mogelijk dit jaar een CT200H bijkomt voor de vrouw, zij is bezig met rijlessen en voor haar werk rijd ze straks veel korte stukken.

Ook aan het zoeken voor een mooie aparte set zomervelgen, dus vermoed dat er over een paar maanden wel een update komt met een foto.

Alweer een jaar voorbij

  • 118.700 km

Zo alweer een jaar voorbij,

De LS460 bevalt nog steeds helemaal prima, ik ben hem afgelopen 6 weken even kwijt geweest omdat de garantie zaken aangepakt werden, vermeld in de vorige review. Dit ging natuurlijk weer niet normaal (zoals alles bij mij) maar Auto Timon is de uitdaging aangegaan en uiteindelijk is alles gelukt.

Garantiezaken waren:
- Harddrive DVD van het navigatiesysteem vervangen
-Lekkage verhelpen aan de radiateur (dit bleek de grootste uitdaging te zijn)
- Bodemplaat plaatsen
-Draagarmen vervangen

Dit heeft Auto Timon uitstekend gedaan en als service is hij gelijk voorzien van een nieuwe APK, verder heb ik al die tijd de beschikking gehad over een auto van hun kilometer vrij, ik moest alleen de benzine betalen. Ik ben meer dan tevreden over de service van Auto Timon een extreem goed adres om een wagen aan te schaffen.

Het andere puntje in mijn vorige review, was dat ik op zoek ging naar andere velgen, wel ook dit bleek een hele uitdaging. 2eHands is er gewoon geen aanbod en ook nieuw bleek een hele uitdaging te zijn. Deze wagens worden relatief weinig verkocht, laat staan dat er een eigenaar is die op zoek gaat naar aftermarket velgen. UIteraard begonnen met zoeken in de buurt, maar door nee verkoop (niks leverbaar in het assortiment), werd dat uitgebreid naar het hele noorden. Ook dit bleek geen success, waarna ik landelijk begin te zoeken en zelfs al over de grens zat te kijken.

UIteindelijk tercht gekomen bij Precision Automotive in Wijk bij Duurstede die de tijd heeft genomen om alles in te meten en de mogelijkheden te bespreken. Uiteindelijk heb ik de velgen besteld van een bouwtekening hoe 1 spaak zou komen te staan ten opzichte van het hart van mijn velg. Doordat ik altijd met standaard velgen heb gereden ging hier echt een wereld voor me open hahaha. We zijn al een kleine 2 maanden verder na bestelling en hopelijk komen ze nog voor nieuwjaar. Het zijn uiteindelijk Works velgen geworden uit Japan....

Als die eronder zitten zal het aanzicht van de wagen wel anders worden, ik vind het gat tussen de wielkast en de banden veels te groot. Om we het comfort te behouden ga ik voor een grotere wang qua band, dan normaal geplaats wordt, maar de wielkast is dan wel mooi gevuld. We gaan het meemaken in 2021.

Zoals gezegd de Lexus LS460 bevalt nog steeds meer als goed. Je kunt er letterlijk ongestoord van genieten, terwijl je met de sport en power button geactiveerd menig automobilist verrast. Hij is verrassend zuinig voor zijn gewicht ( 1 op 13,6 heb ik al kunnen noteren), maar 270 op de snelweg in Duitsland gaat ook gewoon.

Dit alles terwijl er echt serieus rust aan boord is. Door al het dubbele glas en al het isolatiemateriaal (hij is niks voor niks bijna 2 ton) is het echt een oase van rust, wat echt invloed heeft op je rijstijl.

De E39M5 heb ik 6 jaar in bezit gehad, terwijl ik normal praktisch elk jaar van auto wisselde, maar dit is een kandidaat die dat record nog wel gaat verbreken.

Ik ga er vanuit tot volgend jaar, want de Lexus houd ondanks de garantiezaken zijn naam hoog, superbetrouwbaar dus ik zal weinig te melden hebben, op een fotootje van de velgen na ergens in maart/april

Eindelijk zomervelgen

  • 120.438 km

Om met de laatste regel te beginnen van het vorige bericht, er is helaas wel wat voorgevallen.

Iets voor kerst hing mijn wagen scheef. Aangezien de gemeente op een stuk van 500meter 3 rotdrempels heeft geplaatst (midden hoog zijkanten laag) was ik gelijk bang dat mijn luchtvering kapot was. Contact opgenomen met Lexus Groningen en die hebben me eerst toestemming gegeven om een Toyota dealer dat na te laten kijken, omdat hun werkplaats vol zat.

Gelukkig waren mijn veerpoten helemaal in orde, echter moest volgens Toyota de lexus dealer dit doen, want hun hadden geen toegang met hun computers. Erg lang verhaal heel kort, dit weigerde Lexus Groningen.

Na zelf mechanisch de wagen weer op hoogte te hebben gekregen, wederom contact gezocht met Lexus Groningen voor alleen een calibratie, met wederom een negatief antwoord.

Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij Lexus Zwolle, welke mij uitstekend geholpen hebben. Wagen op de juiste hoogte gezet en gecalibreerd. Doordat ook de 120000km beurt eraan kwam heb ik dat ook door hun laten uitvoeren.

Klacht ingediend bij Lexus Nederland over de gang van zaken met Lexus Groningen en de positieve omgang met Lexus Zwolle. 3 Dagen later telefonisch contact gehad met iemand van lexus Nederland om de klacht te bespreken. Dit contact was prettig en begripvol, maar excuses van Lexus Groningen kwamen er niet, wel wilde ze rond de tafel. Dit heb ik afgeketst, eerst excuses en dan praten we verder. Mij zien ze daar niet meer.......

MAAR......

Vandaag de zomervelgen eronder gezet welke ik op bestelling heb laten maken. Dit veranderd de wagen enorm en ik ben heel blij dat het er goed uitziet, wielkasten zijn nu mooi gevuld. Dit was 1 grote (en dure) gok eigenlijk. Aangezien ik min of meer de velgen heb besteld van een doorsnede tekening en een plaatje van de kleur van het hart van de velg. Velg dus nooit vooraf in het echt gezien, ook de kleur niet, logisch want maatwerk...

De volgende gok waren de banden, ik wilde een wat hogere wang, om geen comfort te verliezen, terwijl de velg al van 19 naar 21 inch grootte ging, gelukkig bleek alles vanmiddag te passen, er loopt niks aan en ook hoef ik de wielkasten niet te laten rollen. Wagen staat dus nog steeds gewoon op de standaard hoogte....

Specs voor de liefhebbers:
Velgen: Work Gnosis HR 201 Titanium Gold Center and Buffed Steplip
Voorwielen: Pirelli P Zero PZ4 size 245/40/21
Achterwielen: Pirelli P Zero PZ4 size 285/35/21

Ik zal zo even wat foto's plaatsen, het zal niet ieders smaak zijn, maar ik ben blij dat mijn zoektocht van 2 jaar ten einde is en dat IK tevreden ben met het resultaat.

Dan kan nu weer het grote genieten gaan beginnen, tot een volgende review.

Enorme motorschade

  • 124.000 km

Even updaten hiero...

Helaas is op 16 juli mijn motor kapot gelopen, ik was onderweg naar mijn werk toen een camper een rij vrachtwagens in wilde halen.

Ik remde netjes af en liet hem gewoon inhalen, dit duurde even, maar dat vond ik niet erg, betekend altijd weer een stukje vrije snelweg. Power mode en sport mode geactiveerd en wachten totdat de camper klaar was met inhalen en het gas erop......

En toen gebeurde er.........niets, anders dan schudden van de motor, helemaal geen vermogen meer en een hele kerstboom aan verlichting op het dashbord......

Tussen de vrachtwagens door die de camper en ik net hadden ingehaald de vluchtstrook bereikt. Motor uitgezet en wachten op de ADAC die Lexus voor mij gebeld had. Aangezien dit erg lang duurde (2 uur) tussentijds nog geprobeerd de motor te starten, echter zonder succes...

Geen olie verlies, geen koelvloeistofverlies, maar mijn uitlaattips waren wel zwart, wat in mijn optiek duid op slechte verbranding, dus ik dacht dat er iets aan de hand was met het brandstofsysteem, toen de ADAC de laptop eraan hing, kwam ook naar voren dat de motor te weinig brandstof kreeg, dus ik was toen nog redelijk opgelucht.....

Ik ben afgesleept naar Lexus Enschede en werd op een dinsdag gebeld, dat de krukas gebroken was en mijn motor kapot was....een betere analyse hadden ze eerst niet vanwege de vakantietijd en een volgeplande werkplaats. Ik heb gevraagd of de Lexus dan naar Zwolle mocht, waar mijn LS ook in onderhoud is en waar ik hele goede ervaringen meehad, dit was geen probleem....

Lexus Zwolle heeft hem opgehaald en ik heb wederom gevraagd voor een analyse en of de motor echt kapot was. Ik had namelijk geen metaalgeluiden gehoord en als een krukas breekt onder volgas had ik dat zeker wel meegekregen. Hun kwamen tot de conclusie dat een nokkenas kapot was, ook stonden er wat kleppen niet meer helemaal hoe ze horen te staan. Kort voor mijn vakantie langsgeweest en mijn opties besproken, wat in het kort op een vervangingsmotor uitkwam en mij tussen de 10 en 12000 euro zou kosten.

Vervolgens ben ik op vakantie gegaan en is het me gelukkig wel gelukt om dit te verdringen en van de vakantie te genieten. Na mijn vakantie even rustig lopen nadenken en besloten om naar een motor revisie te gaan, waar ze de kop eraf halen, de algehele schade bekijken en een analyse gaan maken om te kijken wat er precies is gebeurd...

Een tip gekregen over MMA Amersfoort en daar gaat hij onder het mes. Ik persoonlijk heb het idee dat de brandstofpomp op het blok hier een rol heeft gespeelt. Het gebeurde onder volgas, de breuk van de nokkenas zit hier precies onder en cylinder 7 zit daar weer onder, welke geen compressie meer heeft....

Maar goed dat is mijn theorie, ik ben echter geen specialist, dus momenteel is het afwachten waar de experts meekomen.

Ondanks dat ik meer dan baal, opteer ik wel voor opknappen / andere motor, ik krijg niks voor de wagen in de staat zoals hij nu is.....

Goed tot zover, een update zal eraan komen als ik weer wat nieuws heb, hopelijk kan ik met een paar weken weer blij rondrijden..

Einde verhaal

  • 122.876 km

Allereerst het verschil in kilometerstand even verklaren: Dat was een gokje, omdat ik de auto toen bij de dealer had staan, nu wel de correcte kilometerstand.

Goed, -spoiler alert- dit loopt niet goed af...

Het probleem is kort voor mijn vakante gebeurd en gelukkig heb ik het goed kunnen verdringen en toch wel van mijn vakantie kunnen genieten. Toen het einde van de vakantie naderde werd ik echter geconfronteerd met mijn auto met zijn kapotte motorblok. Doordat ik nu weleens van een onafhankelijke partij wilde horen wat er nu precies aan schade was de wagen naar MMA gebracht. Welnu na het liften van het kleppendeksel troffen zij aan wat je op de foto's kan zien..

Om vervolgschade (klepveren zijn gebroken) te onderzoeken moest de kop gelift worden en om te bekijken waarom cylinder 7 geen compressie heeft. Ik heb toen besloten om daar even mee te wachten, aangezien je vaak genoeg leest dat fabrikanten dan coulance afketsen, omdat ze kans hebben gekregen om eigen onderzoek te doen.

Lexus Nederland gebeld en ik kreeg te horen dat ik een coulance aanvraag via mijn Lexus dealer moest doen. Dus Lexus Zwolle gebeld en hun zijn ermee aan de slag gegaan, ik heb naast deze foto's een brief gestuurd waarin ik heel eerlijk vermeld hoe en wanneer de schade opgtreden was. Lexus Zwolle had voor de volledigheid ook het onderhoudsboekje nodig (met Lexus stempels) en de onderhoudshistorie. Aangezien de wagen nog bij MMA stond heb ik even een ritje Assen-Amersfoort-Zwolle-Assen gedaan, met de Twingo van mijn moeder...Ondertussen kreeg ik ook nog bericht van de RDW dat mijn auto geregistreerd stond met kilometerstand onlogisch, bij navraag bleek dat Lexus Enschede 1km op de teller heeft doorgegeven..........

Na 2 weken wachten contact opgenomen hoe de zaken ervoor stonden. Lexus Zwolle gaf aan dat de eerste aanvraag afgewezen was, echter het antwoord was voor hun niet bevredigend en met alle informatie die ik aangeleverd had, kon dat ook weerlegt worden dus hebben ze opnieuw een coulanceaanvraag gedaan op eigen iniatief.

Deze keer duurde het antwoord van Lexus nederland een heel stuk langer, maar helaas was het antwoord wederom negatief, Lexus Zwolle heeft er vervolgens nog achteraan gebeld omdat ze dit nog nooit meegemaakt hebben. Wagen is dealeronderhouden / heeft op tijd zijn beurten gehad en ik ben de eerste en enigste wereldwijd waarbij dit voorgekomen is... Helaas heeft dit de uitslag niet veranderd...

Wat voor mij het meest vreet is dat ze aan de andere kant van de grote plas water, complete interieurs vervangen omdat er weekmakers vrij komen bij hoge temperaturen en de kosten voor deze ingreep tussen de 7000 en 11000 US dollar liggen PER AUTO (en die is daar verkocht alszijnde een VW Passat hier grote aantallen dus), maar als er echt serieus iets kapot gaat ik het op mag hoesten. Kosten tussen de 10000-14000 euro en ZONDER garantie.

Met dit in het achterhoofd weer contact opgenomen met MMA. Ik kon kiezen voor opknappen, maar dan moet de kop eraf om te kijken voor vervolgschade en verder waren er nog geneg onzekerheden. Doordat de nokkenas tijdens het rijden is gesprongen kan het zijn dat bijvoorbeeld ook de ketting gerekt is of versprongen doordat 1 nokkenas compleet los was, hoe is de staat van de rest van het blok en ga zomaar door...

Een nieuw blok werd ook niet echt een optie, immers zal ook open moeten voor de versterkte klepveren, daarna moet de oude gedemonteerd worden en de nieuwe gemonteerd. Kosten lopen dan ook alweer snel op naar 8000-10000 euro voor alles en wederom zonder de garantie dat het me niet weer overkomt, want het is immers hetzelfde blok......

Uiteindelijk besloten om mijn verlies te nemen, vertrouwen in de wagen is gewoon weg en ik heb weinig zin om rond te rijden met in het achterhoofd ik hoop dat de motor heel blijft. Dit is voor mij een enorm dure les geweest en een Lexus komt bij mij dus niet meer in de garage. Enorm teleurgesteld in de gang van zaken, heel erg teleurgesteld in Lexus Nederland en er gaat ook een brief naar Japan, want kwaliteit en service heb ik dus even niet meegekregen...

Is Lexus dan definitief van de baan, nope, als mijn vrouw na het lessen een CT200h wil, kan dat maar wordt hij alleen gekocht bij Lexus Zwolle en komt hij niet in mijn garage. Ikzelf koop er nooit weer eentje en kom er dus met praktijkervaring achter dat de service van Lexus op hetzelfde niveau van Volkswagen en BMW staat......

Om het afsluiten met positief nieuws:
Een enrom dankwoord voor MMA, zeer vriendelijke mensen, meer dan prima ervaringen opgedaan en het bedrijf raad ik iedereen aan.
Ook bedankt voor Lexus Zwolle, zeer prettige mensen en hebben alles gedaan wat hun konden doen. Daarnaast hebben ze een extra hoog inruil bod gedaan op mijn auto om de pijn iets te verzachten, je kon aan alles merken dat hun ook niet blij zijn met deze afloop. Wil je een keer een Lexus, loop zeker bij Lexus Zwolle binnen...

Tsja en voor mijzelf rest een zoektocht naar een leuke auto, het V8 tijdperk is voor mij helaas wel ten einde gekomen. Ik wil iets met fabrieksgarantie en een V8 komt daarmee buiten wat ik bereid ben voor een auto te betalen..

Over en uit klaar

  • 122.876 km

Nou dit is dan echt de allerlaatste review voor de Lexus...

Voor Lexus NL heb ik geen goed woord over en zal dat ook kenbaar maken. Zoals eerder al aangegeven, Lexus Zwolle een meer dan prima adres....

Ondertussen heb ik de wagen verkocht en is hij ook van mijn naam af, uiteraard kijk ik er niet met een mooi gevoel op terug, maar hij is -via Lexus Zwolle- naar een liefhebber gegaan, welke er een nieuwe motor in wil gaan leggen.....

Ik daarentegen heb een andere wagen aangeschaft en ga weer terug naar de hothatches, heb een aanbetaling gedaan op een Ford Focus RS met fabrieksgarantie, welke ik hoop aankomende vrijdag op te gaan halen...

Een nieuwe review open ik over een maandje ofzo wel, wil er eerst even mee gaan rijden en genieten, maar dat zal wel moeten gaan lukken..

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (55)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.